آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

تغییر تفکر / بازنشستگان زندانی که بیمه عمر مکمل بازنشستگی نداشتند با وام بانکی آزاد شدند

مثلث مالی - لیلا اکبرپور : درکشوری که بازنشستگان آن درسن 60 سالگی بخاطر بدهی های اندک بانکی زندانی هستند ، سهم بیمه های بازرگانی از ارایه بیمه های عمر مکمل بازنشستگی چند درصد است ؟ فقط 5 دقیقه وقت بگذارید این خبررا بخوانید . ابتدا امیدوار کننده بنظر می رسد اما کمتر از یک دقیقه بعد متوجه دنیایی از ناامیدی که در دل خود دارد ، می شوید . چالشی که با کمی دوراندیشی مسوولان ذی ربط و همکاری مردم ، می تواند امید را به زندگی افراد بازنشسته هدیه دهد.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی – لیلا اکبرپور : درکشوری که بازنشستگان آن درسن ۶۰ سالگی بخاطر بدهی های اندک بانکی زندانی هستند ، سهم بیمه های بازرگانی از ارایه بیمه های عمر مکمل بازنشستگی چند درصد است ؟

فقط ۵ دقیقه وقت بگذارید این خبررا بخوانید . ابتدا امیدوار کننده بنظر می رسد اما کمتر از یک دقیقه بعد متوجه دنیایی از ناامیدی که در دل خود دارد ، می شوید . چالشی که با کمی دوراندیشی مسوولان ذی ربط و همکاری مردم ، می تواند امید را به زندگی افراد بازنشسته هدیه دهد.

روابط عمومی ستاد دیه کشو ابتدای شهریور ماه اعلام کرد “با هدف پیشگیری و آزادی جمع ۱۹۱ نفری بازنشستگانی که هم‌اکنون در بند زندان‌ها حضور دارند، تفاهم‌نامه همکاری ستاد دیه کشور با صندوق بازنشستگی به امضاء رسید ” و امروز ۲۷ شهریور روابط عمومی بانک صادرات ایران اعلام کرد ، با مشارکت این بانک ۲۰۰ بازنشسته در بند آزاد شده اند.

علی شمس مدیرعامل ستاد دیه کشورگفته بود: حدود ۹۰ درصد زندانیانی که هم‌اکنون در کسوت بازنشسته در سطح زندان‌ها داریم، مستمری بگیر تامین اجتماعی بوده و تعداد اندکی شاید حدود ۲۲ نفر آن‌ها نیز تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند.

وی با تاکید براین نکته که این  تفاهم نامه برای بازنشستگانی است که در شرایط ویژه ای زندگی می‌کنند و کمک صندوق می‌تواند راهگشای زندگی این عزیزان باشد یاد آورشد : بازنشستگان که میانگین سنی آن‌ها حدود ۶۰ سال است برغم داشتن عروس و داماد و نوه سر از زندان درآورده اند.

شمس تصریح کرد: ما حامی آن دسته از زندانیانی هستیم که از بد روزگار یا به دلیل جهل به قوانین و خاصه مقررات بانکی متضرر شده و در ادامه راهی حبس شده‌اند. از همین رو تلاش ما در این نهاد خیریه این است تا بنا به ظرفیت دستگاه‌ها و اصناف به امضای تفاهم نامه با مسئولین مربوطه بپردازیم تا از این طریق ساعی زندانیانی از این قبیل باشیم.

مدیرعامل ستاد دیه کشور بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۷هزار نفر بابت ناتوانی در تامین دیون مالی یا محکومیت‌های ناشی از پرداخت دیه (حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی) در سطح تحمل حبس می‌کنند که اگر اصناف وارد کار شوند و کمک حال این هموطنان باشند، به طور قطع بخش اعظمی از این گرفتاران دردمند آزاد خواهند شد.

چرا اصناف ؟

اینکه ستاد دیه کشور از طریق درخواست از اصناف می خواهد مشکل زندانیان بدهکار را حل نماید ، زیبایی اخلاقی خود را دارد . اما مگرکشور ما صنعت بیمه ندارد ؟ پوشش های مکمل بازنشستگی عمر در شرکت های بیمه بازرگانی هست ، پوشش هایی که در دوران میانسالی می تواند کمک بازنشستگان باشد .

چرا ازاین طرح استقبال نمی شود ؟ چرا سازمان تامین اجتماعی و صندوق ها از ابتدا به دنبال تفاهم با بیمه مرکزی و شرکت های بیمه برای تسهیل خرید بیمه های عمر مکمل بازنشستگی نبودند و امروز هم نیستند ؟ تغییر تفکر وام و قرض از دیگران به فرهنگ بهره مندی از پوشش بیمه های عمر باید از کجا ، چگونه و توسط چه کسانی آغاز شود.

سهامداران بیشتر شرکت های بیمه را بانک ها تشکیل می دهند . صنعت بیمه با ایده پردازی درست می تواند با تشکیل مثلث بانک – بیمه و سازمان تامین اجتماعی مسیر خرید بیمه های عمر را هموار سازند.

درسایرکشورها بازنشستگان با بهره مندی از بیمه های عمر خود دنیا را مانند گردشگران سیاحت می کنند و بازنشستگان ما بخاطر مبالغ اندک در زندان ؟!

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید