آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

دلایل حذف بیمه‌نامه‌ کاغذی شخص ثالث

با ابلاغ بخشنامه بیمه مرکزی ایران به شرکت‌های بیمه‌ای با موضوع حذف فیزیکی بیمه نامه های کاغذی شخص ثالث گروهی از شبکه فروش بیمه با انتقاد از این تصمیم خواستار تجدید نظر بیمه مرکزی شدند.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : با ابلاغ بخشنامه بیمه مرکزی ایران به شرکت‌های بیمه‌ای با موضوع حذف فیزیکی بیمه نامه های کاغذی شخص ثالث گروهی از شبکه فروش بیمه با انتقاد از این تصمیم خواستار تجدید نظر بیمه مرکزی شدند.

روابط عمومی بیمه مرکزی ایران نیز در بخشنامه دیگری به صراحت اعلام کرد که هرگونه تصمیم به اجرایی‌نمودن تکلیف قانونی مبنی بر فروش الکترونیکی در آینده با حفظ مصالح و منافع شبکه فروش زحمتکش شرکت‌های بیمه صورت می گیرد .

دراین ابلاغ ، بیمه مرکزی بار دیگر تاکید کرده است ،  استارت‌آپ‌های بیمه‌ای هم‌چون گذشته حق صدور هیچ نوع بیمه‌نامه‌ای را ندارند و صدور بیمه‌نامه‌‌ها صرفا از طریق نمایندگی‌ها و یا شعب شرکت‌های بیمه‌ای انجام می‌شود.

بند دیگر آن اعلام می کند : فراهم‌آوردن شرایط لازم برای حذف فیزیکی بیمه‌نامه‌های شخص ثالث ارتباطی با صدور برخط و الکترونیکی بیمه‌نامه‌ها ندارد و این برنامه هیچ‌گونه مشکلی را برای شبکه فروش به‌وجود نمی‌آورد.

طبق همین ابلاغیه صدور بیمه‌نامه‌ها مطابق با روال موجود ازطریق نمایندگی‌ها انجام می‌شود و این برنامه برای صرفه‌جویی در مصرف بی‌رویه کاغذ، کمک به حفظ محیط زیست و کاهش مراجعه حضور بیمه‌گذاران اجرا می شود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید