آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

خلاصه وضعیت بازارهای مالی جهان

مثلث مالی : آخرین قیمت نفت و ارز و رمزارزها و سهام‌های بازار آسیا و اقیانوسیه و وال استریت در معاملات امروز مورد بررسی قرار گرفت. تغییرات بازارهای جهانی حاکی از افزایش قیمت نفت، کاهش ارزش سهام ها در بازار آسیا و وال استریت و افزایش ارزش دلار و نوسان در بازار ارزهای رمزنگاری شده است که شرح آن در ذیل آمده است:

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : آخرین قیمت نفت و ارز و رمزارزها و سهام‌های بازار آسیا و اقیانوسیه و وال استریت در معاملات امروز مورد بررسی قرار گرفت.

تغییرات بازارهای جهانی حاکی از افزایش قیمت نفت، کاهش ارزش سهام ها در بازار آسیا و وال استریت و افزایش ارزش دلار و نوسان در بازار ارزهای رمزنگاری شده است که شرح آن در ذیل آمده است:

  • قیمت نفت افزایش یافت

روز دوشنبه قیمت نفت در معاملات آسیایی افزایش یافت: نفت خام آمریکا ۰.۷۹ درصد افزایش یافت و به ۸۵.۸۱ دلار در هر بشکه رسید و شاخص جهانی برنت با ۰.۸۵ درصد افزایش به ۸۸.۶۴ دلار رسید. به گزارش رویترز، نفت خام آمریکا و برنت هفته گذشته برای پنجمین هفته متوالی افزایش یافتند و حدود ۲ درصد در این هفته افزایش یافتند. قیمت ها در سال جاری به دلیل نگرانی های عرضه بیش از ۱۰ درصد افزایش یافت.

  • بازار ارز و رمزارزها

 دلار آمریکا در برابر همتایان خود با ۰.۰۸ درصد افزایش به ۹۵.۷۱۸ رسید. ین ژاپن با ۱۱۳.۸۸ در هر دلار تغییر قیمت داشت که از سطوح هفته قبل تقویت شد. دلار استرالیا تغییر چندانی نداشت و به ۰.۷۱۷۹ دلار رسید. یوان چین پس از اینکه بانک مرکزی چین میانگین یوان را به بالاترین سطح از ماه می ۲۰۱۸ رساند، با ارزش ۶.۳۳۲۶ در هر دلار داد و ستد شد.

 در بازار رمزارزهای امروز صبح ساعت ۸:۲۹ صبح به وقت تهران، قیمت بیت کوین با کاهش ۰.۳۰ درصدی در ۳۵۱۲۷.۲۷ دلار و اتریوم با افزایش ۰.۹۶ درصدی در ۲۴۳۹.۶۰ دلار قرار گرفت.

  • بازار سهام آسیا در انتظار جلسه پیش روی فدرال رزرو قرمزپوش شد

روز دوشنبه اکثر بازارهای آسیا و اقیانوسیه با کاهش روبرو شدند در حالی که سرمایه گذاران منتظر جلسه سیاست پولی فدرال رزرو ایالات متحده در این هفته هستند. نیک کی ۲۲۵ ژاپن پس از زیان های قبلی خود ۰.۱۱ درصد کاهش یافت در حالی که شاخص تاپیکس ۰.۱۸ درصد کاهش یافت. در کره جنوبی، کاسپای ۱.۵۳ درصد کاهش داشت در حالی که شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ ۰.۹۲ درصد سقوط کرد. سهام های چین ضررهای قبلی را جبران کرد: کامپوزیت شانگهای ۰.۲ درصد و شنژن ۰.۵۶ درصد افزایش یافت. در استرالیا، ای اس اکس ۲۰۰، ۰.۴۴  درصد سقوط کرد. شاخص‌های انرژی، مواد و مالی به ترتیب ۰.۷۱، ۱.۴۲ و ۰.۴۸ درصد کاهش داشتند. با این حال، سهام های بانک مشترک المنافع استرالیا ۰.۱۷ درصد بالاتر رفت. سهام های هند نیز روند نزولی داشت، به طوری که نت فای۵۰،  ۰.۹ درصد و سنسکس ۰.۵۳ درصد کاهش یافت.

  • وال استریت

در ایالت متحده آمریکا، کامپوزیت نزداک، ۷.۶ درصد زیان هفتگی را ثبت کرد که بدترین زیان آن از ماه اکتبر ۲۰۲۰ است و همچنین بیش از ۱۴ درصد کمتر از رکورد خود در نوامبر است. قرار است کمیته بازار آزاد فدرال در روزهای سه شنبه و چهارشنبه برای تصمیم گیری در مورد گام های بعدی سیاست پولی ایالات متحده تشکیل جلسه دهد. افزایش تورم یکی از نگرانی‌های اصلی بانک مرکزی ایالات متحده است و سرمایه‌گذاران نگرانی فدرال رزرو را دنبال می کنند. قرار است جروم پاول، بعدازظهر چهارشنبه به رسانه‌ها گزارش دهد. تحلیل گران نوشتند: قبل از بیانیه این هفته فدرال رزرو، که انتظار می‌رود مواردی را برای افزایش نرخ بهره از ماه مارس نشان دهد، معاملات بازار ها محتاطانه صورت می گیرد. آنها گفتند که تردید دارند که فدرال رزرو به کاهش کمی در این هفته پایان دهد. تردید داریم که فدرال رزرو با افزایش نرخ ۵۰ واحدی سیاست های خود را سخت تر کند. تحلیل گران اضافه کردند که ممکن است فدرال رزرو بر اساس نگرانی ها، تندرو نباشد و بازارها تثبیت شوند. / ایبنا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید