آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

صورت های مالی سرشار از سود شرکت بیمه دی منتشرشد

مثلث مالی : بیمه دی اخیرا صورت های مالی سرشار از سود خود را منتشر کرده که این گزارش نشان دهنده سود سازی بالای این شرکت بیمه ای و تحولات بنیادی بسیار خوبی است.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : بیمه دی اخیرا صورت های مالی سرشار از سود خود را منتشر کرده که این گزارش نشان دهنده سود سازی بالای این شرکت بیمه ای و تحولات بنیادی بسیار خوبی است.

به گزارش پایگاه خبری -تحلیلی مثلث مالی ، شرکت بیمه دی در عملکرد ۱۲ ماهه ۹۹ با جهش ۱۸۰ درصدی در سود خود همراه و به ازای هر سهم ۴۷۲۳ ریال سود ساخته است.

این درحالی است که درآمد سرمایه گذاری های شرکت با رشد بسیار عالی ۱۱۹ درصدی همراه شده که نشان دهنده هدایت مناسب نقدینگی در بیمه دی می باشد.

حق بیمه های صادره برای سال ۱۳۹۹ در سطح ۴۱۱۳ میلیارد تومان قرار داشته است اما این رقم برای سال ۱۴۰۰ با رشد بسیار خوب۳۱ درصدی در سطوح ۵۴۰۸ میلیارد تومان پیش بینی شده که رشد قابل توجهی در بازار رقابتی صنعت بیمه است.

بیمه دی  در پایان سال ۹۹ حدود ۱۹۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داشته است که از این میزان ۴۸۹ میلیارد تومان سود کسب کرده است ، به عبارتی  سود سرمایه گذاری در سهام شرکت ها که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است، عمده این درآمد ها را تشکیل می دهد.

بیمه دی دارای پرتفوی سرمایه گذاری قوی بوده که شامل ۱۲۰۸ میلیارد تومان سپرده بانکی و ۳۰۵ میلیارد تومان صندوق های سرمایه گذاری و ۳۳۶ میلیارد تومان در شرکت های بورسی و ۶۰ میلیارد تومان در سایر شرکت ها می باشد.

بنابراین گزارش ، بیمه دی دارای تراز ارزی مثبت بوده به طوری که برای سال ۹۹ سود ۲۷ میلیاردی و برای سال ۱۴۰۰ پیش بینی سود ۱۰ میلیاردی را از این طریق دارد.

همچنین بیمه دی مجوز افزایش سرمایه جذابی را دریافت کرده است این افزایش سرمایه ۱۴۳ درصد بوده و محل آن تجدید ارزیابی دارایی هاست.

با توجه به قیمت های فعلی سهم بیمه دی دارای پی بر ای  (P/E) نازل ۴.۳ مرتبه ای می باشد در حالی که متوسط پی بر ای گروه نزدیک ۱۸ مرتبه است.

از طرف دیگر پتانسیل تجدید ارزیابی هم در بین می باشد بدین ترتیب این سهم بیمه ای را می تواند یکی از مستعد ترین سهام بیمه ای دانست که هم به واسطه وضعیت عملیاتی و هم به واسطه سرمایه گذاری های ارزشمند در کنار تجدید ارزیابی به گزینه جذابی در گروه بیمه تبدیل شده است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید