آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

یازدهمین مجلس شورای اسلامی افتتاح شد

مثلث مالی : رییس جمهور درمراسم افتتاحیه مجلس یازدهم : دولت و مجلس در چارچوب قانون اساسی همکاری خواهند کرد.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : رییس جمهور درمراسم افتتاحیه مجلس یازدهم : دولت و مجلس در چارچوب قانون اساسی همکاری خواهند کرد.

حسن روحانی در نشست علنی امروز چهارشنبه، ۷ خرداد مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک آغاز یازدهمین دوره مجلس، گفت: پارلمان و مجلس در سراسر جهان نماد مهم دموکراسی است و در ایران اسلامی مجلس شورای اسلامی نماد دموکراسی اسلامی و مردم سالاری دینی است.

رییس جمهورافزود: اولین رکن دموکراسی در تاریخ ایران حدود ۱۱۴ سال پیش با مجلس شورای ملی آن زمان شکل گرفت و این نهاد از زمان مرحوم آخوند خراسانی، محقق نائینی تا امام خمینی (ره) به عنوان  نهادی مشروع و قانونی تلقی می شده است.

روحانی ادامه داد : مجلس شورای اسلامی هم همانند دوران ریاست جمهوری ۴ ساله و زودگذر است، با همکاری دولت و مجلس می توانیم یادگاری دائمی و ماندگار برای مردم باقی بگذاریم و آن یادگار بزرگ قانون متقن، صحیح، کارآمد و مفید برای جامعه است.

روحانی افزود: مجلس‌ها آمدند و رفتند، دولت‌ها هم آمدند و رفتند اما می‌بینید قانون مدنی کشور برای دهه‌ها و بیش از یک قرن به عنوان محکم‌ترین قانون هنوز هم جای افتخار برای ایران و قانونگذاری ایران است.

وی یادآور شد: دولت و مجلس در بسیاری از زمینه‌ها می‌توانند همکاری کنند اما بهترین همکاری لایحه خوب از سمت دولت و بررسی و تصویب از سوی مجلس شورای اسلامی است و باقیات الصالحات عند ربک ثوابا و خیر‌العمل.

رئیس جمهور عنوان کرد: امیدوارم در یک سال باقی مانده این دولت و آغاز اولین سال این مجلس بتوانیم در این زمینه با یکدیگر همکاری داشته باشیم، مبنای ما برای همکاری‌ها چارچوب قانون اساسی است و ما مجلس را تک تک نمایندگان مجلس از دیدگاه قانون اساسی در برابر کل ملت ایران مسئول می‌دانیم آنچنان  که قانون اساسی این را می‌گوید و اگر همه فکرها برای منافع ملی، امنیت ملی، مصالح ملی و هویت ملی باشد و مصالح عمومی را بر مصالح حزبی، جناحی  و حوزه‌های انتخابیه ترجیح دهیم که بی‌تردید مجلس نه مجلس حوزه‌های انتخابیه است و نه مجلس اقوام و جناح‌ها.

روحانی افزود: مجلس شورای اسلامی خانه ملت است و از آن ملت ایران است. ترجیح منافع ملی بر منافع بخشی و حوزه‌های انتخابیه و جناحی به عنوان اساس کار برای همکاری دولت و مجلس خواهد بود.

منبع : خانه ملت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید