آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

سود ۱۰۰۰ میلیاردی بیمه پاسارگاد در ۶ ماه

مثلث مالی : سود ۱۰۰۰ میلیاردی بیمه پاسارگاد در ۶ ماه. بیمه پاسارگاد چگونه توانسته سود هر سهم خود را از ۱۱۵ ريال در نیمه نخست سال گذشته با رشدی ۷۹۹ درصدی به ۱۰۳۴ ريال در پایان تابستان امسال افزایش دهد و آیا سود خالص این شرکت به ارزش ۱۰ هزار و ۵۵۲ میلیارد و ۲۰۲ میلیون ریال با جهشی ۸۰۲ درصدی نسبت به تابستان سال گذشته می‌تواند در ادامه سال ادامه داشته باشد؟ پایگاه تحلیلی دنیای بیمه معمای پرش بلند بیمه پاسارگاد در ۶ ماه ابتدای امسال را بررسی می‌کند.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : سود ۱۰۰۰ میلیاردی بیمه پاسارگاد در ۶ ماه. بیمه پاسارگاد چگونه توانسته سود هر سهم خود را از ۱۱۵ ریال در نیمه نخست سال گذشته با رشدی ۷۹۹ درصدی به ۱۰۳۴ ریال در پایان تابستان امسال افزایش دهد و آیا سود خالص این شرکت به ارزش ۱۰ هزار و ۵۵۲ میلیارد و ۲۰۲ میلیون ریال با جهشی ۸۰۲ درصدی نسبت به تابستان سال گذشته می‌تواند در ادامه سال ادامه داشته باشد؟ پایگاه تحلیلی دنیای بیمه معمای پرش بلند بیمه پاسارگاد در ۶ ماه ابتدای امسال را بررسی می‌کند.

به گزارش دنیای بیمه، صورت‌های مالی شش‌ماهه و البته حسابرسی نشده بیمه پاسارگاد به مدیرعاملی معصوم ضمیری نشان می‌دهد که  حق بیمه صادره این شرکت از ۱۴ هزار و ۸۱ میلیارد و ۵۰۱ میلیون ریال در پایان تابستان ۹۸ با رشدی ۵۰ درصدی به رقم ۲۱ هزار و ۱۱۶ میلیارد و ۷۰۹ میلیون ریال در پایان تابستان امسال رسیده است.

رشد اندک خسارت

درآمد شرکت بیمه پاسارگاد در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال با رشدی ۵۳ درصدی به رقم ۶ هزار و ۲۱۰ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال رسیده و البته درآمد این شرکت از محل حق بیمه سهم نگهداری ۷ هزار و ۸۹۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال برآورد شده است.

میزان خسارت پرداخت شده توسط این شرکت بیمه‌ خصوصی ایران در پایان تابستان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال تنها ۸ درصد رشد کرده و ۵ هزار و ۳۳۵ میلیارد و ۳۶۴ میلیون ریال خسارت به بیمه‌گذاران و زیان‌دیدگان پرداخت شده است که از این مبلغ ۴ هزار و ۳۰۶ میلیارد و ۳۶۷ میلیون ریال با خود بیمه پاسارگاد و بقیه آن را شرکت‌های بیمه‌گر اتکایی پرداخت کرده‌اند.

روند سودسازی بیمه پاسارگاد

سود ناخالص ناشی از فعالیت‌های بیمه‌ای بیمه پاسارگاد قبل از درآمد سرمایه‌گذاری از محل ذخایر فنی منفی بوده و حتی در نیمه نخست امسال این زیان  ۶ درصد بیشتر از نیمه نخست پارسال بوده اما درآمد این شرکت از محل سرمایه‌گذاری با رشدی ۱۸۰ درصدی در شش‌ماه نخست امسال به رقم ۷ هزار و ۲۳ میلیارد و ۷۳ میلیون ریال رسیده است. نتیجه اینکه سود ناخالص فعالیت‌های بیمه‌ای شرکت در قیاس با نیمه نخست پارسال به رقم ۵ هزار و ۵۳۶ میلیارد و ۷۱۲ میلیون ریال رسیده که رشدی ۳۹۷ درصدی را نشان می‌دهد.

سود عملیاتی بیمه پاسارگاد در پایان تابستان امسال ۹۶۸ درصد بیشتر از مدت مشابه سال ۹۸ بوده و بالغ بر ۶ هزار و ۲۸۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون ریال برآورد می‌شود. نتیجه اینکه سود خالص شرکت یادشده بدون احتساب مالیات در پایان تابستان امسال ۱۰ هزار و ۵۵۲ میلیارد و ۲۰۲ میلیون ریال بوده که نسبت به پایان تابستان سال گذشته رشدی ۸۰۲ درصدی را نشان می‌دهد.

سود هر سهم ۱۰۳۴ ریال

سهامداران بیمه پاسارگاد که در پایان تابستان سال گذشته شاهد شناسایی سود ۱۱۵ ریالی به ازای هر سهم بودند و در پایان سال هم این سود به ۵۸۱ ریال رسید، حالا نظاره‌گر این هستند که سود هر سهم‌شان دستکم در پایان تابستان امسال با رشدی ۷۹۹ درصدی به رقم ۱۰۳۴ ریال رسیده است.

افزون بر اینکه سود انباشته شرکت از یک هزار و ۳۸۵ میلیارد و ۲۲۸ میلیون ریال در شش ماه ابتدای سال ۹۸ با پرشی ۵۶۰ درصدی به رقم ۹ هزار و ۱۴۶ میلیارد و ۳۷۱ میلیون ریال در پایان شهریورماه امسال رسیده است.

مدیران چه هدفی را دنبال می‌کنند؟

راهبرد آینده تیم مدیریتی بیمه پاسارگاد این است که دستکم امسال بالغ بر ۴۵ هزار و ۷۰۳ میلیارد ریال حق بیمه تولیدی داشته باشد که این میزان حق بیمه قرار است در انواع رشته‌های بیمه زندگی و غیرزندگی با تکیه بر طراحی و عرصه محصولات جدید صورت گیرد. افزون بر اینکه یکی از رویکردهای این شرکت، بهبود روشه‌های عرضه و فروش محصولات اعلام شده و تلاش بر این است که ترکیب پرتفوی حق بیمه به ویژه در رشته‌های بیمه زندگی حفظ و حتی تقویت شود.

برآوردهای دنیای بیمه نشان می‌دهد که دستکم ۶۵ درصد از حق بیمه تولیدی بیمه پاسارگاد در نیمه نخست امسال به رشته‌های بیمه زندگی اختصاص دارد. این شرکت سال گذشته بالغ بر ۳۲ هزار و ۶۴۵ میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریال حق بیمه تولید کرده و امسال تصمیم دارد تا میزان فروش خود را ۴۰ درصد افزایش دهد.

سیاست سرمایه‌گذاری بیمه پاسارگاد

به گزارش دنیای بیمه، از مجموع ۶۲ هزار و ۸۹۶ میلیارد و ۶۱۸ میلیون ریال سرمایه‌گذاری بیمه پاسارگاد حدود ۵۷  درصد آن به سپرده‌های بانکی کوتاه‌مدت اختصاص دارد و تنها ۱۰ هزار و ۱۳۹ میلیارد و ۳۹۹ میلیون ریال به سرمایه‌گذاری در قالب سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی اختصاص داشته است. آیا این میزان احتیاط و وسواس در سرمایه‌گذاری منطقی است؟

باور هیات مدیره بیمه پاسارگاد این است که این شرکت با استفاده از منابع مربوط به حقوق صاحبان سهام، ذخایر ریاضی و سایر ذخایر فنی سهم نگهداری ابتدای دوره خود و با رعایت مفاد آییـن‌نامه شماره ۹۷مصوب شورای عالی بیمه، اقدام به برآورد سرمایه‌گذاری‌های خود در برنامه سال جاری کرده است. به همین دلیل در برآوردهای خود بر مسایلی چون حفظ منافع بیمه‌گذاران، پرهیز از سوداگری در سرمایه گذاری‌ها، استفاده مطلوب از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، کسب سود متعارف با حداقل ریسک ممکن و حفظ منافع سهامداران تاکید دارد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید