آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

۱۰۰ دقیقه حرف حساب

مثلث مالی - لیلا اکبرپور: ساعت 13 چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 در میزگردی تخصصی " آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت برتوانگری مالی شرکت های بیمه" درصفحه رسمی پایگاه خبری مثلث مالی دراینستاگرام بررسی شد ، این میزگرد به صورت زنده برگزار شد و کارشناسان برنامه 100 دقیقه درباره حساب و کتاب در شرکت های بیمه و نحوه نظارت بیمه مرکزی برآنها صحبت کردند . محمد آسوده مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی ایرانیان و معصوم ضمیری مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد میهمانان این میزگرد بودند . آنها آیین نامه توانگری را از زوایای مختلف مورد نقد و بررسی قرار دادند .

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی – لیلا اکبرپور : ساعت ۱۳ چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در میزگردی تخصصی ” آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت برتوانگری مالی شرکت های بیمه” درصفحه رسمی پایگاه خبری مثلث مالی دراینستاگرام بررسی شد ، این میزگرد به صورت زنده برگزار و کارشناسان برنامه ۱۰۰ دقیقه درباره حساب و کتاب در شرکت های بیمه و نحوه نظارت بیمه مرکزی برآنها صحبت کردند . محمد آسوده مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی ایرانیان و معصوم ضمیری مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد میهمانان این میزگرد بودند ، آنها آیین نامه توانگری را از زوایای مختلف مورد نقد و بررسی قرار دادند .

محمد آسوده با تاکید براینکه آیین نامه در مجموع کار خود را کرده و آثار مثبتی دارد ، درباره کاستی های آن گفت : شورای عالی بیمه برای توانگری – دارایی ها و حاکمیت شرکتی آیین نامه های جداگانه دارد که می شود از پراکندگی آنها جلوگیری کرد و آیین نامه جامع تری را تدوین کرد.

وی با اشاره به کسری ذخایر شرکت های بیمه به عنوان یکی از چالش های اصلی این صنعت ، گفت : آیین نامه توانگری برای هر سه گروه بیمه های عمومی ، تخصصی زندگی و اتکایی یکسان است ، درحالیکه شورای عالی بیمه میتواند در سه فصل جداگانه مقررات این شرکت ها را تنظیم نماید تا هریک از شرکت ها با توجه به ویژگی های خود تقسیم بندی شوند ، دراین شرایط است که میتوان نسبت توانگری شرکت ها را دقیق ترتعیین کرد.

معصوم ضمیری مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد نیز ابتدا به چهار ریسک دیده شده در آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی شرکت های بیمه اشاره کرد و گفت : توانگری مالی یعنی توانایی مالی شرکت بیمه برای پوشش ریسک های پذیرفته شده است و ریسک های بیمه گری ، بازار ، اعتبار و نقدینگی ریسک هایی است که شرکت بیمه با آن ها روبروست .

ضمیری درخصوص ریسک بیمه گری گفت : ریسک هائی که موسسه بیمه به دلیل صدور بیمه نامه و قبولی اتکائی با آن مواجه است و ریسک بازار همان نوسان قیمت هاست ، همچنین ریسک اعتبار،ریسک هائی هستند که موسسه بیمه به دلیل احتمال عدم انجام تعهدات مالی توسط طرف های معامله خود با آن مواجه است.

وی درخصوص ریسک نقدینگی یاد آورشد : گاهی شرکت  بیمه به دلیل عدم کفایت دارایی های جاری جهت ایفای تعهداتش با این ریسک مواجه می شود ، به عبارتی شرکت بیمه دارایی دارد اما نمی تواند آنها را نقد کرده و تعهداتش را ایفا نماید وبه شدت با کمبود نقدینگی مواجه میشود.

مدیرعامل بیمه پاسارگاد دربخش دیگر گفته هایش به موضوع افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها اشاره کرد و اظهار داشت : آیا تمام دارایی های ارزیابی شده از حقوق صاحبان سهام خریداری شده است یا بخشی از آنها از محل ذخایر بیمه های عمر و سرمایه گذاری ؟

ضمیری بربررسی ذخایر دارایی های خریداری شده تاکید کردو گفت : بحث تجدید ارزیابی دارایی ها برای موسسات بازار مالی است و بانک مرکزی هم برافزایش سرمایه بانک ها از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و سهم صاحبان سهام از دارایی ها نظارت دارد .

مشروح این گفت و گو را در لینک زیر مشاهده کنید :

View this post on Instagram

A post shared by Leila Akbarpour (@mosalas_mali)

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید