آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

دستاوردهای صندوق تامین خسارت های بدنی به عنوان نهاد تخصصی بیمه ای / طی سال های اخیر /

مثلث مالی : به مناسبت هفته دولت اقدامات و خدمات صندوق تامین خسارت های بدنی در گفتگو با دکتر علي جباري مديرعامل آن تشریح شد. علی جباری با گراميداشت ياد و خاطره شهدا به ويژه شهيدان رجايي و باهنر، هفته دولت را به دولتمردان و تلاشگران و کارمندان دستگاه ­هاي اجرايي، عرصه تلاش و سازندگي و خادمان به مردم ميهن عزيزمان تبريک گفت و اين هفته را فرصت مغتنمي براي انعکاس عملکرد دولت و ايجاد فضاي اميد براي اميدواري مردم به تلاش دولت به عنوان بخشي از نظام جمهوري اسلامي براي ايجاد رفاه بيشتر و عبور از تنگناهاي معيشتي و رونق و توسعه اقتصادي در ايران اسلامي دانست .

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : به مناسبت هفته دولت اقدامات و خدمات صندوق تامین خسارت های بدنی در گفتگو با دکتر علی جباری مدیرعامل آن تشریح شد.

علی جباری مدیرعامل صندوق تامین خسارتهای بدنی

علی جباری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت را به دولتمردان و تلاشگران و کارمندان دستگاه ­های اجرایی، عرصه تلاش و سازندگی و خادمان به مردم میهن عزیزمان تبریک گفت و  این هفته را فرصت مغتنمی برای انعکاس عملکرد دولت و ایجاد فضای امید برای امیدواری مردم به تلاش دولت به عنوان بخشی از نظام جمهوری اسلامی برای ایجاد رفاه بیشتر و عبور از تنگناهای معیشتی و رونق و توسعه اقتصادی در ایران اسلامی دانست .

جباری با بیان اینکه همه ما باید با اتحاد و برادری و انسجام بیشتر در راستای حل مشکلات مردم و تحقق رشد و توسعه اقتصادی ، رونق و جهش تولید گام برداریم. ادامه داد : تأمین عدالت اجتماعی و محرومیت‌زدایی در سال‌های پس از انقلاب اسلامی میسر نبود، مگر باتوجه خاصه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، لذا پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ساختارها و نهادهای مختلفی در جهت تحقق‌بخشی به عدالت اجتماعی و تضمین زندگی برای آحاد مردم در سراسرکشور تأسیس شدند که تاکنون در تحقق این هدف بزرگ و مهم تلاش نموده‌اند و صندوق تأمین خسارتهای بدنی یکی از این ساختارها و ساز و کارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌باشد که می تواند در جهت تحقق و توسعه عدالت اجتماعی بعنوان یک حلقه مهم از زنجیره پوشش‌ها و خدمات بیمه‌ای صنعت بیمه کشور،  ایفای نقش نماید.

وی یادآور شد : بررسی روند تحولات به وجودآمده در وظایف این نهاد و همچنین ساختار اداره آن در گذر زمان بیانگر حرکت در مسیر دستیابی به هدف مذکور می‌باشد که اهم اقدامات انجام شده طی ۶ سال اخیر در صندوق تأمین خسارت های بدنی بعنوان یک نهاد حاکمیتی – حمایتی و مکمل صنعت بیمه کشور به شرح زیر می باشد:

  1. راه اندازی شعب صندوق در ۲۸ استان کشور در راستای خدمات رسانی سریع به گروه هدف.
  2. کاهش طول دوره پرداخت خسارت به حدود ۱۵ روزکاری.
  3. تدوین اساسنامه صندوق و آیین­نامه های قانون بیمه شخص ثالث مصوب ۱۳۹۵ (مرتبط با تکالیف صندوق)
  4. راه اندازی سیستم جامع و یکپارچه صندوق تأمین خسارتهای بدنی.
  5. تکمیل پروژه بیمه توسعه با همکاری بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شرکت بیمه ایران.
  6. ایجاد ردیف مستقل برای صندوق در قانون بودجه کل کشور.
  7. وصول ۱۳۰.۴۰۹ میلیارد ریال منابع پیش بینی شده در قانون.
  8. پرداخت بیش از ۵۹.۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به تعداد ۱۰۳.۲۶۱ نفر زیان دیده حوادث رانندگی.
  9. آزادسازی و یا جلوگیری از زندانی شدن افزون بر ۴۲.۶۴۴ نفر از مقصرین حوادث رانندگی در سراسر کشور. 
  10. پرداخت حداقل ۴۶۵۱ میلیارد ریال به وزارت دادگستری در راستای حمایت از زندانیان معسر.
  11. پرداخت حداقل ۶۰۸ میلیارد ریال مابه تفاوت دیه زن و مرد در راستای اجرای تبصره ماده ۵۵۱ قانون مجازات اسلامی.
  12. اخذ گزارش بدون بند حسابرسی و ارتقاء سطح شفافیت مالی و بهبود فرآیندهای عملیاتی برای ششمین سال پیاپی.
  13. اجرای طرح ملی و سراسری درخصوص بخشودگی جریمه موضوع بند (ب) ماده ۲۴  قانون ، ویژه موتورسیکلت سواران، وسایط نقلیه موتوری کشاورزی و خودروهای کارگاهی فاقد بیمه‌نامه در سراسر کشور که منتج به پوشش بیمه ای حداقل ۵ میلیون وسیله نقلیه فاقد بیمه نامه در کشور گردید.
  14. اعطاء یکسال استمهال دربازپرداخت اقساط تسهیلات پرداختی به مقصرین حوادث رانندگی استان های سیل زده گلستان، مازندران، فارس،خوزستان،لرستان وکرمانشاه.
  15. تکریم ارباب رجوع و تشکیل مرکز پاسخگویی و ارتباطات مردمی و ارائه خدمات در قالب راه اندازی میز خدمت.

جباری در خاتمه ابراز امیدواری کرد : تمام مسئولان و مدیران با تأسی از ویژگی‌های والای اخلاقی و رفتاری شهدای دولت و منش آنان، در راستای سربلندی و عزت ایران اسلامی و جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، گام بردارند.

منبع : روابط عمومی صندوق تامین خسارت های بدنی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید