آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

ورود ۹۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید به بورس

مثلث مالی : رییس سازمان بورس از ورود ۹۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید به بازار سرمایه خبر داد و گفت: ورود این حجم نقدینگی اتفاق بزرگی در اقتصاد کشور به شمار می‌رود و باید به عنوان فرصتی برای تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی به آن نگاه کرد.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : رییس سازمان بورس از ورود ۹۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید به بازار سرمایه خبر داد و گفت: ورود این حجم نقدینگی اتفاق بزرگی در اقتصاد کشور به شمار می‌رود و باید به عنوان فرصتی برای تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی به آن نگاه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، «حسن قالیباف اصل» با بیان مطلب فوق و با اشاره به سال جهش تولید گفت: اکنون پروژه‌های ملی ناتمام و جدیدی در کشور وجود دارند که در عین حال از ارزش افزوده بالایی برخوردارند. ما در این پروژه‌ها، با بحث تامین مالی روبرو هستیم و اگر بتوانیم از نقدینگی فعلی بازار سرمایه در جهت تامین مالی این پروژه‌ها استفاده کنیم، گام بزرگی در راستای تحقق شعار سال و توسعه اقتصادی برداشته‌ایم و این هدف با ورود شرکت‌های پروژه سهامی عام به بورس محقق می‌شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته جلسات متعددی در راستای راه‌اندازی شرکت‌های پروژه سهامی عام برگزار شد، افزود: قصد داریم شرکت‌های سهامی عام بورس را با هدف تکمیل پروژه‌های جدید و نا تمام راه‌اندازی کنیم. برخی از پروژه‌های گذشته و جدید برای تکمیل به منابع ریالی نیاز دارند، اما ساختار آنها به گونه‌ای است که از طریق ابزارهایی مانند اوراق بدهی نمی‌توان نسبت به تأمین مالی آنها اقدام کرد. در حالی که ریال مورد نظر در بازار سرمایه وجود دارد. بنابراین نیاز است که شرکت های سهامی عام بورسی تاسیس شده و پروژه‌ها به آن شرکت‌ها واگذار شود.

وی با تاکید بر اینکه تاسیس این شرکت‌ها اتفاق خوبی به شمار می‌رود، افزود: دولت، هلدینگ‌های بزرگ یا پروژه‌های دولتی که هنوز تکمیل نشده‌اند، می‌توانند از طریق این شرکت‌های پروژه سهامی عام اقدام به تامین مالی کنند. پس از پذیره‌نویسی نیز نماد شرکت در بازارسرمایه بازگشایی شده و نماد آن مورد معامله ثانویه قرار می‌گیرد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید