آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

نقطه نظرقائم مقام بیمه مرکزی درباره وصول مطالبات شرکت های بیمه از خودروسازان در قالب سهام

پرویز خسروشاهی، قائم مقام بیمه مرکزی در واکنش به در خبر وصول مطالبات شرکت های بیمه از خودروسازان در قالب سهام گفت: به نظر می رسد با استناد به ماده ۱ قانون بیمه بتوان موضوع را موجه دانست ولی اصل مساله این نیست.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : قائم مقام بیمه مرکزی می گوید : بعضا شرکت‌های بیمه اقداماتی می‌کنند که نصاب‌های سرمایه گذاری را به هم می‌زنند بعدا به سراغ بیمه مرکزی می‌آیند و برای رعایت مجدد آن نصاب‌ها طلب مهلت می‌کنند.

پرویز خسروشاهی، قائم مقام بیمه مرکزی در واکنش به در خبر وصول مطالبات شرکت های بیمه از خودروسازان در قالب سهام گفت: به نظر می رسد با استناد به ماده ۱ قانون بیمه بتوان موضوع را موجه دانست ولی اصل مساله این نیست.

خسروشاهی متذکر شد: موضوع این است که آیین نامه های موجود برای سرمایه گذاری شرکت‌های بیمه در گزینه های مختلف نصاب هایی تعیین کرده است، بعضا شرکت‌های بیمه اقداماتی می کنند که این نصابها را به هم می زنند بعدا به سراغ بیمه مرکزی می آیند و برای رعایت مجدد آن نصابها طلب مهلت می کنند.

به گفته وی یکی از مهمترین اقداماتی که چنین اتفاقی را سبب میشود گرفتن حق بیمه بصورت سهام شرکت‌های غیربورسی و ملک است که قیمت گذاری آنها بسیار مساله دار و نقدشوندگی شان نیز بسیار کم است.

قائم مقام بیمه مرکزی تاکید می کند : بیمه مرکزی با این نامه سعی کرده موضوع را مدیریت کند و مانع انحراف از آیین نامه سرمایه گذاری شود.

یادآورمی شود : در پی اقدام چند شرکت بیمه مبنی بر وصول مطالبات از خودروسازها در قالب سهام، نهاد نظارتی طی نامه ای این فرایند را مورد تایید ندانست.

منبع : ریسک نیوز

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید