مثلث مالی : وزیر راه و شهرسازی گفت : چین مبتکر طرح یک کمربند ـ یک جاده است و با استفاده از فناوری اطلاعات در این کشور ۶۳ هزار میلیارد ریال نقشههای اولیه در این طرح بوده که پیش از این در این پروژه هیچ اثری از ایران نبود اما با رایزنیهای صورتگرفته و اصلاح آن توانستیم ایران را در این طرح وارد کنیم.
اسلامی با اعلام اینکه “اپراتوری بینالمللی را در بنادر جنوبی و شمالی بهکار گرفتهایم”، گفت: این کار باعث افزایش تخلیه و بارگیری و توسعه بنادر از جمله بندر چابهار شده است. در سالهای گذشته حجم جابهجایی کالا در بندر چابهار صفر بود اما امروز در حال توسعه فاز دوم این بندر هستیم و حجم جابهجایی کالا به ۳ میلیون تن رسیده است.
اسلامی یادآور شد: در حال تکمیل خط راهآهن چابهار ـ زاهدان هستیم و با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی این خط را تا پایان سال تکمیل خواهیم کرد. راهآهن چابهار ـ زاهدان بهعنوان یکی از بزرگترین پروژههای ریلی بهطول ۷۲۰ کیلومتر با خطوط فرعی است که در زمان حاضر بهصورت ۲شیفته و ۴شیفته در حال کار هستند و تا پایان دولت بخش اول و تا شهریورماه تا نیکشهر به بهرهبرداری میرسد و هماکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۶۰ درصد رسیده است.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در بسیاری از پایانههای مرزی بهدلیل آشفتگی عمیقی که وجود داشت همواره کامیونهای ترانزیتی روزها و هفتهها معطل بودند. پیش از اتمام سال ۹۹ توانستیم مصوبه و ابلاغیهای را از هیئت دولت دریافت کنیم که پایانهها را هم همانند ترمینال و فرودگاهها، تحت پوشش وزارت راه و شهرسازی قرار دهیم.