آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد : پشتوانه ۷۰ هزار میلیاردی صنعت بیمه در بورس /

مثلث مالی : غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی ایران امروز دوشنبه 20 مرداد ماه در نشست خبری آنلاین با حضور خبرنگاران درباره سرمایه گذاری شرکت های بیمه دربازار سرمایه گفت: شرکت های بیمه حدود ۷۰ هزار میلیارد ی در بازار سرمایه سرمایه‌گذاری کرده اند و این پشتوانه‌ای برای آنهاست تا در صورت وقوع خسارت بتوانند این سهام را فروخته و خسارت ها را جبران کنند .

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی ایران امروز دوشنبه ۲۰ مرداد ماه در نشست خبری آنلاین با حضور خبرنگاران درباره سرمایه گذاری شرکت های بیمه دربازار سرمایه گفت: شرکت های بیمه حدود ۷۰ هزار میلیارد ی در بازار سرمایه سرمایه‌گذاری کرده اند و این پشتوانه‌ای برای آنهاست تا در صورت وقوع خسارت بتوانند این سهام را فروخته و خسارت ها را جبران کنند .

20-01--


سلیمانی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۹ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولید شد و ضریب خسارت هم حدود ۸۹ درصد بوده است. البته در سطح جهان این ضریب بین ۶۰ تا ۶۵ درصد است. افزود: سرانه حق بیمه در ایران ۷۱۰ هزار تومان است،  این رقم برای میانگین کشورهای پیشرفته ۸۱۸ دلار است و ما فاصله زیادی با این رقم داریم.
رئیس شورای عالی بیمه با اشاره به نرخ دیه ۳۳۰ میلیون تومانی برای ماه های غیر حرام و ۴۴۰ میلیون تومانی در ماه های حرام، اظهار داشت: ضریب خسارت در رشته بیمه ثالث برای سال گذشته معادل ۱۰۹ درصد بود که امیدوار هستیم با تصویب قانون راننده محور شدن رانندگان در کمیسیون اجتماعی دولت، این رقم کاهش یافته و سر و سامانی به وضعیت رانندگی خودرو و موتورسیکلت ها داده شود.وی ادامه داد: در سال ۹۸ علاوه بر اینکه زیان خسارت دیده ها را پرداخت کردیم، صندوق تامین خسارت های بدنی هم ۱۵۰۰ میلیارد تومان هم به افراد معسر و مقصر پرداخت کرده است.
رئیس کل بیمه مرکزی افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان را ۱۳ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: پرتفوی بیمه تکمیلی درمان در سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان بود و ما در این رشته نیز با مازاد پرداخت خسارت مواجه هستیم و ضریب خسارت در این رشته نیز باید کاهش یابد.وی ادامه داد: در بخش بیمه زندگی حدود ۲۴ میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار دارند و این بخش حدود ۱۴.۷درصد پرتفوی صنعت بیمه را تشکیل می دهد.

رئیس کل بیمه مرکزی درباره پرداخت خسارت به هواپیمای اوکراینی گفت: این هواپیما توسط شرکت‌های بیمه‌ای در اوکراین و اتکایی اروپایی تحت پوشش قرار گرفته بود و شرکت‌های ایرانی ارتباطی با این موضوع ندارند.
سلیمانی ادامه داد: اگر پرداختی هم باید در این زمینه انجام شود، باید توسط شرکت‌هایی که این هواپیما را تحت پوشش قرار داده بودند، صورت گیرد.رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به پرسش خبرنگار اخبار پولی مالی  مبنی بر اینکه در صورت بروز شرایطی مثل انفجار بندر بیروت دریکی از بنادر و یا شهرهای کشور آیا صنعت بیمه برای چنین شرایطی امادگی دارد؟ پاسخ داد صنعت بیمه آمادگی دارد در صورتی که خطراتی همچون انفجار بیروت در کشور رخ دهد خسارات را پرداخت کند ، که امیدواریم چنین حوادثی هیچ گاه اتفاق نیفتد. البته صنعت بیمه تنها زمانی که  بیمه گذار برای پوشش ریسک مربوطه  مراجعه کند، اقدام به ارایه پوشش بیمه می نماید.
وی ادامه داد: صنعت بیمه نمی تواند شرکت های و واحدهای تجاری را بجز در بخش شخص ثالت که اجباری است مجبور به خرید بیمه نامه  های دیگری که اختیاری است کند.
سلیمانی درباره پرداخت هزینه های درمانی به بیماران کرونایی گفت: افرادی که دارای بیمه تکمیلی درمان یا زندگی هستند می‌توانند از پرداخت هزینه‌های درمانی خود استفاده کنند. تعداد زیادی از بیماران کرونایی در بیمارستان های دولتی بستری شده بودند که هزینه های آنها توسط این بیمارستان ها پرداخت شده و افرادی هم که به بیمارستان های خصوصی مراجعه کرده بودند، هزینه هایشان توسط شرکت های بیمه‌گر پرداخت شده است.
رئیس کل بیمه مرکزی درباره تاثیر کرونا بر صنعت بیمه نیز گفت: شیوع این ویروس باعث کاهش ۳ درصدی پرتفوی صنعت بیمه در سطح جهان شده و در ایران هم شاهد هستیم که درآمد از محل بیمه مسافرتی به دلیل کاهش چشمگیر سفرها به داخل یا خارج از کشور به صفر نزدیک شده است.رئیس شورای عالی بیمه خاطرنشان کرد: یکی از شرکت‌های بیمه پیشنهاد داده آن دسته از واحدهای تجاری که کرونا منجر به تعطیلی یا رکود یا خسارت آنها شده است، به مدت ۳ ماه تحت پوشش قرار بگیرند و این شرکت بیمه، خسارت آنها را پرداخت کند و من دستور دادم که این موضوع پیگیری شود.

رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد : ما شرکت های بیمه را تشویق می‌کنیم تا هم در بازار پول و هم بازار سرمایه حضور داشته باشند تا بتوانند در این چارچوب مالی به مردم خدمات دهند.
سلیمانی، گفت : تقریبا تمام ریسک های موجود در سطح کشور توسط شرکت های اتکایی و شرکت های بیمه ای  که مستقیم مجوز اتکایی دارند و بیمه مرکزی تحت پوشش بیمه اتکایی قراردارند که حدود ۵۰۰ میلیارد دلار است که عدد بسیار بالایی است.

منتظر بررسی اختلاف حساب بیمه توسعه و بیمه ایران هستیم

رئیس کل بیمه مرکزی از بررسی اختلاف حساب بیمه توسعه و بیمه ایران در یک موسسه حسابرسی خبر داد و بررسی تقاضای بیمه توسعه جهت فعالیت مجدد را منوط به بررسی گزارش حسابرس دانسته و اذعان داشت: باید دید شورای عالی بیمه در این خصوص چه نظری خواهد داد.

غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی در وبینار خبری در پاسخ به سوال ریسک نیوز در خصوص ضرورت شفاف سازی در خصوص بیمه توسعه با زمزمه های احیاء این شرکت بیمه گفت:در پایان سال ۹۸با همکاری بیمه ایران و قوه قضائیه تقریبا کلیه تعهدات مربوط به ثالث  پرداخت گردید و می توان گفت پرونده ای به صورت جدی در این زمینه وجود ندارد.

سلیمانی افزود:اختلاف حسابی بین بیمه توسعه و بیمه ایران از بابت پرداختی های بیمه ایران وجود دارد که توسط یک موسسه حسابرسی در حال رسیدگی است در این راستا منتظر اظهارات و گزارش حسابرس هستیم  تا طبق گزارش حسابرس مشخص شود چه میزان اختلاف حساب وجود دارد.

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی پس از گزارش حسابرس  و مشخص شدن این اختلاف حساب با توجه به تقاضای بیمه توسعه جهت فعالیت مجدد ، این درخواست به شورای عالی بیمه می رود و هرنظری که شورای عالی بیمه بدهد طبق آن عمل می کنیم.

میزات تعهدات اتی شرکتهای بیمه شفاف می شود

در ادامه رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به سوال دیگر ریسک نیوز در مورد عملکرد اکچوئران مستقل در شرکتهای بیمه گفت:اغلب شرکتهای بیمه در صورتهای مالی سال ۹۸ محاسبات اکچوئری را لحاظ کردند و در مجمع عمومی اخیر  نیز اکچوئر رسمی برای سال ۹۹ مشخص  و به تصویب مجامع شرکتها رسید.

به گفته وی با اظهارات رسمی اکچوئران در صورتهای مالی سال ۹۹ که به تصویب مجامع نیز رسیده پیش بینی می شود میزان تعهدات اتی شرکتهای بیمه با شفافیت بیتشری در مجمع سال بعد لحاظ گردد.

وصول مطالبات در قالب سهام دارای اشکال است

سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به ابلاغیه بیمه مرکزی به شرکتهای بیمه در خصوص عدم تایید فرایند وصول مطالبات در قالب سهام تاکید کرد: مثل این است که پول نقد بگیریم و زمان پرداخت خسارت به جای پول نقد، دارایی بدهیم که این امر در اصول بیمه هم مورد تایید نیست

رییس کل بیمه مرکزی عنوان داشت:اولا شرکتهای بیمه باید در همان زمان انعقاد قرار داد در قبال فروش بیمه ، حق بیمه را نقدی دریافت کنند بنابراین ایجاد مطالبات مضاعف برای شرکت بیمه بد است و بدتر اینکه به جای پول حق بیمه ، سهام دریافت کنند .

به گفته وی اگر این سهام ها خوب است چرا بیمه گذار سهام را نمی فروشد و به صورت نقد حق بیمه را به شرکت بیمه نمی دهد؟

منبع : پولی مالی – ریسک نیوز

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید