آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

مرحله اول بازارمتشکل بیمه دربخش اتکایی وارد فاز اجرا شد / با تهیه شیوه نامه /

مثلث مالی - لیلا اکبرپور: مرحله اول بازار متشکل بیمه در قالب همکاری مشترک اتکایی وارد فاز اجرایی شد و شرکت های بیمه ای که در بازار اتکایی فعالیت دارند ، اعم از شرکت های بیمه اتکایی و شرکت های دارای مجوز قبولی با محوریت معاونت اتکایی بیمه مرکزی درصدد شیوه نامه ای برای همکاری هستند.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی – لیلا اکبرپور: مرحله اول بازار متشکل بیمه در قالب همکاری مشترک اتکایی وارد فاز اجرایی شد و شرکت های بیمه ای که در بازار اتکایی فعالیت دارند ، اعم از شرکت های بیمه اتکایی و شرکت های دارای مجوز قبولی با محوریت معاونت اتکایی بیمه مرکزی درصدد تهیه شیوه نامه ای برای همکاری هستند.

شنیده ها حاکی است پرویز خسروشاهی قائم مقام بیمه مرکزی ایده اصلی کنسرسیوم تخصصی اتکایی را داده است و جهانگیری معاون اتکایی بیمه مرکزی با همکاری شرکت های بیمه فعال در حوزه اتکایی مسوول تهیه شیوه نامه است .

دراین اتاق فکر اتکایی شرکت های درشرف تاسیس اتکایی نیز حضوردارند که کارشناسان میگویند بازار متشکل اتکایی فضای کسب و کارآنها را ازنظر توزیع ریسک و استفاده ازتجارب قدیم ترها فراهم می کند.

دراین نشست ها بحث لیدر بازار اتکایی مطرح شده است که ابتدا نام شرکت بیمه اتکایی ایرانیان به عنوان لیدر یا تعیین کننده نرخ و شرایط آمده است اما هیچ محدودیتی برای لیدری سایر شرکت ها مطرح نشده است .

یکی از نکات خاص که در شیوه نامه مطرح خواهد شد ، نحوه قبولی اتکایی دولتی است که طی سال های گذشته ریسک ها را با هر نرخ و شرایطی پذیرفته است و نتیجه عملکرد آن نسبت توانگری بالای۶۰۰ و ۴۰۰ برای دوشرکت بیمه اتکایی ایرانیان و امین است .

ظاهرا مقرر شده شرکت های عضو این بازار هیچ ریسکی را خارج از نرخ و شرایط فنی پذیرا نباشند و صندوق اتکایی دولت نیز به نرخ و شرایط این بازار احترام گذارد .

یادآورمی شود : شرکت های بیمه ایران، البرز، پارسیان، پاسارگاد، کوثر، ملت و ایران معین از بین شرکت‌های عمومی بیمه و ۲ شرکت اتکایی امین و ایرانیان ظرفیت مجاز قبولی اتکایی دارند و دو شرکت درشرف تاسیس پارس و تهران اعضای این بازار هستند.

خبرتکمیلی به زودی منتشر خواهد شد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید