آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

دکتر حمید کردبچه دربیست‌و‌هفتمین همایش ملی بیمه و توسعه / ضرورت توجه به نهادسازیِ گفتگو در صنعت بیمه

مثلث مالی : مراسم گرامیداشت روز ملی بیمه با حضور رئیس پژوهشکده بیمه، وزیر امور اقتصادی و دارایی، دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران، رئیس‌کل بیمه مرکزی ج.ا.ایران و همراهی دیگر مدیران و مقامات کشوری و صنعت بیمه برگزار و به صورت زنده از طریق سایت همایش پخش شد.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : مراسم گرامیداشت روز ملی بیمه با حضور رئیس پژوهشکده بیمه، وزیر امور اقتصادی و دارایی، دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران، رئیس‌کل بیمه مرکزی ج.ا.ایران و همراهی دیگر مدیران و مقامات کشوری و صنعت بیمه برگزار و به صورت زنده از طریق سایت همایش پخش شد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه،در ابتدای مراسم افتتاحیه بیست‌و‌هفتمین همایش ملی بیمه و توسعه، که از ساعت ۹ صبح امروز ۲۲ آذر در محل ساختمان بیمه مرکزی ج.ا.ایران برگزار شد، دکتر کردبچه رئیس پژوهشکده بیمه به ارائه سخنرانی پرداخت. وی در آغاز سخنان خود همایش بیمه و توسعه را با سابقه‌ای نزدیک به ۳۰ سال، از قدرتمندترین همایش‌های کشور و بستر مهمی برای گفتمان‌سازی بین صنعتی، بین شرکتی و بین دولت و صنعت برشمرد. رئیس بیست‌و‌هفتمین همایش بیمه و توسعه با اشاره به اهمیت توجه به آسیب‌های اجتماعی نظیر ضعفِ گفتگو در سطح خرد و کلان جامعه، و صنعت بیمه، نهادسازی را یکی از الزامات گفتگو دانسته و خاطر نشان کرد: ارتباط مستقیم شرکت‌های بیمه با مشتریان و مردم از طریق شبکه عرضه که متشکل از نهادهای مستقل است اتفاق می‌افتد و پدیده گفتگو در این صنعت با این حجم از شبکه عرضه شامل ۳۳ شرکت بیمه و ۸۰ هزار عضو، بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل مجموعه سیاست‌گذاران صنعت بیمه در سال‌های اخیر به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته‌اند و برگزاری رویدادهایی نظیر انتخاب چهره ماندگار صنعت بیمه، معرفی کتاب سال صنعت بیمه و تقدیر از مدیر و کارمند شایسته صنعت بیمه که از سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است می‌تواند زمینه را برای نهادسازیِ گفتگو فراهم کند.
رئیس پژوهشکده بیمه، در رابطه با موضوع همایش نیز خاطر نشان کرد، صنعت بیمه، صنعتِ ریسک و پوشش ریسک است و علاوه‌بر نقش‌های تأمین مالی، واسطه گری مالی و استفاده از ذخایر مالی به عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم در رشد و توسعه اقتصادی و حتی کاهش فقر و نابرابری‌، نقش مهمی نیز در پوشش ریسک دارد.
دکتر کردبچه ضمن ارائه تعاریف مختلف از ریسک‌های نوظهور افزود، از مجموع ۱۰ ریسک نوظهور شناسایی شده در دنیا، سه ریسک تغییر اقلیم، ریسک‌ ناشی از تغییر روند‌ها مثل دیجیتالی شدن و حملات سایبری و ریسک اپیدمی‌ها و پاندمی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و در همایش امسال مورد توجه قرار گرفته است.
رئیس همایش بیمه و توسعه ضمن اشاره به ورود دو نهاد مرتبطِ بیمه‌ای شامل صندوق بیمه کشاوری و شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ به جمع برگزارکنندگان برنامه‌های علمیِ بیست‌و‌هفتمین همایش ملی بیمه و توسعه و ارائه نتایج بیش از شش ماه فعالیت علمی این نهادها در طول ۵ روز تا ۲۶ آذر ماه، ابراز امیدواری کرد که ما‌حصل این برنامه‌ها بتواند گاهی موثر در جهت نهادسازی گفتگو و ارتقاء صنعت بیمه کشور باشد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید