آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

نقش قوانین، مقررات، نهادها و ساختارهای حاکمیتی بر توسعه فرهنگ بیمه

مثلث مالی : پنل تخصصی سندیکای بیمه گران ایران در همایش بیمه و توسعه امسال، با موضوع "فرهنگ بیمه" در دانشگاه الزهرا برگزار شد و سید فرید میر موسوی مدیرروابط عمومی شرکت بیمه دی مقاله ای را با عنوان "نقش قرانین و مقررات ، نهادها و ساختارهای حاکمیتی بر توسعه فرهنگ بیمه " ارایه کرد.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : پنل تخصصی سندیکای بیمه گران ایران در همایش بیمه و توسعه امسال، با موضوع “فرهنگ بیمه” در دانشگاه الزهرا برگزار شد و سید فرید میر موسوی مدیرروابط عمومی شرکت بیمه دی مقاله ای را با عنوان “نقش قرانین و مقررات ، نهادها و ساختارهای حاکمیتی بر توسعه فرهنگ بیمه ” ارایه کرد.

موسوی دراین مقاله فرهنگ یک کشوررا شامل ترکیبی از زبان، ارزش‌ها، دانش، سنت‌ها، هنر و موارد دیگری عنوان کرد که انسجام کشور، پیشرفت و ملیت آن را نشان می دهند.

دراین مقاله “فرهنگ بیمه” نیز ترکیبی از عناصری اعلام شد که ماهیت صنعت، ارزش‌های صنعت و جایگاه صنعت در یک جامعه را نشان می‌دهد.

درخصوص نقش حاکمیت و قوانین و مقررات بر توسعه فرهنگ بیمه نیزگفته شد، حاکمیت و مقررات تنها زمانی می توانند نقش مثبتی در توسعه فرهنگ بیمه داشته باشند که :

تسهیل گری را در مقابل کنترل دستوری، در اولویت توسعه قوانین و مقررات قرار دهند – قوانین و مقررات را به طور شفاف و روشن از ابتدای رابطه بیمه‌گر و بیمه‌گذار تعیین کنند – ضمن افزایش توسعه و حمایت از انجمن های صنفی در صنایع مختلف، بویژه صنعت بیمه – شفافیت را در تمام عرصه های سیاسی و اقتصادی افزایش دهند.

  موسوی در خاتمه عنوان کرد : ” هرچند فرهنگ هر شرکت وابسته به صنعتی است که در آن فعالیت می کند و شرکت‌های فعال در یک صنعت از نظر عناصر فرهنگی جهت بقا یکسان هستند اما فرهنگ صنعت به سادگی قابل قانونگذاری در خارج از صنعت نیست و قوانین حمایتی از انجمن‌ها و سندیکاها منجر به افزایش نظارت داخلی بر فرهنگ صنعت می‌شود.

بنابراین همین امر موجب شد تا در کشورهای پیشرفته، نهادهای تنظیم کننده مقررات و سازمان‌های نظارتی با همکاری نزدیک با انجمن‌های بیمه‌گران اقدام به تدوین قوانین صنعت می‌کنند.

اصل مقاله در این فایل دردسترس شماست .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید