آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

ریسک انتخاب

مثلث مالی : تا پیش از این مسیرسرمايه گذاری افراد آنقدر که نسبت به تغيير و تحولات بازار پول و سرمایه واکنش نشان می داد ، نسبت به تحولات بازار بيمه چندان حساس نبود . هرچند بارها و بارها مسوولان ارشد اقتصادی کشور نسبت به انتخاب درست بازارها برای سرمایه گذاری هشدار داده اند و تلاش کردند مردم را از نوسانات شدید بازارهای ارز و طلا آگاه نمایند .

این پست را به اشتراک بگذارید

شما کدام بازار را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنید ؟

مثلث مالی : تا پیش از این مسیرسرمایه  گذاری افراد آنقدر که نسبت به تغییر و تحولات بازار پول و سرمایه واکنش نشان می داد ، نسبت به تحولات بازار بیمه  چندان حساس نبود . هرچند بارها و بارها مسوولان ارشد اقتصادی کشور نسبت به انتخاب درست بازارها برای سرمایه گذاری هشدار داده اند  و  تلاش کردند مردم را از نوسانات شدید بازارهای ارز و طلا آگاه نمایند .

نتایج یک تحقیق میدانی نشان می دهد ، بیش از ۹۰  درصد جامعه آماری که درشبکه های اجتماعی به پرسش مثلث مالی مبنی براینکه  برای سرمایه گذاری چه بازاری را انتخاب می کنید؟ گزینه  ارز و طلا را به عنوان اولین انتخاب و گزینه بیمه را به عنوان آخرین انتخاب برگزیده اند . پاسخ مشترک آنها درباره عدم انتخاب بیمه  ، ناشناخته بودن دنیای آنها است .

سوال مثلث مالی :

پایگاه خبری مثلث مالی این سوال را درشبکه های اجتماعی مطرح کرد و پاسخ های جالبی دریافت کرد. *  اگرپولی به دست شما برسد ، در کدامیک از بخش های  بورس – بانک – بیمه – ارز و طلا سرمایه گذاری می کنید  ؟  

پاسخ ها ساده و درعین حال جالب است :

: ما که پول سرمایه گذاری نداریم  اما ،  اگر داشتیم  حتما در بازار ارز و طلا و ملک سرمایه گذاری می کردیم . چون  ارزش آنها پایین نمی آید ، اگر هم کاهش داشته باشد ، قیمت واقعی آن پایین نمی آید آن رشد افسار گسیخته  اندکی کم می شود.

: ارز – طلا و ملک . زیرا شاید قیمت آنها مدتی ثابت بماند اما دوباره قیمت ها بالا می رود و درمجموع همیشه قیمت این بازارها رشد دارد.

: من برای سرمایه گذاری ابتدا بانک و سپس طلا را انتخاب میکنم.  چون طلا همیشه ارزشمند است . از بیمه و بورس هیچ اطلاعی ندارم ونمی توانم نظری بدهم.

: حتما . بدون تردید ارز و طلا میخرم . اگر زیاد باشد ملک . زیرا عدم ثبات دراقتصاد موجب سرگردانی واحدهای صنفی ، موسسات و حتی شرکت های دولتی شده است .

: من حتما  ارز و طلا را انتخاب می کنم.  چون تقریبا آشنایی دارم، اخبارشونو مرتب دنبال می کنم . می دونم چه  کنم. بانک با کاهش نرخ سودسپرده ها دیگر توجیه نداردخیلی عقب تراز نرخ تورم است . بازارهای بیمه و بورس هم  برایم ناشناخته است .

: بدون تردید طلا. به چند دلیل ، اول اینکه همیشه همراهم ، شب زیر بالشم می زارم و می خوابم . دوم اینکه هر وقت هرکجا به پول نیاز داشته باشید ، خریدار داره . سوم اینکه  هر روز داره گرون می شه . از بورس و بانک و بیمه هم سر در نمی آرم.

: اگر دلار پیدا کنم حتما می خرم. اصلا ارز می خرم . طلا و ملک  هم همینطور .

: بستگی به مدت سرمایه گذاری ها دارد . بلند مدت ، میان مدت و یا کوتاه مدت باشد . برای هریک  از ارز و طلا ، ملک ، بانک ، بورس و بیمه باید برنامه ریزی کرد ، چون بازده زمانی فاکتورمهمی است .

از بیمه که اصلا اطلاعی ندارم. اصلا نمی دونم بیمه سرمایه گذاری کنید . منظورتون چیه؟ بازار مبهمی است . برام.

دلایل انتخاب

باخواندن پاسخ های افراد این سوال فکرم را مشغول کرد . “آیا دلایل انتخاب سرمایه گذاری ها  باید فقط مبتنی برمنافع شخصی باشد ؟”

 جامعه آماری این تحقیق خانوم و آقایانی بودند که  بین ۲۰ تا ۴۰ سال سن داشتند و جزو جوانان  کشوربه حساب می آیند.

مگر می شود ، جوانی درحین تصمیم گیری برای سرمایه گذاری به رشد اقتصادی کشورش بی اهمیت باشد ؟ مگرمی شود برای دوران میانسالی خویش هیچ تصویری ازآینده کشور نداشت ؟ چگونه به مسیر سرمایه گذاری بدون توجه به اینکه بازارهای رسمی چه مزایایی دارند ، نگاه می کنند ؟

اجزای اقتصاد و اتفاقات تلخ و شیرین اقتصادی یک نقشه راه برای همه ما ترسیم کرده است . بازار ارز و طلا حباب قیمت دارد بدون تردید . سود سپرده های بانک ها کاهش یافت تا منابع به جای خواب به سمت بازارسرمایه و شکوفایی اقتصاد هدایت شوند.

و بیمه ها ، شرکت های بیمه بهترین سرمایه گذاران بازار سرمایه و سپرده گذاران بانک ها هستند . آنها طبق مصوبات شورای عالی بیمه و با شناخت از بورس و سایربازارها ، ذخایر بیمه های عمررا به بهترین شکل ممکن سرمایه گذاری می کنند . حضور بیمه های فعال در کشور موجب رفاه اجتماع و رونق بورس می شود. البته صنعت بیمه نیز باید به این نکته که “بیمه” برای مردم مبهم و ناشناخته است توجه نماید.      

مردم از رسانه ها به ویژه رسانه ملی انتظار دارند در مورد بیمه بیشتر برنامه بسازد .آموزش و پرورش این دانش را به کودکان بی آموزد وگروهی از خود شرکت های بیمه توقع دارند اطلاعات بیشتری از کاری که انجام می دهند در اختیار جامعه قرار دهند.

کم لطفی به بیمه چرا ؟

تمامی جامعه آماری ما از قدرت نقد شوندگی ورشد قیمت ها به عنوان دلیل اصلی انتخاب خود برای سرمایه گذاری نام بردند. آیا قشر جوان جامعه ریسک پذیراست ؟ چرا افراد عادی اجتماع مانند سوداگران بازار صحبت می کنند؟ حاشیه امنیت ، سرمایه گذاری مطمئن و تقریبا بدون ریسک بیمه  چرا خریداری ندارد؟

بیمه تنها بازاری است که درزمان مشکلات ، زیان و بدبیاری ها کنارشماست .

بیمه تنها خدمتی است که درمقابل دریافت حق بیمه ای جزیی ،  تعهدی چند برابری می پذیرد ؟

بیمه تنها بازاری است که شما با پرداخت حق بیمه های کوچک اقساطی میتوانید زندگی و آتیه فرزندانتان را درآینده تضمین کنید .

بیمه تنها بازاری است که سرپرست خانواده می تواند سرمایه های خود را نزد آن بیمه کند و ترسی از آینده نداشته باشد .

بیمه تنها خدمتی است که میتواند در ناملایمات  زندگی به جای تو بجنگد وسپربلای توباشد .

چطور به این موضوع که می توانید با هر پولی که دارید ، هرکجا هستید ، هرسنی دارید ، دختر هستید یا پسر ،  پولدار هستید یا بی پول ، اهل هر شهر و دیارو روستایی هستید ، می توانید یک بیمه عمر وپس اندازو یا عمر وسرمایه گذاری بخرید . فکر نمی کنید!!

سرمایه گذاری که می توانید متناسب با رونق کارتون سرمایه خریداری شده را افزایش دهید و رشد احتمالی نرخ تورم را هم پوشش .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید