آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

ثبت سنگین‌ترین ریزش تاریخ بورس/ شاخص ۸۹۶۹۵ واحد سقوط کرد

مثلث مالی : شاخص بورس روز جاری با ریزش سنگین بیش از ۸۹۰۰۰ هزار واحدی در پایان معاملات به یک میلیون و ۸۱۳ هزار و ۵۷۳ واحد رسید تا سهامداران شاهد بیشترین افت تالار شیشه‌ای در تاریخ باشند.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : شاخص بورس یکشنبه ۲۶ مرداد ماه با ریزش سنگین بیش از ۸۹۰۰۰ هزار واحدی در پایان معاملات به یک میلیون و ۸۱۳ هزار و ۵۷۳ واحد رسید تا سهامداران شاهد بیشترین افت تالار شیشه‌ای در تاریخ باشند.

جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که همه شاخص‌های معاملاتی در بازار سهام امروز با کاهش مواجه شدند و به طور میانگین ۳.۹۳ درصد کاهش را به ثبت رساندند.

افت شدید شاخص ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری شاخص های بورس با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۸۹۶۹۳) واحد ریزش معادل (۴.۷۱) درصد به یک میلیون و ۸۱۳ هزار ۵۷۳  واحد، شاخص قیمت «وزنی – ارزشی» با (۲۳۵۵۵) واحد افت معادل (۴.۷۱) درصد به ۴۷۶ هزار ۲۷۹ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۱۰۶۲۵) واحد ریزش معادل (۲.۱۲) درصد به ۴۹۰ هزار و ۵۶۱ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۶۹۷۱) واحد کاهش معادل (۲.۱۲) درصد به ۳۲۱ هزار و ۸۵۷ واحد، شاخص آزاد شناور با (۱۰۷۹۸۰) واحد افت معادل (۴.۲۱) درصد به ۲ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۳۷۱ واحد، شاخص بازار اول با (۵۶۳۸۶) واحد کاهش معادل (۴.۱۲) درصد به یک میلیون و ۳۱۱ هزار ۷۵۱ واحد و شاخص بازار دوم با (۲۱۸۵۵۵) واحد افت معادل (۵.۵۴) درصد به ۳ میلیون و ۷۲۳ هزار و ۵۰۸ واحد رسید.

 نمادهای تاثیرگذار

از سویی دیگرجزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز ۷ نماد « شستا با (۲۱۹۹۲) واحد، فارس با (۵۶۶۸) واحد، فولاد با (۴۲۳۹) واحد، فملی با (۳۸۴۳) واحد، شپنا با (۳۰۰۸) واحد، شتران با (۲۵۹۵) واحد، و اخابر با (۲۴۶۶) واحد»، بیشترین تاثیر را در روند حرکتی شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

نوسان شاخص صنایع

این گزارش می افزاید، روز جاری اکثر شاخص صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «کانه فلزی با (۱۵۱۵۲) واحد افت معادل (۳.۹۰) درصد به ۳۷۳ هزار و ۲۲۰ واحد، فلزات اساسی با (۴۷۲۲۸) واحد کاهش معادل (۴.۰۴) درصد به یک میلیون و ۱۲۱ هزار و ۵۸۸ واحد، شیمیایی با (۴۱۰۱) واحد ریزش معادل (۴.۲۱) درصد به ۹۳ هزار و ۲۲۹  واحد، فرآورده نفتی (۳۹۳۸۶۱) واحد کاهش معادل (۴.۶۶) درصد به ۸ میلیون و ۵۶ هزار و ۴۶۳ واحد، حمل و نقل با (۵۰۴۵) واحد کاهش معادل (۴.۸۹) درصد به ۹۸ هزار و ۱۸۷ واحد، فنی مهندسی با (۵۹۳) واحد افت معادل (۴.۹۵) درصد به ۱۱ هزار و ۳۸۳ واحد، چند رشته ای صنعتی با (۳۴۷۲۹) واحد کاهش معادل (۱۱.۷۰) درصد به ۲۶۲ هزار و ۱۵۳ واحد» رسید.

بیشترین کاهش قیمت ها

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند:  قیمت سهام نمادهای «وسخراج با ۶۸ درصد، غدشت با ۵ درصد، کسرام با ۴.۹۹ درصد، وتوس با ۴.۹۹ درصد، سکرد با ۴.۸۶ درصد، کمنگنز با ۴.۸۱ درصد و رتکو با ۴.۸ درصد»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «خزر با (۱۵) درصد، شتران با (۵) درصد، غگل با (۵) درصد، وامید با (۵) درصد، فباهنر با (۵) درصد، کروی با (۵) درصد و قثابت با (۵) درصد» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

به این ترتیب، در پایان چهارمین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، ۹۵۰ هزار و ۴۷۶ نوبت معاملاتی، ۵ هزار و ۸۳۹ میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش ۹۷ هزار و ۵۹۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

منبع :ایبنا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید