آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

امروز مشخص می شود / وام ودیعه اجاره مسکن چقدر و با چه میزان سود بانکی ؟

مثلث مالی : رئیس جمهور دستور پرداخت وام ودیعه مسکن به مستأجران از مرداد ماه امسال را صادر کرد . حسن روحانی در گفت وگوی تلفنی با وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اختصاص وام ودیعه مسکن به مستاجران از ماه آینده اظهار کرد : طرح تسهیلات ودیعه اجاره مسکن که پیش از این قرار شده بود با هماهنگی بانک مرکزی آماده شود، برای بررسی، به جلسه روز یکشنبه ستاد هماهنگی اقتصادی ارائه شود و سرعت بخشی بانک ها برای اختصاص وام ودیعه مسکن به مستاجران نیازمند مساعدت است. بنابراین گزارش این طرح با اولویت تهران و هفت کلانشهر در مردادماه برای مستاجرانی که در این دسته بندی واقع شده و قرارداد آنها رسمی و متراژ واحد مسکونی آنان طبق الگوی مسکن است، آغاز می شود.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : رئیس جمهور دستور پرداخت وام ودیعه مسکن به مستأجران از مرداد ماه امسال را صادر کرد . حسن روحانی در گفت وگوی تلفنی با وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اختصاص وام ودیعه مسکن به مستاجران از ماه آینده اظهار کرد : طرح تسهیلات ودیعه اجاره مسکن که پیش از این قرار شده بود با هماهنگی بانک مرکزی آماده شود، برای بررسی، به جلسه امروزیکشنبه ستاد هماهنگی اقتصادی ارائه شود و سرعت بخشی بانک ها برای اختصاص وام ودیعه مسکن به مستاجران نیازمند مساعدت است. بنابراین گزارش این طرح با اولویت تهران و هفت کلانشهر در مردادماه برای مستاجرانی که در این دسته بندی واقع شده و قرارداد آنها رسمی و متراژ واحد مسکونی آنان طبق الگوی مسکن است، آغاز می شود.

این درحالی است که نرخ اجاره بها در تهران، کلانشهرها و سایر شهر باید به ترتیب فقط ۲۵، ۲۰ و ۱۵ درصد افزایش یابد. جزییات طرح اعلام نشده است اما چندی پیش محمود محمودزاده در این باره گفته بود: وام ودیعه مسکن به کسانی پرداخت می‌شود که بر اساس قانون ساماندهی و تولید مسکن، فرم ج آنها سبز باشد، یعنی از تسهیلات دولتی بخش مسکن استفاده نکرده باشند. درتسهیلات ودیعه مسکن، مستأجران فقط سود این تسهیلات را به بانک باز پس می‌دهند.

در مورد مبلغ وام نیز شنیده ها حاکی است ، وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد پرداخت وام ودیعه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومانی را به بانک مرکزی ارائه کرده است ، چنانچه سود این وام ۱۸ درصد باشد و یا از محل کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا تامین شود ، ۱۲ درصد محاسبه شود ، مستاجران باید برای یک وام حدود ۳۵ میلیون تومانی که قراراست طی یک سال در اختیار موجر قرار گیرد ، حدود ۳.۵ میلیون تومان سود با نرخ ۱۸ درصد پرداخت کنند. البته بازهم تاکید می شود ، جزئیات و نحوه پرداخت وام ودیعه مسکن هنوز مشخص نیست و تمام این گفته ها گمانه زنی هایی است که طی روزهای اخیر منتشر شده است .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید