آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

معاون فنی بیمه رازی : سود مشارکت در منافع عرصه اصلی رقابت بیمه گران است

مثلث مالی : طبق ماده ۱۱ فصل چهارم مشارکت درمنافع آیین نامه شماره ۶۸ – بیمه های زندگی و مستمری، مؤسسات بیمه مکلفند در انواع بیمه‌‏های زندگی جز در بیمه‌های خطر فوت زمانی، بیمه گزاران بیمه‏های زندگی خود را در حداقل ۸۵ درصد منافع حاصل از مجموع معاملات بیمه‌های مذکور سهیم نمایند.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : طبق ماده ۱۱ فصل چهارم مشارکت درمنافع  آیین نامه شماره ۶۸ –  بیمه های زندگی و مستمری، مؤسسات بیمه مکلفند در انواع بیمه‌‏های زندگی جز در بیمه‌های خطر فوت زمانی، بیمه گزاران بیمه‏های زندگی خود را در حداقل ۸۵ درصد منافع حاصل از مجموع معاملات بیمه‌های مذکور سهیم نمایند.

محمد مهدی امانی معاون فنی بیمه رازی

به گزارش روابط عمومی، شرکت بیمه رازی در راستای اجرای این تکلیف برای سال ۱۳۹۸ با واریز ۳۹ درصد، بالاترین سود مشارکت درمنافع را به حساب اندوخته بیمه گذاران بیمه های زندگی خود واریز نموده است.

محمد مهدی امانی معاون فنی شرکت بیمه رازی دراین باره گفت : از محل درآمد حاصل از سرمایه‌‌گذاری‏های اندوخته های‏ بیمه گذاران زندگی در سال ۱۳۹۸، این شرکت بازده سرمایه گذاری خوبی داشته و در مقایسه با سایر شرکت های بیمه بالاترین سود مشارکت درمنافع را به حساب بیمه گذاران خود واریز نموده ایم.

امانی با بیان اینکه معمولا نرخ تورم درکشورمان از نرخ بهره های بانکی بالاتر است، یادآورشد : نرخ سود فنی بیمه های زندگی تعیین شده در ایین نامه ۶۸ و یا توسط شورای عالی بیمه تقریبا برابر و یا معمولا کمتر از نرخ سود بانکی است. لذا درنبود سود مشارکت در منافع جذاب ، بیمه گذاران بیمه های زندگی انگیزه ای برای خرید و یا حفظ این بیمه نامه ها نخواهند داشت .

معاون فنی بیمه رازی یکی از مهمترین عوامل توسعه نیافتگی بیمه های زندگی، عدم سرمایه گذا‌ری مناسب اندوخته‌ی بیمه‌های  زندگی در شرکت‌‌های بیمه  است که نتیجه آن تعلق گرفتن سود ناچیز به این بیمه نامه ها در انتهای سال مالی بیمه‌نامه براساس نرخ سود فنی تضمینی آیین نامه ۶۸ و یا مقداری بالاتر تحت عنوان مشارکت در منافع  می‌باشد. همچنین تورم پایدار در اقتصاد ایران منجر به کاهش ارزش سرمایه بیمه گردیده و قراردادهای بلند مدت بیمه زندگی را به دلیل عدم جذابیت مالی متزلزل و نا استوار می‌سازد. در نتیجه افراد را از تقاضای بیمه زندگی رویگردان نموده و به سوی سرمایه‌گذاری‌های مطمئن‌تر و یا کوتاه مدت‌تر سوق می‌دهد.

امانی با تاکید براینکه طی دوسال گذشته و دردوران مدیریت مجید بختیاری مدیرعامل بیمه رازی تیم حرفه ای در بخش سرمایه گذاری تشکیل شد ، ادامه داد : تلاش بخش فنی در جذب حق بیمه در کنار شروع به فعالیت تیم خوب سرمایه گذاری موجب شد تا بیمه رازی بین شرکت های بیمه کشوربالاترین بازدهی را برای بیمه گذارانش کسب نماید.

وی توسعه بیمه های زندگی را استراتژی بیمه رازی اعلام کرد و افزود :

شرکت بیمه رازی برای رفع مشکل و کمرنگ نمودن تاثیر تورم بر بیمه‌های زندگی و همچنین به منظور ایجاد جذابیت بازار این بیمه نامه ها، افزایش ضریب نفوذ بیمه، شفافیت عملیات بیمه‌گری و سرمایه‌گذاری و نیز حمایت از حقوق بیمه گذاران اقدام به راه اندازی سبد اختصاصی بیمه‌های زندگی نموده است. در سبد مذکور اندوخته‌ی بیمه‌گذاران به صورت مجزا در رشته‌ی زندگی در آن سرمایه‌گذاری می‌گردد که در این روش علاوه بر شفافیت و تفکیک حساب‌های زندگی امکان ارائه‌ی سود و نمایش آن به بیمه‌گذاران بیمه‌های زندگی به صورت روزانه نیز وجود خواهد داشت.

امانی یکی دیگر از دلایل عدم توسعه یافتگی بیمه های زندگی در کشور را نبود محصولات و خدمات متنوع در این حوزه با توجه به نیازهای جامعه دانست. به عنوان مثال نبود محصولات مستمری و بازنشستگی در کشور کاملا مشهود است. لذا شرکت های بیمه و بیمه مرکزی همزمان باید در توسعه و گسترش آن تلاش مضاعفی را نمایند. قطعا ارایه محصولات و خدمات جدید باید در بستر مناسب فن آوری اطلاعات انجام شود. در همین راستا شرکت بیمه رازی در حال توسعه این بخش در بستر سامانه همراز خود می باشد.

امانی توضیح داد : از طرف دیگر فروش این محصول نیازمند شبکه فروش توانمندی که قدرت ارایه مشاوره به مشتریان و تحلیل دقیق نیازهای آنان را داشته باشد ، است . بیمه رازی نیزبه موازات تقویت شبکه فروش خود ، آماده جذب و  آموزش نمایندگان تخصصی فروش محصولات زندگی است به طوریکه با فروش با کیفیت بیمه های زندگی به متقاضیان، کمترین نرخ بازخرید و یا حق بیمه معوق وجود داشته باشد. قطعا این استراتژی باعث حفظ بیمه های زندگی در دراز مدت خواهد گردید که با عملکرد خوب شرکت بیمه در بازده سرمایه گذاری اولین ذینفع پایدار آن دارندگان این بیمه نامه ها خواهند بود.

وی سهم بیمه های زندگی در پرتفوی بیمه رازی را حدودا ۱۵ درصد اعلام کرد و ادامه داد : درتلاش هستیم با بهره مندی از نمایندگان حرفه ای سهم این رشته در سبد شرکت افزایش یابد.

وی درخاتمه یادآورشد : امکان مشاهده مبلغ سود مشارکت در منافع و سایر خدمات دیگر  بیمه نامه ها ی زندگی برای بیمه گذاران و شبکه فروش از طریق “پرتال ویژه بیمه عمر” در سامانه همراز قابل دسترسی است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید