آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

رد پای پارامتریک دربازار / بیمه تعاون از دست رفتن درآمد را هم بیمه کرد

مثلث مالی - گزارشی برای بازار : از آغاز شیوع کرونا درکشورحدود 10 ماه می گذرد ، به موازات افزایش بیماری و تلفات جانی ، دنیا شاهد زیان های مالی چشم گیری است . زیان های ناشی از تعطیلی کسب و کارها که ایرانیان هم با آثار منفی آن دست و پنجه نرم می کنند . این درحالی است که کووید 19 و ریسک های نوظهور دیگری در دنیا موجب شد تا بیمه های پارامتریک به بازار معرفی شوند ، پوشش هایی که شاید بتوانند بتدریج جایگزین بیمه های سنتی شوند.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی – گزارشی برای بازار : از آغاز شیوع کرونا درکشورحدود ۱۰ ماه می گذرد ، به موازات  افزایش بیماری و تلفات جانی ، دنیا شاهد زیان های مالی چشم گیری است . زیان های ناشی از تعطیلی کسب و کارها که ایرانیان هم با آثار منفی آن دست و پنجه نرم می کنند .

یونس مظلومی مدیرعامل شرکت بیمه تعاون

این درحالی است که کووید ۱۹ و ریسک های نوظهور دیگری در دنیا موجب شد تا بیمه های پارامتریک به بازار معرفی شوند ، پوشش هایی که شاید بتوانند بتدریج جایگزین بیمه های سنتی شوند.

بیمه های پارامتریک فرمول محاسبه و تعیین نرخ و شرایط خاص خود را دارند. هرچند از پیدایش آنها دردنیا مدت زمان زیادی نمی گذرد ، اما بازار ایران نیز شاهد ورود یکی ازآنهاست  .

“بیمه کسب و کار درشیوع بیماری های پاندمیک “که به واکسن اقتصادی شهرت پیدا کرده  توسط بیمه تعاون به بازار عرضه شده است ، جزو گروه بیمه های پارامتریک است و تفاوت هایی با بیمه های سنتی دارد.

توقف کسب و کار :

از دست رفتن درآمد کلیدی ترین موضوع این بیمه نامه است . درطرح بیمه تعاون ، آسیب  کسب و کارها  از تعطیلی اجباری دردوران پاندمی تحت پوشش قرار می گیرند. در این بیمه، جبران خسارت های مالی ناشی از تعطیلی و عدم فعالیت موقت و یا دائم بیمه گذار طی مدت معین صورت می گیرد و شرکت بیمه، سرمایه مندرج در بیمه نامه را تا سقف تعیین شده در جدول بیمه نامه ناشی از توقف کسب وکار و وقفه در تولید به دلیل وقوع اپیدمی یا پاندمی را مطابق شرایط توافق شده تقبل خواهد کرد.

ضرورت پوشش زیان های بازار:

یونس مظلومی مدیرعامل شرکت بیمه تعاون دراین باره به مثلث مالی گفت : امروز دنیا شاهد بیمه های پارامتریک است که تعهدات آن با بیمه های سنتی متفاوت است ، بطوریکه شاید حتی نسل ما هم ، شاهد روزهایی باشد که خدمات بیمه دیگر به شکل امروز نباشد، به عبارتی تمام اصول بیمه که همه بیمه گران دنیا به آن اعتقاد دارند درحال کمرنگ شدن است .

مظلومی با اشاره به اصل پذیرفته شده ای مانند اصل غرامت که برای چند صد سال برای بیمه گران مقدس بوده است ، تاکید کرد : دربیمه های پارامتریک حتی اصل غرامت کنار گذاشته شده و بیمه گر در زمان بروز حادثه باید تعهد خود را ایفا نماید .

وی افزود : دربیمه های پارامتریک ، بیمه گر و بیمه گذار روی یک رویداد توافق می کنند ، درزمان حادثه صرفنظراز ارزیابی شرکت ، بیمه گر باید سرمایه تعهد شده را پرداخت کند.

مدیرعامل بیمه تعاون ادامه داد : درحال حاضربیمه های پارامتریک در حوزه های کشاورزی و با تکنولوژی های جدید اجرا می شود و امکان دارد توسعه این نوع بیمه نامه بحث ارزیابی خسارت دربرخی از حوزه ها حذف شود ، سرمایه ای بیمه گر تعهد کرده پرداخت و حتی درتوافق بیاید که بیمه گذار در شرایط بهتری قبل از وقوع حادثه قرار گیرد.

مظلومی درباره طرح توقف کسب و کار ناشی از کرونا که ایده این شرکت بیمه درسال جاری است ، توضیح داد : ایده اصلی پوشش کرونا فروردین ۹۹ دربیمه تعاون تولید شد و فرآیند آماده سازی بیمه نامه که شامل قیمت گذاری ، محاسبات مالی و اکچوئری می شد تا خرداد به طول انجامید ، سومین ماه سال برای گرفتن مجوز های لازم از بیمه مرکزی ایران به نهاد ناظر تقدیم شد ، اشکالاتی مشخص شد ، که پس از اصلاح و اعمال نقطه نظرات بیمه مرکزی به تایید نهاد ناظر رسید .

مظلومی با بیان اینکه بیمه توقف کسب و کار ناشی از کرونا با بیمه های متعارف تفاوت دارد و ریسک های تحت پوشش آن فاندامنتال و جزو دسته ریسک های بنیادی قرار می گیرد ، افزود : به همین خاطر باید پوشش اتکایی خوبی برای آن می گرفتیم ، بعد از اجرای تمام این فرآیند درشهریور ۹۹ با حضور رییس کل بیمه مرکزی و برخی از مسوولان ، طرح توقف کسب و کار ناشی از کرونا که به واکسن اقتصادی شهرت پیدا کرده است ، رونمایی شد .

مدیرعامل بیمه تعاون گفت : صاحبان کسب و کارها باید به این نکته توجه نمایند که قبل از اعلام تعطیلی از سوی دولت باید بیمه نامه را خریداری کرده باشند ، که به محض اعلام تعطیلی ، تعهدات بیمه گر آغاز و با پایان تعطیلی وجه به بیمه گذارپرداخت می شود. 

مظلومی گفت : این بیمه نامه جزو گروه بیمه های پارامتریک است که برای اولین باردرایران توسط شرکت بیمه تعاون طراحی و دربازار بیمه کشور صادر شده است .

چگونه بیمه توقف کسب و کار ناشی از کرونا بخریم ؟

بیمه تعاون با طراحی سایت اختصاصی دکتر بیمه ((drbime.com امکان خرید آسان این بیمه نامه را فراهم کرده است . با ورود به سایت و انتخاب بیمه های پاندمیک پنجره ای برای باز می شود که باید شغل خود را انتخاب نمایید . تقریبا تمام شغل های موجود را دربرمی گیرد. از فروشگاه های زنجیره ای و میادین تره بار گرفته تا فروشگاه های کامپیوتر و صرافی و کارگاه ها … تمام شغل ها تعریف شده و شما فقط  شغل خود را از میان آنان انتخاب می کنید . در مرحله بعدی ۵ طرح با حق بیمه ها و پوشش های متنوع معرفی می شوند.

بالاترین حق بیمه پرداختی برای یک سال مبلغ ۲میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و پایین ترین حق بیمه سالانه ۴۵۰ هزار تومان است .

سقف تعهدات بیمه گر ۶۰ روز است . به عبارتی چنانچه قبل از تعطیلی براثربیماری های پاندمیک ، واحدها بیمه نامه فوق را خریده باشند تا ۶۰ روز پوشش دارند.

  • درطرح اول با پرداخت ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان سالانه ، درهنگام خسارت ،بابت هر روز ۳میلیون تومان و طی ۶۰ روز معادل صد و هشتاد میلیون تومان دریافت می کنید.
  • درطرح دوم با پرداخت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان سالانه ، درهنگام خسارت روزانه ۲میلیون تومان و طی ۶۰ روز ۱۲۰ میلیون تومان دریافت می کنید.
  • درطرح سوم با پرداخت یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان سالانه ، درهنگام خسارت روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزارتومان و طی ۶۰ روز ۹۰ میلیون تومان دریافت می کنید.
  • درطرح چهارم با پرداخت ۹۰۰ هزار تومان سالانه ، درهنگام خسارت روزانه یک میلیون تومان و طی ۶۰ روز ۶۰ میلیون تومان دریافت می کنید.
  • درطرح پنجم با پرداخت ۴۵۰ هزار تومان سالانه ، درهنگام خسارت روزانه ۵۰۰ هزار تومان و طی ۶۰ روز ۳۰ میلیون تومان دریافت می کنید.

شما همین حالا می توانید کسب و کارتان را بیمه نمایید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید