آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

نظام اداری کشور باید از نظام سیاسی جدا شود

مثلث مالی : مسعود حجاریان مدیرعامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه ایران درپاسخ به این پرسش که " ساختار نیروی انسانی بیمه مرکزی چه ویژگی دارد که رییس کل از بدنه آن انتخاب نمی شود ؟ گفت : ابتدا باید نظام اداری کشوراز نظام سیاسی جدا شود .

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : مسعود حجاریان مدیرعامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه ایران درپاسخ به این پرسش که ” ساختار نیروی انسانی بیمه مرکزی چه ویژگی دارد که رییس کل از بدنه آن انتخاب نمی شود ؟ گفت : برای تحقق این موضوع ابتدا باید نظام اداری کشوراز نظام سیاسی جدا شود .

حجاریان افزود : دولت  باید کارد خود را در پست های سیاسی بگمارد تا برنامه دولت به خوبی پیاده شود ولی نباید به حوزه اداری و حرفه ای دست درازی کند .

وی با بیان اینکه  این محدودیت در کشورهای پیشرفته  قانون است . ادامه داد : دولت جدید بهتراست به دنبال تعویض پست های اداری و تخصصی باشد و نباید کادر سیاسی را در این پست ها بگمارند.  

حجاریان گفت : بیمه مرکزی از جمله  پست های  کاملا حرفه ای است  که باید از تنش‌های سیاسی دور باشد و با تغییر دولت ثابت بماند، به عبارتی به طریق اولی وزیر نباید در اداره بیمه مرکزی دخالت سیاسی داشته باشد و رئیس بیمه مرکزی هم نباید  در اداره حرفه ای خود از گرایشات سیاسی پیروی کند .  

وی یاد آورشد : در چنین شرایطی است که کادر سازی و شایسته سالاری  در سازمان های تخصصی   درونی‌ می شود و می توان امید داشت که ریاست بیمه مرکزی هم از درون سازمان منصوب شود .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید