آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

قیمت ملک در تهران ۷۷ درصد افزایش یافت و متوسط قیمت به ۲۳ میلیون رسید / درمرداد ۹۹ /

مثلث مالی : تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در مردادماه سال ۱۳۹۹، به ۹.۱ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۳۵.۴ درصد کاهش و ۱۷۵.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 231.1 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل 10.5 و 77.4 درصد افزایش دارد.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در مردادماه سال ۱۳۹۹، به ۹.۱ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۳۵.۴ درصد کاهش و ۱۷۵.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۳۱.۱ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۱۰.۵ و ۷۷.۴ درصد افزایش دارد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی ، «گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در مرداد ماه سال ۱۳۹۹»، برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

 براساس این گزارش  معاملات مسکن در مرداد امسال نسبت به تیرماه کاهش ۳۵.۴ درصدی داشته اما نسبت به سال گذشته در این ماه ۱۷۵.۸ درصد افزایش نشان می دهد .

کاهش معاملات در مرداد نسب به تیرماه

در مردادماه  متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریقبنگاههای معاملات ملکی شهر تهران  231.1 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۱۰.۵و۷۷.۴ درصد افزایش نشان می دهد.

ملک

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در مرداد ماه سال ۹۹حاکی از آن است که از مجموع ۹۰۸۰ واحد مسکونی معامله شده، واحد های تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۸.۵درصد بیشترین  سهم  را به خود اختصاص  داده اند .  

سهم خانه های قدیمی از معاملات افزایش یافت

سهم مذکور در مقایسه با مردادماه سال قبل حدود ۳.۳واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم  واحدهای با قدمت ۱۱ تا ۱۵ ، ۱۶ تا ۲۰ و بیش از ۲۰ سال ساخت افزوده شده است.

ملک

منطقه ۵ همچنان رکورد دار معاملات / لیست ۱۰ منطقه پرطرفدار

توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در مردادمراه سرال ۱۳۹۹  حامی  از آن است که از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه  5 با سهم  15.1 درصد از کل معاملات  بیشترین قرار دادهای مبایعه نامه  را به خود اختصاص داده است.

همچنین مناطق ۴ و ۱۰ هر یک با اختصاص سهم مشابه  8.5 در رتبه های بعدی قرار گرفته اند . در مجموع ۷۲.۴ درصد از کل معاملات انجام شده در شهر تهران در مرداد امسال مربوط به ۱۰ منطقه۵ ، ۴ ، ۱۰ ، ۲ ، ۱۴ ، ۸ ، ۷ ، ۱۵ ، ۱ و ۱۱ بوده  و ۱۲منطقه باقیمانده ۲۷.۶درصد از کل تعداد معاملات را به خود اختصاص داده اند.

ملک

کدام مناطق رکورد دار قیمت هستند 

در مردادماه سال ۱۳۹۹ ، متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریقبنگاههای معاملات ملکی شهر تهران ۱ / ۲۳۱ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل بهترتیب معادل ۵ / ۱۰ و ۴ / ۷۷ درصد افزایش نشان می دهد.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۲ / ۵۲۸ میلیون ریال به منطقه ۱ و کمترین آن با ۵ / ۹۷ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است .

ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۸ به ترتیب ۲ / ۸۷ و ۰ / ۶۳ درصد افزایش نشان می دهند.

ملک

رشد ۵۶ درصدی معاملات در ۵ ماهه نخست سال/ ۱۶ منطقه زیر نرخ متوسط بازار

تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران در پنج ماهه نخست سال ۱۳۹۹ به حدود ۵ / ۴۶ هزار واحد مسکونی بالغ شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۹ / ۵۶ درصد افزایش نشان می دهد. در این مدت متوسط قیمت یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی در شهر تهران ۵ / ۱۹۰ میلیون ریال بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۷ / ۴۹ درصد افزایش نشان می دهد.

ملک

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید