یونس مظلومی مدیرعامل بیمه تعاون دراین باره گفت : برای شبکه فروش سوتفاهم پیش آمده است .
مثلث مالی : یونس مظلومی مدیرعامل شرکت بیمه تعاون درباره حذف بیمه نامه کاغذی شخص ثالث و انتقاد برخی از نمایندگان شرکت های بیمه ازاین تصمیم بیمه مرکزی ایران گفت : حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث به معنای حذف فروشنده بیمه نیست .
مظلومی در گفت و گو اختصاصی با پایگاه خبری مثلث مالی افزود: تا پیش ازاین بیمه گذار به دفتر نمایندگی مراجعه و بیمه نامه خود را تمدید می کرد و کارت جدیدی را با عنوان بیمه شخص ثالث از نماینده بیمه دریافت می کرد . البته بسیاری از نمایندگان قبل از سررسید بیمه نامه ، مشتریان خود را مطلع می کردند و بدون مراجعه او بیمه نامه صادر و برای وی اراسال می شد . هزینه حق بیمه هم از طریق یکی از ابزارهای الکترونیکی بانکی پرداخت می شد .
وی ادامه داد : با حذف بیمه نامه تمام مراحل به همان روال سابق است و تنها درتنهایت به جای تحویل بیمه نامه کاغذی ، تصویربیمه نامه به مشتری داده می شود و اگر بیمه گذار اصرار به داشتن فیزیکی داشته باشد می تواند ، آن را پرینت بگیرد.
مدیرعامل بیمه تعاون با اشاره به تحولی که در سیستم فروش بیلط های مسافرتی درشرکت های هواپیمایی افتاد ، یادآورشد : زمانی مردم برای خرید بلیط به آژانس های مسافرتی مراجعه می کردند و بلیط کاغذی دریافت می کردند و برای گرفتن کارت پرواز وجود آن بلیط الزامی بود ، اما با حذف بلیط ها مشاهده می کنید هیچ مشکلی برای دفاتر مسافرتی پیش نیامد و هنوز آنها برای مسافرین خود بلیط صادرمی کنند . بلیطی که فیزیکی نیست و تنها کدی برای گرفتن کارت پرواز است .
مظلومی ادامه داد: اگر قرار بود شبکه فروش بیمه از بازار حذف شوند قبل از حذف فیزیکی بیمه نامه استارت آپ ها به بازار آمده بودند که با تمام ویژگی ها شاید حدود ۲ درصد بازار را به دست آورده باشند.
مدیرعامل بیمه تعاون گفت : درسه روز گذشته بیمه تعاون بیمه نامه های کاغذی شخص ثالث را حذف کرده است اما گزارش های پایان روز نشان می داد هیچ تغییری دربازارنماینده ها نداشتیم.