آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

نقشه راه بیمه پردیس چیست ؟ آیا فضای کسب و کار بیمه گری بهبود می یابد ؟ /

هرچند نام مسعود حجاریان مدیرعامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه دراین ترکیب شاخص است و افراد اخذ مجوز بیمه پردیس را پیش از همه به او تبریک می گویند ، اما نام چهره های آشنا درفهرست هیات موسس به خوبی رد چند گروه را نشان می دهد. بعد از بیمه کارآفرین که دربدو تاسیس به سرزمین ژنرال ها شهرت یافت ، آیا مدیران پردیس هم می توانند زیر یک سقف و دور یک میز بدون اختلاف فعالیت کنند ؟ شاید برخی از اعضای هیات موسس با نگاه سرمایه گذاری و اینکه مدیرعامل انجمن حرفه ای برنامه ای متفاوت برای هدایت شرکت دارد ، دراین پروژه حضورداشته باشند اما در مورد تعدادی ، نمی توان داشتن تفکر مدیریت و دخالت درامور شرکت را دور از ذهن دانست .

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی – لیلا اکبرپور: شورای عالی بیمه  درتازه ترین جلسه خود با تاسیس بیمه پردیس موافقت کرد .

بیمه پردیس که طبق برنامه تجاری خود با سرمایه ۱۵۰ میلیارد تومانی و به صورت جنرال دربازار فعالیت خواهد کرد هیات موسسی از کارشناسان و دست اندرکاران صنعت بیمه کشور دارد . هیات موسسی که تامین ۹۰ درصد از سرمایه ۱۵۰ میلیاردی را تعهد کرده و ۱۰ درصد باقی را از طریق پذیره نویسی عرضه  و شکل تازه ای از شرکت بیمه سهامی عام را ایجاد خواهند کرد.

با عبور از موضوع تاسیس بیمه جدید جنرال برغم تاکید بیمه مرکزی ایران دررد اعطای این مجوز به متقاضیان ، می توان با نگاه به آینده ، ترکیب هیات موسس بیمه پردیس را بررسی کرد.

هرچند نام مسعود حجاریان مدیرعامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه دراین ترکیب شاخص است و افراد اخذ مجوز بیمه پردیس را پیش از همه به او تبریک می گویند ، اما نام چهره های آشنا درفهرست هیات موسس  به خوبی رد چند گروه را نشان می دهد. بعد از بیمه کارآفرین که دربدو تاسیس به سرزمین ژنرال ها شهرت یافت ،  آیا مدیران پردیس هم می توانند زیر یک سقف و دور یک میز بدون اختلاف فعالیت کنند ؟

شاید برخی از اعضای هیات موسس با نگاه سرمایه گذاری و اینکه مدیرعامل انجمن حرفه ای برنامه ای متفاوت برای هدایت شرکت دارد ، دراین پروژه حضورداشته باشند اما در مورد تعدادی ، نمی توان  داشتن تفکر مدیریت و دخالت درامور شرکت را دور از ذهن دانست .

مسعود حجاریان تجربه ۱۴ سال مدیریت بیمه ملت را درکارنامه خود دارد و ۹ سال هم مدیرعامل انجمن حرفه ای است ، عضو کمیته صیانت از شرکت های بیمه است و از سوی رییس کل بیمه مرکزی مسوول تدوین اساسنامه بازار متشکل بیمه است .

اینکه بیمه ملت در دوران او چگونه مدیریت شد و بعد ازتغییر مدیریت چرا سیاست های او به عنوان پایه گذار بیمه ملت دنبال نشد ، سوالی است که با قطعیت نمی توان به آن پاسخ داد ، اما سوال جدید می تواند این باشد که انتظار نهاد ناظر و خانواده صنعت بیمه از بیمه پردیس که قراراست  توسط مدیرعامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه کشور مدیریت شود ، چیست ؟  طی ۱۴ سالی که حجاریان وارد صنعت بیمه کشور شد ، انتقادات تندی از عملکرد صنعت بیمه و در راس آن از بیمه مرکزی داشت ، باور داشت صنعت بیمه پابه پای سایر بخش های اقتصادی پیش نرفته و از ابزارهای نوین هم بهره مندی لازم را نداشته است . به صراحت فقدان قوانین و مقررات لازم برای فضای کسب و کار صنعت بیمه را یکی از اصلی ترین چالش های این صنعت دانست و درنقش مدیرعامل انجمن برای رفع آنها تلاش کرد ، البته درگفت و گوی زنده اینستاگرامی با پایگاه خبری مثلث مالی اقرار کرد که درآن موفق نبوده و همکاری های لازم با او نشده است . حجاریان با لبخندی تلخ یادآورشد ، همیشه برای تحول پیشنهادات تازه داشته اما گوش شنوا خیر.

دراین سال ها تمام اقدامات و گفته هایش بیش ازآنکه موافق داشته باشد ، مخالف داشت و این مخالفت در روز رای گیری دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران به خوبی دیده شد ، رای هایی که درحمایت از رقیب او درصندوق رفت و شکست را برایش رقم زد.

حال باید دید ، حجاریان درچنین فضایی چگونه دل به دریا زده و درنظر دارد وارد عرصه رقابت شود. رقابت با گروهی از بیمه گران که سال هاست آهسته و پیوسته می روند ، رقابت با گروهی که دیر آمده اند و زود می خواهند بروند و رقابت با گروهی که برنامه بلند مدتی ندارند و دنبال سود سرمایه گذاری هستند.

آیا تفکربیمه مرکزی به او نزدیک شده است؟ آیا آینده صنعت بیمه روشن است ؟ پرویز خسروشاهی قائم مقام بیمه مرکزی ایران در۱۳ آذرماه روز بیمه و درگفت و گوی زنده با مثلث مالی گفت ، نباید به هرقیمت شرکت های ناکارا را حفظ کرد ، زیرا اصرارداشتن بیمه های ناکارا بازار را بیمار می کند .

تفکر خسروشاهی و اقدامات رییس کل برای ساماندهی بازار بیمه و حمایت از بخش خصوصی از یک سو و ورود مردی که همواره از شرایط رقابت گله مند بود به عرصه رقابت ، چهره ای جدید برای بیمه گری به نمایش گذاشته است .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید