آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

معاملات قانونی ارز مشمول مالیات علی‌الحساب ۱۰ درصد فروش نمی‌شود /

مثلث مالی : سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که خرید و فروش ارز از طریق سامانه نیما، خرید ارز مسافرتی و سایر روش‌های تعریف شده قانونی برای تهیه ارز، مشمول پرداخت مالیات علی‌الحساب ۱۰ درصد فروش نمی‌شود.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که خرید و فروش ارز از طریق سامانه نیما، خرید ارز مسافرتی و سایر روش‌های تعریف شده قانونی برای تهیه ارز، مشمول پرداخت مالیات علی‌الحساب ۱۰ درصد فروش نمی‌شود.

در اطلاعیه شماره ۲ سازمان امور مالیاتی کشور آمده است: به اطلاع کلیه خریداران و فروشندگان ارز می‌رساند خرید و فروش ارز از طریق سامانه نیما، خرید ارز مسافرتی و سایر روش‌های تعریف شده قانونی برای تهیه ارز، مشمول پرداخت مالیات علی‌الحساب ۱۰ درصد فروش نمی‌شود.

سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه، پیرو اطلاعیه قبلی درخصوص تعلق مالیات علی الحساب ۱۰ درصد فروش به معاملات ارزی اعلام کرد که علی‌الحساب مالیات مذکور شامل فروشندگان و خریداران ارز از طریق روش‌های قانونی برای تهیه ارز از جمله معاملات از طریق سامانه نیما و همچنین خرید ارز مسافرتی نمی گردد و صرفا به معاملات ارزی اشخاصی تعلق می گیرد که با اعلام بانک مرکزی و نهادهای نظارتی از روش های غیرقانونی با اهدافی همچون سفته‌بازی و قاچاق ارز صورت می‌پذیرد.

لازم به ذکر است که سازمان امور مالیاتی در اطلاعیه پیشین خود اعلام کرده بود که بر اساس ماده ۱۶۳ قانون مالیات‌های مستقیم، خرید و فروش ارز مشمول مالیات بوده و همه اشخاص فعال در این بخش مکلف به ثبت نام و پرداخت مالیات تعیین شده هستند.

بر اساس این گزارش، سازمان امور مالیاتی کشور در راستای اجرای مقررات ماده قانونی یاد شده، با اعلام بانک‌مرکزی به برقراری مالیات علی الحساب به میزان ۱۰ درصد از فروش ارز اقدام می‌کند.

اطلاعیه سازمانه امور مالیاتی افزوده بود که اشخاص یاد شده مکلف اند با مراجعه به درگاه الکترونیکی سازمان به نشانی www.tax.gov.ir به ثبت نام اقدام کنند. در صورت ثبت نام نکردن به موقع و نپرداختن مالیات در نظام مالیاتی، علاوه بر شمول مالیات و جرائم غیر قابل بخشش که از طریق عملیات اجرایی وصول خواهد شد به مجازات‌های مقرر در ماده ۲۷۴ قانون مالیات‌های مستقیم از جمله مجازات‌های درجه شش محکوم خواهند شد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید