آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

چرا بختیاری به بیمه ایران می رود ؟ بررسی عملکرد مدیر روزهای سخت

مثلث مالی - لیلا اکبرپور: "در فیلم قدیمی اشک ها و لبخندها یک دیالوگ معروف است ، وقتی برای سیزدهمین پرستار بچه ها توضیح داده می شود ، طی دو سال گذشته 12 پرستار تغییر کرده ، پرستاربا تعجب می پرسد ، چرا ؟ مگر بچه ها چه مشکلی دارند ؟ ! پدر خانواده اینگونه پاسخ می دهد که بچه ها سالم هستند و مشکل از پرستارها بوده . "

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی – لیلا اکبرپور: “در فیلم قدیمی اشک ها و لبخندها یک دیالوگ  معروف است ، وقتی برای سیزدهمین پرستار بچه ها توضیح داده می شود ، طی دو سال گذشته ۱۲ پرستار تغییر کرده ، پرستاربا تعجب می پرسد ، چرا ؟ مگر بچه ها چه مشکلی دارند ؟ ! پدر خانواده اینگونه پاسخ می دهد که بچه ها سالم هستند و مشکل از پرستارها بوده . ”  

با شنیدن تغییر دیگر در شرکت بیمه ایران این سوال مطرح می شود ، بیمه ایران با چه چالش هایی روبروست که باید مدام مدیرعوض کند؟ آیا بیمه ایران مشکل اصلی است یا  مدیرانی که مسوولیت آن را می پذیرند ؟  

بیمه ایران بعد از سهامیان مقدم که ۷ سال مدیرعامل این شرکت بود از سال ۹۲ تا کنون چهار مدیرعوض کرده است . محمود امراللهی از دی ماه ۹۲ تا شهریور ۹۴ مدیراین شرکت بود، سپس سید عباس حسینی دی سال ۹۴ مدیرعامل بیمه ایران شد و درتیرسال ۹۵ توسط وزیر اقتصاد برکنار شد و کرسی بیمه ایران به محسن پورکیانی رسید . پورکیانی نسبت به دو مدیرقبلی مدت بیشتری ماند اما درپاییز ۹۸ جای خود را به محمد رضایی داد. امروزبیش از یک سال از آمدن رضایی گذشته است و گفته می شود ، وزیر اقتصاد مجید بختیاری را به عنوان مدیرعامل بیمه ایران انتخاب کرده است .

هرچند هنوز به طور رسمی تغییر مدیریت درشرکت بیمه ایران اعلام نشده اما گفته می شود ، آمدن مجید بختیاری به بیمه ایران قطعی است . استعفای دو روز گذشته او از مدیریت بیمه رازی هم می تواند دلیلی براثبات این ادعا باشد و اینکه بختیاری درانتظار پایان تشریفات اداری است که برای انتصاب مدیرعامل بیمه ایران الزام است .

آیا بالاخره وزیر اقتصاد در آخرین سال دولت توانسته مدیری متناسب ساختار بیمه ایران انتخاب نماید ؟

شاید این موضوع به روحیه و تصمیمات گذشته بختیاری بازمی گردد ، چون روحیه پذیرش مسوولیت های پردردسر درکارنامه بختیاری به خوبی هویداست . او چند سال پیش درحالی مسوولیت بیمه دی را پذیرفت که در جلسه معارفه اش به صراحت ، “بهبود و ترمیم برند و جایگاه شرکت نزد افکار عمومی و صنعت بیمه ، تعیین تکلیف سریع مطالبات بیمه گذاران و مراجع درمانی ، کسب حمایت سهامداران و افزایش سرمایه شرکت ، توجه به شبکه فروش و نمایندگان، برنامه مداری ،  انسجام تیمی ، حرفه ای گری ، انضباط مالی و بهبود تدریجی را  اولویت های کاری خود اعلام کرد و خواستار حمایت  سهامداران برای حصول توفیقات آتی شد ، او توانست با کمک یک تیم حرفه ای و اجرای برنامه های ترمیمی دوره از دوره سخت عبورنماید.

بختیاری دوباره درانتخاب بعدی هم تصمیم مشابهی گرفت ، شرکت بیمه رازی هم نیازمند یک برنامه اصلاحی دیگر بود تا بتواند در آینده زیان انباشته سال‌های گذشته را به سود تبدیل نماید . این شرکت با مدیریت بختیاری موفق شد از زیان به سود برسد.

سهامداران این شرکت که در پایان تابستان ۹۷ به ازای هر سهم با ۱۱۴ ریال زیان مواجه بودند در پایان تابستان ۹۸ شاهد تبدیل این زیان به سود ۱۲۵ ریالی شدند .

صورت های مالی ۹ ماهه منتهی به پایان آذر ماه سال ۹۹ (حسابرسی نشده) شرکت بیمه رازی نشان می دهد ، مبلغ ۸۵۴ میلیارد تومان حق بیمه تولید و مبلغ ۴۷ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرده است .

بیمه رازی در دوره یاد شده ۴۹۵ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش دارد . رشد حق بیمه تولیدی در کنار کاهش خسارت پرداختی نسبت خسارت این شرکت را از ۸۰ درصد به ۵۸ درصد کاهش داده است  .

عملکرد مطلوب بیمه رازی هم در بخش عملیات بیمه گری و هم بخش سرمایه گذاری این شرکت  را به سود خالص ۴۷ میلیارد تومان رساند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵۹ افزایش یافته است لازم به یاد آوری این شرکت در طی ۱۲ ماه سال گذشته ۱۳ میلیارد زیان خالص شناسایی کرده بود.

بیمه رازی در  سه فصل نخست سال جاری  ۱۰۵ میلیارد تومان زیان انباشته ثبت کرد که نسبت به سه فصل نخست سال گذشته ۴۱ درصد تعدیل شده است زیان انباشته این شرکت در دوره مشابه سال گذشته ۱۷۶ میلیارد تومان بود.

در دوره ۹ ماهه ۱۹۲ درصد سرمایه گذاری های کوتاه مدت نسبت به پایان سال گذشته افزایش یافته و حقوق صاحبان سهام آن با افزایش ۲۶ درصدی به رقم ۲۹۴  میلیارد تومان رسیده است .

با تصویب افزایش سرمایه در مجمع عمومی صاحبان سهام ، شرکت بیمه رازی در دی ماه امسال سرمایه خود را از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی از ۲۰۰۰ میلیارد ریال به ۳۰۰۰ میلیارد ریال معادل ۵۰ درصد افزایش داد تا نسبت توانگری و سهم نگهداری خود را ارتقا بخشد.

سخن آخر اینکه :

مدیرعامل جدید بیمه ایران به چه ابزارهایی نیاز دارد ؟ آیا بدنه بیمه ایران از او حمایت می کنند ؟ به نظر می آید، بختیاری برای بار سوم تصمیم سخت تری گرفته و باید تمام تجربیاتش را به کار بگیرد .  

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید