آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

ریزش‌ها تمام شدنی نیست / افت بورس از مرز روانی ۱۵۰۰۰۰۰ واحد

مثلث مالی : مرز روانی مقاومت شاخص در بورس امروز شکسته شد و این متغیر از کانال ۱۵۰۰۰۰۰ واحد نیز سقوط کرد و با افت بیش از ۲۳۰۰۰ واحدی در پایان داد و ستدها به یک میلیون و ۴۹۲ هزار واحد رسید.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : مرز روانی مقاومت شاخص در بورس امروز شکسته شد و این متغیر از کانال ۱۵۰۰۰۰۰ واحد نیز سقوط کرد و با افت بیش از ۲۳۰۰۰ واحدی در پایان داد و ستدها به یک میلیون و ۴۹۲ هزار واحد رسید.

جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که همه شاخص‌های معاملاتی در بازار سهام امروز با سقوط مواجه شدند و به طور میانگین ۱.۳۴ درصد کاهش را به ثبت رساندند.

افت دسته جمعی شاخص ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری شاخص های بورس با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۲۳۰۲۸) واحد ریزش معادل (۱.۵۲) درصد به یک میلیون و ۴۹۲ هزار ۹۰۱  واحد، شاخص قیمت «وزنی – ارزشی» با (۶۰۳۸) واحد افت معادل (۱.۵۲) درصد به ۳۹۱ هزار ۴۸۳ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۳۸۶۳) واحد ریزش معادل (۰.۹۶) درصد به ۳۹۸ هزار و ۳۹۹ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۲۵۳۱) واحد کاهش معادل (۰.۹۶) درصد به ۲۶۱ هزار و ۶۵ واحد، شاخص آزاد شناور با (۳۶۸۱۱) واحد افت معادل (۱.۸۲) درصد به یک میلیون و ۹۸۱ هزار و ۴۸۰ واحد، شاخص بازار اول با (۲۷۱۵۴) واحد افت معادل (۲.۴۸) درصد به یک میلیون و ۶۷ هزار ۳۵۸ واحد و شاخص بازار دوم با (۵۰۷۷) واحد ریزش معادل (۰.۱۶) درصد به ۳ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۵۱۶ واحد رسید.

 نمادهای تاثیرگذار

از سویی دیگرجزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز ۷ نماد « فملی با (۲۷۲۶) واحد، فارس با (۲۵۲۱) واحد، فولاد با (۲۳۹۲) واحد، تاپیکو با ۲۱۰۴ واحد، شپنا با (۱۷۲۴) واحد، شبندر با (۱۴۷۴) واحد، و اخابر با (۱۲۱۴) واحد»، بیشترین تاثیر را در روند حرکتی شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

نوسان شاخص صنایع

این گزارش می افزاید، روز جاری همه شاخص صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «فلزات اساسی با (۲۷۱۵۹) واحد ریزش معادل (۲.۴۴) درصد به یک میلیون و ۸۵ هزار و ۲۵۸ واحد، بانک ها با (۲۲۱) واحد کاهش معادل (۲.۷۲) درصد به ۷ هزار و ۹۳۵ واحد، زراعت با (۵۶۳۱) واحد ریزش معادل (۳.۲۱) درصد به ۱۶۹ هزار و ۹۹۸  واحد، خودرو (۹۵۹۰) واحد کاهش معادل (۳.۴۱) درصد به ۲۷۱ هزار و ۸۷۴ واحد، فراورده نفتی با (۱۸۲۳۴۳) واحد کاهش معادل (۳.۵۴) درصد به ۴ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۵۶۰ واحد، محصولات کاغذ با (۶۷۲۷) واحد افت معادل (۴.۰۳) درصد به ۱۶۰ هزار و ۳۰ واحد، رادیویی با (۴۲۸) واحد کاهش معادل (۴.۵۹) درصد به ۸ هزار و ۹۱۳ واحد» رسید.

بیشترین کاهش قیمت ها

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند:  قیمت سهام نمادهای « کاوه با ۴.۹۶ درصد، شفن با ۴.۹۳ درصد، وخاور با ۴.۹۲ درصد، پاکشو با ۴.۹ درصد، تاپیکو با ۴.۷۳ درصد، شکربن با ۴.۶ درصد و کساوه با ۴.۵۸ درصد»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «وپست با (۴.۹۹) درصد، حفاری با (۴.۹۹) درصد، سخزر با (۴.۹۹) درصد، شپنا با (۴.۹۸) درصد، غمارگ با (۴.۹۸) درصد، کهمدا با (۴.۹۸) درصد و کروی با (۴.۹۷) درصد» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

به این ترتیب، در پایان چهارمین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، ۹۸۶ هزار و ۹۹۹ نوبت معاملاتی، ۹ هزار و ۵۸۰ میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش ۸۶ هزار و ۸۳۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید