آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

مشارکت ۳ میلیون نفر در پذیره نویسی صندوق واسطه‌گری مالی یکم

در راستای واگذاری سهام دولت در شرکت های مشمول واگذاری در اصل 44، ‌باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت، ‌تجارت و صادرات و دو شرکت بیمه البرز و اتکایی امین از طریق صندوق قابل معامله بورسی (ETF) یا صندوق واسطه گری مالی یکم به عموم مردم ایران با داشتن کد ملی واگذار می‌شود.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بیش از ۳ میلیون نفر در پذیره‌نویسی صندوق‌های قابل معامله بورسی ‌ای تی اف نام نویسی کرده‌اند و دیگر تمدید نخواهد شد ، آن دسته که موفق به ثبت نام شدند می توانند در دو صندوق دیگر که تیر و مرداد امسال عرضه می شوند ، اقدام کنند.

در راستای واگذاری سهام دولت در شرکت های مشمول واگذاری در اصل ۴۴، ‌باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت، ‌تجارت و صادرات و دو شرکت بیمه البرز و اتکایی امین از طریق صندوق قابل معامله بورسی (ETF) یا صندوق واسطه گری مالی یکم به عموم مردم ایران با داشتن کد ملی واگذار می‌شود.

ثبت نام برای پذیره نویسی واحدهای این صندوق از اول اردیبهشت تا اول خرداد ۹۹ در بانکها،‌ کارگزاری های بورسی و حتی به صورت حضوری در شعب بانک انجام شد.

هر فرد ایرانی از یک تا ۲۰۰ واحد از این صندوق را به ارزش هر واحد ۱۰۰ هزار ریال و در سقف ۲۰ میلیون ریال خریداری کرد. ارزش هر واحد صندوق واسطه‌گری مالی طبق قیمت‌های جاری بورس، حدود ۱۶۵ هزار ریال است یعنی بازدهی این صندوق حداقل ۶۵ درصد است. واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی از تیرماه ۹۹ قابل خرید و فورش است.

عباس معمار نژاد افزود : مهلت پذیره‌نویسی واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق واسطه‌گری مالی یکم تا ساعت ۲۴ پنجشنبه اول خرداد ماه بود و دیگر تمدید نخواهد شد.

معمارنژاد افزود: بیش از ۳ میلیون نفر تاکنون در این پذیره‌نویسی صندوق واسطه‌گری یکم نام نویسی کرده‌اند که فقط یک میلیون نفر از آن‌ها کد بورسی داشته‌اند؛ این سهام در روز چهارشنتبه ۶۵ درصد بازدهی داشت و ارزش هر سهم ۱۰ هزار تومانی آن در بورس ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان بود. وی گفت: بعد از یک ماه، شرایط معامله واحد‌های سرمایه‌گذاری این صندوق در بازار سرمایه امکان‌پذیر است.

منبع : صداوسیما‎‎

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید