آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

تردید در بازار جهانی طلا

مثلث مالی : طبق نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز که از پیش بینی روند قیمت طلا منعکس شد ف نظرات مختلفی را در بازار به دنبال داشت . در حالی که اکثریت تحلیلگران وال استریت انتظار دارند هفته جاری قیمت بالاتری را مشاهده کنند اما کمتر از ۵۰ درصد سرمایه گذاران به روند افزایشی طلا خوش بین بودند.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : طبق نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز که از پیش بینی روند قیمت طلا منعکس شد ف نظرات مختلفی را در بازار به دنبال داشت .

 در حالی که اکثریت تحلیلگران وال استریت انتظار دارند هفته جاری قیمت بالاتری را مشاهده کنند اما کمتر از ۵۰ درصد سرمایه گذاران به روند افزایشی طلا خوش بین بودند.

این تغییر نظر در طلا در شرایطی روی داد که سرمایه گذاران غیرحرفه ای سازمان یافته از طریق شبکه اجتماعی، نتوانستند فشار خرید قابل توجهی در بازار نقره ایجاد کنند. قیمت نقره پایین ۲۷ دلار در هر اونس ایستاد که تقریبا همان قیمتی بود که هفته پیش بسته شده بود. قیمتها پس از این که روز دوشنبه به بالاترین حد در هشت سال اخیر صعود کردند، افت چشمگیری داشتند.

به گفته برخی از تحلیلگران، ناکامی در ایجاد فشار خرید در بازار نقره، ممکن است روی قیمت طلا تاثیر بگذارد زیرا سرمایه گذاران غیرحرفه ای موقتا از بازار فلزات ارزشمند کنار می کشند.

در هفته جاری ۱۴ نفر در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت شرکت کردند که از میان آنها، ۹ نفر معادل ۶۴ درصد افزایش قیمت و چهار نفر معادل ۲۹ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و یک نفر معادل هفت درصد نظری نداشت.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خُرد، ۱۸۲۳ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۸۷۳ نفر معادل ۴۸ درصد به افزایش قیمت طلا خوش بین بودند و در مقابل، ۵۶۸ نفر معادل ۳۱ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و در این بین، ۳۸۲ نفر معادل ۲۱ درصد نظری نداشتند.

سرمایه گذاران در نظرسنجی هفته جاری بیشترین بدبینی به طلا را از اواخر نوامبر که این فلز به پایین ۱۸۰۰ دلار در هر اونس نزول کرده بود، نشان داد. هفته گذشته هر دو گروه کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران خُرد نسبت به رشد قیمت طلا خوش بین بودند. اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با ۱.۲ درصد افزایش، در ۱۸۱۳ دلار بسته شد اما برای کل هفته حدود دو درصد کاهش داشت که بزرگترین کاهش هفتگی از هفته منتهی به هشتم ژانویه بود.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک به کیتکونیوز گفت: طلا در مواجهه با بالا رفتن بازده اوراق قرضه، نه تنها برای یافتن نیروی صعودی تقلا می کند بلکه فشار خرید ناموفق در بازار نقره، در فضای بازار این فلز زرد تاثیر گذاشته است.

اگرچه سرمایه گذاران غیرحرفه ای نسبت به قیمت طلا بدبینی نشان دادند اما تحلیلگران به صعود طلا خوش بین مانده اند زیرا انتظار می رود دلار آمریکا در معاملات هفته جاری همچنان شاهد فشار فروش باشد.

دلار آمریکا روز جمعه پس از این که آمار رسمی نشان داد اقتصاد این کشور در ژانویه ۴۵ هزار شغل ایجاد کرده است، با کاهش روبرو شد. این رقم کمتر از نصف ۱۰۰ هزار شغلی بود که تحلیلگران پیش بینی کرده بودند. بسیار از اقتصاددانان اظهار کردند گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی ژانویه نشان داد برای اقتصاد آمریکا که از پیامدهای شیوع کووید ۱۹ آسیب دیده است، احیای حدود ۱۰ میلیون شغل از دست رفته تا چه حد دشوار خواهد بود. بازار کار ضعیف، بانک مرکزی آمریکا را وادار خواهد کرد سیاست فوق تسهیلی خود را برای مدتی همچنان حفظ کند.

دارین نیوسام، رییس شرکت دارین نیوسام آنالایز گفت: اگرچه طلا در میان مدت ضعیف به نظر می رسد اما این فلز ممکن است هفته جاری بهبود پیدا کند زیرا دلار به اوج کوتاه مدت خود رسیده است.

رابین بیهار، تحلیلگر مستقل بازار و تنها فردی که در نظرسنجی هفته جاری رای خنثی داد، به کیتکونیوز گفت: جنگ بین رشد اقتصادی و تورم همچنان بر بازار طلا حکفرما خواهد بود. با این انتظار که اقتصاد آمریکا امسال رشد بهتر از حد مطلوبی را خواهد داشت، بازده اوراق قرضه رشد کرده و این امر روی قیمت طلا تاثیر گذاشته است. اگر طلا قرار باشد نیروی صعودی خود را بازیابد، بازار باید نشانه های رشد فشارهای تورمی را مشاهده کند. وی در ادامه افزود: تصور می کنم با اوج گرفتن فعالیت اقتصادی، تورم رشد خواهد کرد اما تا آن زمان طلا به تحکیم قیمت ادامه می دهد./ اتحادیه طلا و جواهر تهران

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید