مثلث مالی : بیمه مرکزی در راستای ساماندهی فضای کسب و کارشبکه فروش گام دیگری برداشت . مهرداد رضایی مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای بیمه مرکزی ایران با ارسال نامه ای از نعمتی ریاست مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات نهاد ناظر درخواست کرد تا برای حفظ حقوق صنفی کارگزاران رسمی اقدام نماید.
رضایی با یادآوری اینکه شرکت های بیمه گرقبل از انقضای بیمه نامه به وسیله ارسال پیامک ، پایان مدت بیمه نامه را به بیمه گذاران اطلاع رسانی می کنند ،توضیح داده است : مشکل جایی شروع می شود که در متن پیامک به جای شماره تلفن و لینک مربوط به معرف بیمه نامه ، شماره تماس نماینده یا شعبه صادرکننده را ارسال می کنند . بدین صورت کارگزاربیمه که معرف اصلی است از فرآیند تمدید های بعدی خارج می شود .
وی از مرکزفناوری اطلاعات وارتباطات بیمه مرکزی خواسته است : در جهت رعایت حقوق صنفی کارگزاران رسمی بیمه دستورات مقتضی ایفاد گردد.
حمید رضا حاجی اشرفی رئیس هیاتمدیره و سخنگوی انجمن کارشناسان صنعت بیمه دراین باره به مثلث مالی گفت : توجه به سلامت فضای کسب و کارصنعت بیمه از سوی بیمه مرکزی ایران قابل تقدیراست.
حاجی اشرفی افزود: در آیین نامه شورای عالی بیمه به صراحت به حقوق پرتفوی اشاره شده است که کارایی آن دربازار مانند ” حق کسب و پیشه اصناف” است ، مادامی که مشتری ازداد وستد با معرف خدمت انصراف نداده ومکتوب اعلام نکرده باشد ،اون حقوق آن پرتفوی برای وی محفوظ است .
وی یادآورشد: اینکه زمان انقضای بیمه نامه از هرطریقی به بیمه گذاراطلاع رسانی شود و نماینده یا شعبه شرکت برای تمدید معرفی شود یک نوع تخلف است و حقوق کسب و کارشبکه فروش را پایمال میکند.
حاجی اشرفی گفت : متاسفانه چندی است ، روی بخش بیمه های خرد بازار و بیمه های اتومبیل تمرکزشده است تا این بیمه نامه به طورمستقیم تمدید شوند و از آنجا که بیمه مرکزی به تمام اطلاعات بیمه نامه ها دسترسی دارد ، می تواند بهترین نظارت را داشته باشد .