آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران اعلام شد / کاهش متوسط قیمت معاملات نسبت به ماه قبل /

مثلث مالی : در آذر ماه ۱۳99 متوسط قيمت خريد و فروش يک متر مربع زيربناي واحد مسکونی معامله شده از طريق بنگاه‌هاي معاملات ملکی شهر تهران، 269.1 ميليون ريال بود که نسبت به ماه قبل 1.1 درصد کاهش نشان می‌دهد.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران در آذرماه ۲۶ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل ۱.۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

براساس گزارش بانک مرکزی در آذرماه سال ۱۳۹۹، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی محدود شد که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۴۲.۸ و ۷۳.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد. 

در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۶ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل ۱.۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

 حجم معاملات مسکن

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در آذرماه سال ۱۳۹۹ حاکی از آن است که از مجموع ۲۵۵۵ واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۱. ۳۹ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. سهم مذکور در مقایسه با آذرماه سال قبل حدود ۴. ۳ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت بالا در گروه‌های “۶ تا ۱۰ “و “بیش از ۲۰ سال” ساخت افزوده شده است.


توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در آذرماه سال ۱۳۹۹ حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲گانه شهر تهران، منطقه ۵ با سهم ۷. ۱۲ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق ۴ و ۱۰ به ترتیب با اختصاص سهم‌های مشابه ۹. ۷ درصدی در رتبه بعدی قرار گرفته‌اند. در مجموع ۴. ۶۹ درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران در آذرماه سال ۱۳۹۹ مربوط به ۱۰ منطقه شهر (به ترتیب بیشترین فراوانی شامل مناطق ۵ ،۴ ،۱۰ ،۲ ،۱ ،۱۵ ،۱۴ ،۷ ،۱۱ و ۸ ) بوده و ۱۲ منطقه باقیمانده ۶. ۳۰ درصد از کل تعداد معاملات را به خود اختصاص داده اند.

در آذرماه سال ۱۳۹۹ ،متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۶ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل ۱. ۱ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۹. ۹۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.


در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مساکونی معامله شده معادل ۵۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به منطقه یک و کمترین آن با ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۸ به ترتیب ۸۴ و ۶۶ درصد افزایش نشان می‌دهند.

تحولات اجاره بهای مسکن

بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری در آذرماه سال ۱۳۹۹ نشان دهنده رشد به ترتیب معادل ۲۹.۴ و ۳۲.۴ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید