آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

ریسک شهرت چیست و چگونه مدیریت میشود؟

مثلث مالی : مدیر مجموعه ریسک برتر گفت : "ریسک شهرت" اثر مطلوب یا نامطلوب یک رویداد در شهرت سازمان ها است و با توجه به روندهای عملیاتی مدرن هر سازمان صرف نظر از ساختار، ماهیت عملیات و ... در معرض ریسک شهرت است و خسارت های ناشی از آن اکثرا دارای شدت بالایی هستند زیرا شهرت یکی از بزرگترین دارایی نامشهود برای هر کسب و کاری محسوب می گردد.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : مدیر مجموعه ریسک برتر گفت : “ریسک شهرت” اثر مطلوب یا نامطلوب یک رویداد در شهرت سازمان ها است و با توجه به روندهای عملیاتی مدرن هر سازمان صرف نظر از ساختار، ماهیت عملیات و … در معرض ریسک شهرت است و خسارت های ناشی از آن اکثرا دارای شدت بالایی هستند زیرا شهرت یکی از بزرگترین دارایی نامشهود برای هر کسب و کاری محسوب می گردد.

 دکتر محسن فتحی

 دکتر محسن فتحی در گفت و گو با پایگاه خبری – تحلیلی مثلث مالی درباره مجموعه “ریسک برتر” گفت : این روزها همه چیز به سرعت در حال تغییر است و موفق ترین استراتژی می تواند تبدیل ریسک به فرصت باشد  به همین منظور مجموعه ریسک برتر با هدف ارتقای فرهنگ مدیریت ریسک و بهبود عملکرد با ایجاد حداکثر ارزش افزوده برای کلیه ذینفعان و توسعه دیدگاه سیستم نگر با کادری متخصص و مجرب به صورت مستمر و نظام مند با بهره گیری از جدیدترین ابزارها و فناوری های نوین فعالیت می نماید.

فتحی با بیان اینکه مدیریت ریسک بخش جدایی ناپذیر هر کسب و کاری است. افزود : سهم از بازار، سود آوری، جریانات نقد و درجه ریسک پذیری از جمله معیارهای تصمیم گیری مدیران در شرکت ها هستند و نوآوری های فین تک دنیای نوینی را در مقابل آنها قرار داده است.

مدیرمجموعه ریسک برتر با تاکید بر “مدیریت ریسک شهرت” یاد آور شد : ریسک شهرت در صورت رخداد به سرعت در داخل و خارج از سازمان توسعه می یابد بطوری که اگر فرآیندی به صورت نظام مند برای رسیدگی به آن درنظر نگرفته شده باشد ممکن است فرصت بهبود به موقع ، از دست رفته و درنتیجه مستلزم حسابرسی دقیق تری باشد .

فتحی درباره جزییات بیشتر ریسک شهرت با طرح این سوالی مبنی براینکه ” آیا سازمان برند خاصی را پرورش و ترویج می دهد؟ ” خاطر نشان کرد : امروزه برند یک سازمان به نوعی هویت آن را نشان می دهد و برندسازی از مهم ترین مسائل پیش روی سازمان ها است و تحقق آن مستلزم به سرمایه گذاری و پیاده سازی برنامه راهبردی و استراتژیک به منظور کاهش ریسک بازاریابی و ایجاد ارزش افزوده در بازه های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای سازمان است که پیاده سازی و اجرای برنامه استراتژیک سه سوال اساسی را درپی دارد ؟ اولین سوال اینکه مهم ترین ریسک های استراتژیک چیست؟ دوم، ابزارهای تحلیلی مدیریت ریسک استراتژیک کدامند؟ و مهم ترین سوال اینکه برنامه ریزی جهت پاسخ به ریسک استراتژیک چگونه است و چه نتیجه ای به دنبال خواهد داشت ؟

او پاسخ درست و موفق به این سوالات را تطبیق و هم راستا بودن اهداف و استراتژی های سازمان دانست و یاد آورشد : آیا سازمان به منظور مدیریت ریسک شهرت رویکرد منطقی و سازگاری در فرآیندها در نظر گرفته است ؟ و سناریوهایی که در آن ممکن است شهرت بطور قابل توجهی تحت تاثیر قرار گیر، شناسایی شده اند ؟

مدیرمجموعه ریسک برتر بررسی نقش ها و مسئولیت ها و نحوه گزارش دهی در هریک از سناریوها و ارتباط بین فرآیندها برای اطمینان از پاسخ دهی یکپارچه  را یکی از ابزارهای سازمان برای تحقق درست برنامه ها عنوان کرد.

فتحی درباره  برنامه تداوم فعالیت کسب و کار در سازمان ها گفت : ریسک شهرت زمانی رخ می دهد که سازمان ها در انجام وظایف ، مسئولیت ها ، اصول اخلاقی و جلب رضایت مشتریان خود کوتاهی می کنند.

وی شرایط نامناسب کار را یکی از منابع بروز ریسک شهرت عنوان کرد و گفت : اعتبار یک سازمان تحت تاثیر نحوه بازتاب تجربیات کارکنان فعلی و قبلی خود در محل کار قرار دارد . اگر سازمانی شرایط کاری ناعادلانه ای را ایجاد کند به گونه ای که کارکنان در معرض تبعیض قرار گیرند یا با نگرانی های کارکنان به شیوه ای غیر اخلاقی برخورد نماید ، ممکن است شهرت ضعیفی به عنوان کارفرما کسب نماید.  

او کاهش تدریجی کیفیت محصولات و خدمات یک سازمان را دلیل دیگری برای ریسک شهرت اعلام کرد و گفت : جریان سریع اطلاعات در دنیای مدرن منجر شده است که تعداد فزاینده ای از مشتریان ناراضی تجربیات خود را به سهولت و با سرعت بالا در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند که این بر ادراک عمومی تاثیر به سزایی دارد و  به سرعت منجر می شود، محبوبیت برند کاهش یابد.

به گفته فتحی فساد ، نقض اخلاقی مانند اختلاس و رشوه تاثیر منفی براعتبار یک سازمان دارند و  ضعف امنیت در حفظ حریم خصوصی مشتریان به عنوان منبع اصلی ریسک شهرت درسال ۲۰۲۱ است. زیرا بسیاری از اطلاعات مشتریان توسط هکرها به سرقت رفته و منجر به از دست دادن اعتماد مصرف کنندگان به سازمان ها می گردد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید