آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

رشد معنادار تاسیس بیمه های جدید / حفظ شرکت های ناکارا بازار را بیمار میکند /

مثلث مالی : قائم مقام بیمه مرکزی ایران گفت : صاحبان سرمایه و افرادی که پس اندازها را در بازار سرمایه مدیریت می کنند ، به این نتیجه رسیده اند که بخشی از منابع را به سمت بازار بیمه هدایت کنند و همین موضوع موجب شد تا تقاضای تاسیس شرکت های بیمه در 5 ماه گذشته به شکل معناداری افزایش یابد .

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : قائم مقام بیمه مرکزی ایران گفت : صاحبان سرمایه و افرادی که پس اندازها را در بازار سرمایه مدیریت می کنند ، به این نتیجه رسیده اند که بخشی از منابع را به سمت بازار بیمه هدایت کنند و همین موضوع موجب شد تا تقاضای تاسیس شرکت های بیمه در ۵ ماه گذشته به شکل معناداری افزایش یابد .

پرویز خسرو شاهی در گفت و گو با پایگاه خبری – تحلیلی مثلث مالی درباره ” هدف بیمه مرکزی از ورود شرکت های جدید به بازار بیمه کشور ” توضیح داد : همانطور که اشاره شد ، تحولات اقتصادی موجب شده تا سرمایه ها به سمت بازار بیمه گرایش یابد ، به عبارتی بیمه مرکزی ایران برنامه ای برای تشویق یا مانع شدن تاسیس شرکت های بیمه بیشترندارد  و تنها درخواست متقاضیان را از نظر شرایط ، سرمایه ، تخصص ، توان ایفای تعهدات و اینکه آیا مردم با خرید بیمه نامه از این شرکت با چالش مواجه نمی شوند ؟ بررسی و موافقت یا مخالفت خود را اعلام می کند. “

خسروشاهی با بیان اینکه امسال ۲۰ درخواست تاسیس شرکت بیمه جدید به بیمه مرکزی آمده است ، درپاسخ به این پرسش ” که آیا بازار بیمه کشور ظرفیت ورود شرکت های تازه را دارد ؟” متذکرشد : باید دید منظور شما کدام بخش بازار است ؟ اگر منظور بازار موجود و به طور مشخص پرتفوی کنونی صنعت بیمه است ، شاید نیازی به ورود بیمه های جدید نباشد . اما ، چنانچه منظورشما کل بازاری که در خوشبینانه ترین حالت ۵۰ درصد آن پوشش بیمه ندارد ، باشد . برای ورود بیمه های جدید ظرفیت داریم .

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد ظرفیت بازار بالقوه است ، ادامه داد : به لحاظ نظری اگر یک شرکت بیمه تازه تاسیس سهم شرکت دیگری را بگیرد ، کارنادرستی نیست . نمی توان با اصرار و تلاش شرکت های بیمه ناکارا را حفظ کرد ، حفظ این شرکت ها به معنای  بیمارشدن صنعت بیمه است .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید