آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

چرا برای ثبت یک شرکت تولیدی باید ۸ ماه دوندگی کرد؟

مثلث مالی : یک مقام کارگری با انتقاد از طولانی شدن صدور مجوزها و روند ثبت شرکتهای تولیدی در کشور گفت: با اعمال معافیتهای بیمه ای و مالیاتی تولیدکنندگانی که در اول راه هستند حمایت کنیم و به جای سنگ اندازی، موانع موجود را از پیش پای آنها برداریم.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : یک مقام کارگری با انتقاد از طولانی شدن صدور مجوزها و روند ثبت شرکتهای تولیدی در کشور گفت: با اعمال معافیتهای بیمه ای و مالیاتی تولیدکنندگانی که در اول راه هستند حمایت کنیم و به جای سنگ اندازی، موانع موجود را از پیش پای آنها برداریم.

علی اصلانی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر رفع موانع تولید در سال جدید اظهارکرد: موضوع رفع موانع و حمایت و پشتیبانی از بخش تولید موضوعی است که مقام معظم رهبری بر ضرورت رفع موانع و مشکلات از پیش روی تولیدکنندگان و بخشهای تولیدی تاکید فرموده اند.

وی افزود: الان بزرگترین مشکل شرکتهای مواد غذایی، مواد اولیه به خصوص روغن است و وقتی مواد اولیه نباشد کارخانه نمی تواند محصولش را تولید کند و پول ندارد که حقوق نیروی کارش را بدهد و ناچار می شود کارگران را تعدیل کند.

رئیس کانون شورای اسلامی کار البرز درعین حال بزرگترین مشکل بخشهای تولیدی را عدم صدور مجوز برای ثبت شرکت دانست و گفت: در ترکیه ثبت یک شرکت ۲۴ ساعته است و سرمایه گذاری که می خواهد یک کارخانه صنعتی یا تولیدی راه اندازی کند، نگران مالیات و آب و برق و گاز نیست.شرکت را به راحتی ثبت می کند و ۲۴ ساعت بعد مجوز می گیرد و تولید را شروع می کند ولی در کشور ما کارآفرینان باید ۸ ماه در ادارات مختلف برای گرفتن یک مجوز دوندگی کنند تا یک شرکت تولیدی را به ثبت برسانند.

اصلانی با طرح این پرسش که در حمایت از بخشهای تولیدی کشور چقدر مانع زدایی کرده ایم؟ گفت: کارفرمایان تامین اجتماعی و دارایی را دو مانع تولید می دانند.همین حالا یک نانوایی چقدر درآمد دارد که باید ۴ میلیون تومان حقوق به کارگرش بدهد و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بابت حق بیمه و دوبار در سال مالیات تکلیفی و درآمد بپردازد؟ لذا از مسئولان انتظار داریم امسال قدری بیشتر به فکر کارگاهها و واحدهای ۵ نفر و ۱۰ نفر باشند و تولیدکنندگانی که در اول راه هستند با اعمال معافیتهای مالیاتی و بیمه ای حمایت کنند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید