آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

سهم بانک‌های خصوصی از تسهیلات پرداختی به بخش‌های اقتصادی کشور

مثلث مالی : میزان تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی به بخش‌های اقتصادی کشور در ۵ ماه ابتدای سال جاری اعلام شد. براساس آمار کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی، از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه امسال مجموعا ۳ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۱۲۲ میلیارد ریال تسهیلات در ۶ گروه شامل کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و بخش متفرقه توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی پرداخت شده است.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : میزان تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی به بخش‌های اقتصادی کشور در ۵ ماه ابتدای سال جاری اعلام شد.

براساس آمار کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی، از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه امسال مجموعا ۳ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۱۲۲ میلیارد ریال تسهیلات در ۶ گروه شامل کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و بخش متفرقه توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی پرداخت شده است.

بر اساس آمار و اطلاعات  منتشره در سایت بانک مرکزی در خصوص تسهیلات اعطایی به تفکیک بخش‌های اقتصادی و هدف از دریافت آنها در کل شبکه بانکی، سهم بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی از تسهیلات پرداختی حدود ۳۷ درصد بالغ شده است.

همچنین تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش به بخش‌های اقتصادی طی ۵ ماهه ابتدای سال جاری بالغ بر۲ میلیون و ۳۲۹ هزار و ۶۶۳  میلیارد ریال معادل ۶۹ درصد از کل تسهیلات پرداختی  بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی بوده است.

همچنین در راستای حمایت بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی از کارآفرینان و تولیدکنندگان از مجموع یک میلیون و ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل ۷۸ درصد آن (مبلغ ۷۹۰ میلیون و ۲۷۶ میلیارد ریال) صرفا به منظور تأمین سرمایه در گردش این مراکز پرداخت شده است. این نکته بیانگر توجه ویژه و اولویت‌دهی بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی به تأمین منابع مالی بخش های مختلف تولیدی و صنعتی به منظور رونق اقتصادی در کشور است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید