آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

هزینه ساخت هر مترمربع ساختمان چند ؟ / این همه گرانی چرا !

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور جدول هزینه ساخت هر متر مربع واحد مسکونی برای امسال را به معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ارائه داد.

این پست را به اشتراک بگذارید

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور جدول هزینه ساخت هر متر مربع واحد مسکونی برای امسال را به معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ارائه داد.

مثلث مالی : هزینه ساخت هر مترمربع ساختمان از ۱.۶ تا ۳.۸ میلیون تومان اعلام شد.، پس چرا قیمت آپارتمان ها جهش فوق العاده قیمت دارد؟

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور جدول هزینه ساخت هر متر مربع واحد مسکونی برای امسال را به معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ارائه داد.

هزینه ساخت واحدهای یک و دو طبقه، متری ۱ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۵۰۰ تومان، ۳ تا ۵ طبقه متری ۱ میلیون و ۹۶۸ هزار و ۷۰۰ تومان، ۶ و ۷ طبقه متری ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ۸ تا ۱۰ طبقه متری ۲ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۲۰۰ تومان، ۱۱ و ۱۲ طبقه متری ۲ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، ۱۳ و ۱۴ طبقه متری ۳ میلیون و ۹۳ هزار و ۸۰۰ تومان و ۱۶ طبقه به بالا متری ۳ میلیون و ۳۷۵ هزار تومان تعیین شده است.

۵ مورد از پرهزینه‌ترین مراحل ساختمان سازی

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که یک فرد در پروسه ساخت  خانه خود دارد عدم آگاهی به هزینه‌های ساختمان‌سازی است. مهم‌ترین هزینه‌‌های ساخت خانه ۵ مورد هستند.

اسکلت بندی ساختمان : یکی از پرهزینه‌ترین مراحل ساختمان‌سازی مرحله اسکلت بندی ساختمان است. استحکام و ساختار یک ساختمان را اسکلت‌بندی آن تعیین می‌کند. اگر اسکلت‌بندی یک ساختمان استحکام چندانی نداشته باشد ساختمان در برابر قدرت اندکی به یک ویرانه‌ عظیم تبدیل‌می‌شود. بنابریان باید آن را جدی بگیرید و تا می‌توانید آن را محکم ببندید. 

اسکلت بندی ساختمان

فونداسیون (پی) ساختمان : یکی از اصلی‌ترین وظایف فونداسیون ساختمان تحمل بار  و انتقال آن به زمین است. از دیگر وظایف فونداسیون ساختمان این است که از نشست ساختمان جلوگیری می‌کند و در برابر  واژگونی ساختمان از خود مقاومت نشان دهد. از اینرو فوانداسیون یکی از  مهم‌ترین مراحل ساختمان سازی است و باید برای استحکام و بهبود آن نسبت به دیگر مراحل ساخت آپارتمان هزینه بیشتری کرد. نوع فونداسیونی ( شفته ای، بتنی، آجری، چوبی، فلزی و سنگی)که برای پی ساختمان بکار می‌رود در تعیین قیمت آن تاثیر دارد.

لوله‌کشی ساختمان : یکی از پیچیده‌ترین اقداماتی که در حین ساختمان سازی با آن روبرو می‌شوید نصب لوله و لوله‌کشی ساختمان است. از آنجایی که لوله‌کشی مهارت و دانش خاصی را می‌طلبد هزینه بیشتری را بروی دست سازنده ساختمان می‌گذارد.

سقف سازی ساختمان : اندازه سقف و نوع مصالح مصرفی عامل تعیین کننده هزینه سقف سازی در پروژه ساختمان سازی است. سقف از مهم ترین و اصلی ترین  قسمت های ساختمان به شمار می رود که که به شیوه‌های گونگونی اجرا می‌گردد. این قسمت از ساختمان بخاطر اینکه در برابر نیروهای وارده مقاومت می‌کند باید در ساخت آن دقت کافی صورت بگیرد.

سقف سازی

کف سازی : بعد از اتمام این مراحل در ساختمان نوبت به مرحله کف سازی می رسد که جزو مراحل هزینه بر ساختمان به شمار می آید. کف سازی به مجموعهای از اقدامات گفته می شود که بعد ازعملیات سفت کاری ساختمان انجام می شود. در این مرحله ساختمان و بنا برای سکونت آماده می شود. هزینه

های کف سازی از مصالح مصرفی که در آن بکار می رود ناشی می شود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید