آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

عواملی که ریسک‌های سال ۹۹ را تشدید می کنند

مثلث مالی : مدیرعامل بیمه معلم گفت : بدون شک شرکت‌های بیمه باید در پوشش ریسک‌ها در سال 99 دقت بیشتری به خرج دهند. محتاط‌‌‌تر رفتار کنند و در نرخ‌دهی به سمت دامپینگ حرکت نکنند؛ چرا که می‌تواند در بلندمدت آنها را دچار زیان کند.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : مدیرعامل بیمه معلم گفت : بدون شک شرکت‌های بیمه باید در پوشش ریسک‌ها در سال ۹۹ دقت بیشتری به خرج دهند. محتاط‌‌‌تر رفتار کنند و در نرخ‌دهی به سمت دامپینگ حرکت نکنند؛ چرا که می‌تواند در بلندمدت آنها را دچار زیان کند. بیمه‌گران ایرانی نیز باید در فکر ایجاد پوشش‌های خاص برای این‌گونه بیماری‌ها باشند، پوشش‌هایی که باید فراتر از ذیل بیمه‌نامه‌های عمر و حادثه باشند.

تحسیری افزود : با توجه به شیوع ویروس کرونا عرصه اقتصادی جهان تحت تأثیر قرارگرفته است. قیمت نفت به شدت سقوط کرده و بورس‌های معتبرجهانی با افت شاخص روبه‌رو شدند. دولت‌ها مجبور هستند سهم بیشتری از ذخایر خود را صرف پوشش زیان‌های ناشی از کرونا کنند، ادامه فعالیت مشاغل با وقفه روبه‌رو شده و از طرفی صادرات و واردات کالاها به دلیل ترس از احتمال آلوده‌بودن کاهش یافته است. سیستم درمانی کشورها تحت‌الشعاع قرارگرفته است و کروناویروس نشان داد که جهان حتی دنیای توسعه‌یافته به شدت نیازمند تجهیز سیستم درمانی‌اش است؛ چراکه کمبودها در شرایط بحرانی خود را نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه همه این موارد مشمول ایران نیز می‌شود،ادامه داد : بدون‌شک صنعت بیمه نیز به عنوان یکی از زنجیره‌های اقتصاد کلان است خارج از شمول شرایط موجود نیست.

تحسیری گفت : تعطیلی کسب و کارها می‌تواند در میان‌مدت بر افزایش مطالبات بیمه‌ای اثر بگذارد، کاهش حمل و نقل، افت مسافرت‌ها و … از تأثیراتی است که بر صنعت بیمه بی‌اثر نیست؛ اما این تأثیرات، میان‌مدت است و با برنامه‌ریزی راهبردی می‌توان در زمان کوتاه‌تری از آن گذر کرد.

مدیرعامل بیمه معلم یادآورشد : البته هر تهدیدی می‌تواند از زوایای دیگر فرصت‌آفرینی کند. در شرایط فعلی اگرچه به دلیل رکود اقتصاد در نتیجه وقفه در کسب و کارها، صدور برخی بیمه‌نامه‌ها روند کاهشی خواهد داشت؛ اما شرکت‌های بیمه می‌توانند به سمت تولید بیمه‌نامه‌های نوین که تمرکز بیشتری بر مسئولیت حرفه‌ای مشاغل است بروند از جمله صدور بیمه‌نامه‌های مسئولیت حرفه‌ای پزشکان و پیراپزشکان که در شرایط شیوع بیماری‌های ویروسی می‌تواند جذاب باشد.

تحسیری با اشاره به اینکه فروش بیمه‌های عمر با پوشش‌های بهینه برای ویروس‌های اپیدمیک نیز می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.ادامه داد : اگرچه بحران کرونا شرایط حادی ایجاد کرده است؛ اما می‌توان این تهدید را در بسیاری زمینه‌ها به فرصت تبدیل کرد به ویژه با تمرکز بر تطبیق پوشش بیمه‌نامه‌ها بر نیاز جدید جامعه بعد از گذر از بحران ویروس کرونا.

وی درباره مسئولیت های اجتماعی شرکت های بیمه در دوران پاندمی توضیح داد : اگرچه شرکت‌های بیمه بازرگانی بر مبنای کسب سود فعالیت می‌کنند؛ اما از آنجا که ماهیت بیمه با مقوله ایجاد آرامش و اطمینان خاطر از آینده درهم تنیده است، در این راستا ایفای تعهدات اجتماعی در صنعت بیمه نسبت به سایر صنایع غالب‌تر است. شرکت‌های بیمه محصولی را می‌فروشند که قرار است در جامعه ایجاد آرامش کند پس زمانی که شرایط بحرانی در جوامع حاکم می‌شود علاوه بر ارائه محصولات متناسب، بیمه‌گران وظیفه و رسالت انسانی و اجتماعی نیز بر عهده دارند؛ یعنی همراهی و همدلی با آحاد مردم و سعی در رفع نگرانی‌های افراد جامعه از بحران حادث‌شده جزو همین مسوولیت هاست .

منبع : روابط عمومی بشرکت یمه معلم

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید