آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

صندوق بیمه عمر درمسیر اخذ مجوز / آیا صنعت بیمه برای رقابت دربازار هیجانی محصولی دارد؟

مدیرعامل بیمه دی : به عبارتی خرید بیمه های عمربازی برد - بردی است که بیمه گذارو بخش های مختلف اقتصاد منتفع خواهند شد ، اما این سود برای افراد ریسک پذیری که سرمایه خود را دربازار پرریسک ارز و طلا به خطر می اندازند ، نمی تواند کافی باشد .

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : حجم نقدینگی ۲۴۷۲ هزار میلیارد تومانی – حجم ۲,۴۱۱ هزار میلیارد تومانی سپرده های مردم نزد سیستم بانکی درپایان سال ۹۸ که به گفته عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی نسبت به سال ۹۷ بیش از ۳۲ درصد رشد دارد و اعلام حسن قالیباف اصل رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از ورود ۵۰ هزار میلیارد تومان به بازار سرمایه طی سه ماهه اول سال ۹۹ تصویری کلی از وضعیت دو ضلع بازار مالی است که برای جذب نقدینگی ، رونق اقتصاد و پاسخ به عطش جامعه به کسب سود ، برنامه ریزی کرده است. اما بیمه به عنوان ضلع سوم بازار مالی چه ابزاری برای رقابت دربازار مالی دارد ؟ آیا صنعت بیمه می تواند برای جایگزین رفتارهای هیجانی در بازار ، محصولی کم ریسک و سود آور معرفی نماید ؟ اگر به سه ضلع رسمی بازار مالی ، بخش های غیررسمی مانند ، نوسانات شدید ارز و طلا ، بازار بی ثبات خودرو و مسکن را هم اضافه کنیم ، بیمه به عنوان بنگاهی که سرمایه گذاری درآن با کمترین ریسک همراه است . چه نقشی دارد؟

مثلث مالی درگفت و گو با مدیران عامل صنعت بیمه ” سوالی را مبنی براینکه آیا بیمه می تواند ، خدمتی جدید را برای رقابت سخت موجود به بازار معرفی نماید ؟” مطرح کرد. محمد حیدری مدیرعامل بیمه کارآفرین به صراحت گفت : ابزاری که بتواند برای افرادی که دربازار ارز و طلا داد و ستد می کنند ، جذاب باشد. خیر. بیمه ها چنین خدمتی را ندارند.

محمد رضا کشاورز با اشاره به سود حداقلی ۲۲ درصد بیمه های عمر که حاصل مشارکت در منافع درچند سال اخیربود، گفت : صنعت بیمه با سرمایه گذاری درست و فروش بیمه های عمر سودی برابر بانک ها و حتی بیشتر از سیستم بانکی به بیمه گذاران خود پرداخت که نشان می دهد ، صنعت بیمه توانسته با سرمایه گذاری درست دربازار سرمایه و سایر ابزارهای مجاز درآیین نامه سرمایه گذاری شورای عالی بیمه عایدی قابل قبولی نصیب بیمه گذاران عمر نماید . کشاورز افزود : به عبارتی خرید بیمه های عمربازی برد – بردی است که بیمه گذارو بخش های مختلف اقتصاد منتفع خواهند شد ، اما این سود برای افراد ریسک پذیری که سرمایه خود را دربازار پرریسک ارز و طلا به خطر می اندازند ، نمی تواند کافی باشد .

کشاورز با اشاره به اینکه بیمه های عمر و سرمایه گذاری پوشش حوادث دارند ، یادآورشد : این بخش بیمه های عمر از نظر بسیاری از افراد پنهان مانده است و تقریبا به این مزیت بیمه که دربازارهای دیگرنیست ، توجه نمی شود. شاید بهتر باشد صنعت بیمه برای معرفی این بخش بیمه نامه های عمر تلاش بیشتری داشته باشد .

حجت بهاری فر مدیرعامل بیمه “ما” دراین باره به مثلث مالی گفت : شرکت های بیمه با سرمایه گذاری ذخایربیمه های عمر و سرمایه گذاری دربازار سرمایه و سپرده در سیستم بانکی به دنبال عایدی مناسب برای بیمه گذاران این رشته هستند که برغم ۱۶ درصد نرخ فنی سال اول که به ۱۳ و ۱۰ درصد درسال های بعد کاهش می یابد ، سود بیشتری را به شکل مشارکت در منافع به بیمه گذاران می پردازند . او افزود : به عنوان مثال بیمه “ما ” با توجه به عملکرد سال ۹۷ درسال ۹۸ به بیمه گذاران عمر سود بالای ۲۰ درصد پرداخت کرد و درسال ۹۹ با توجه به رشد سرمایه گذاری های شرکت سود خوبی خواهیم داشت که بیمه گذاران عمر را غافلگیرخواهد کرد . وی خاطرنشان کرد : عملکرد مناسب بیمه ها دراین بخش می تواند پاسخ خوبی به افرادی که با مقایسه سود در سایر بازارها درصدد ابطال بیمه نامه های عمر خود هستند ، باشد .

محمد رضایی مدیرعامل بیمه ایران دراین باره به مثلث مالی گفت : بیمه ایران به عنوان تنها بیمه دولتی کشور باید به دنبال راهکاری برای رقابت دربازار مالی باشد . به همین منظور طرحی درشرکت بیمه ایران آماده و به زودی برای اخذ مجوز تقدیم مقامات مسوول می شود.

مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به محدودیت های آیین نامه سرمایه گذاری شورای عالی بیمه یادآورشد : هنوز طرح های موجود عمر نتوانسته منطبق با نرخ تورم و خنثی شدن آن به بازار عرضه شود و با مقایسه ای ساده با سایر بازارها ، بیمه آخرین انتخاب افراد برای سرمایه گذاری می شود.

رضایی با اشاره به اینکه بیمه گران باید بتوانند منابع خود را به بخش های واقعی اقتصاد هدایت کنند ، تاسیس صندوق بیمه های عمر را پیشنهاد کرد.

وی دراین باره توضیح داد: صندوق سرمایه گذاری ذخایربیمه های عمر می تواند متناسب با بازدهی های موجود مانند بورس – اوراق – طلا و املاک برنامه ریزی نماید تا به خواسته بیمه گذار جامه عمل بپوشاند ، برخی از افراد درسرمایه گذاری ها ریسک پذیرند که معمولا درشرایط کنونی به دنبال خرید ارز و طلا می روند ، روزی خودرو ثبت نام می کنند و گروهی ریسک گریزهستند و دربانک ها سپرده گذاری می کنند.

رضایی گفت : البته فراموش نکنیم که بیمه های عمر می تواند بهترین ابزار برای سرمایه گذاری منابع خرد باشد . منابع خردی که توسط متخصصان سرمایه گذاری در شرکت های بیمه به بهترین شکل سرمایه گذاری می شود .

وی از آماده شدن صندوق بیمه های عمر دربیمه ایران خبرداد و گفت : به زودی برای اخذ مجوز اقدام می کنیم .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید