آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

تاکید مدیرعامل بیمه تجارت نو / سودآوری شرکت را تا ۱۴۰۱ تضمین می کنیم

نوراللهی ، سود یا عایدی سرمایه گذاری ها ، در موسسات مالی را مانند قطب‌ نمایی برای نشان دادن عملکرد یک ساله شرکت دانست ، دستاورد مهمی که درمجمع ، همه نگاه ها به آن است. دربیمه تجارت نو با برنامه ریزی های خوبی که انجام شده تا سال 1401 یعنی سه سال آینده طرح های جدیدی داریم که سود شان تضمین شده است .

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی – لیلا اکبرپور: در بدو ورودم به ساختمان مرکزی بیمه تجارت نو ، واقع دردیباج یکی از خیابان های فرعی دکترشریعتی تهران ، شاهد مدیریت ریسک یک شرکت بیمه از نزدیک بودم . تب مراجعه کنندگان کنترل و دست شان با الکل ۷۰ درصد ضدعفونی می شد و تقریبا همه ماسک برچهره داشتند.

طبقه ششم با نیما نوراللهی مدیرعامل جوان این شرکت  مصاحبه داشتم و دلیل اصلی آن برگزاری مجمع عمومی سالانه درشانزدهم تیرماه بود.

درپاسخ به اولین سوال رسانه ای ، چه خبرتازه ای دارید ؟ با خیالی آسوده گفت : سال ۹۸ را سخت آغاز کردیم اما با موفقیت به پایان رساندیم و اخبار خوبی برای مجمع عمومی داریم.

نوراللهی ،  سود یا عایدی سرمایه گذاری ها ، در موسسات مالی را مانند قطب‌ نمایی برای نشان دادن عملکرد یک ساله شرکت دانست ، دستاورد مهمی که درمجمع ، همه نگاه ها به آن است.

مشروح گفت و گوی نیما نوراللهی مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو با پایگاه خبری مثلث مالی را درادامه بخوانید:

  • _ آقای نوراللهی از سختی های سال ۹۸ بگویید و اینکه چگونه توانستید ازآن ها فرصت بسازید ؟

: همانطور که می دانید در سال ۹۸ ، یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره) تحت پوشش بیمه تجارت نو بود که درسیل بی سابقه فروردین ماه و درگیری ۲۴ استان کشور ، خسارات زیادی به بار آورد. از ابتدای وقوع سیل همکاران بیمه تجارت نو در استان‌های سیل زده حاضر و تا جایی که امکان داشت واحدهای خسارت دیده را بازدید و پرونده‌های خسارات را تشکیل دادند، درنهایت با پرداخت بیش از ۷۸۸ میلیارد ریال ، توانستیم مهرماه همان سال صد درصد پرونده‌های خسارت را تسویه کنیم .

بعد از ایفای تعهدات ، باید با سرمایه گذاری های درست این خسارت را جبران می کردیم ، با تشکیل کمیته تخصصی سرمایه گذاری و انتخاب های درست ، سال ۹۸ را با موفقیت و سود آوری به پایان رساندیم ، به طوریکه عایدی هرسهم از ۲۹ تومان درسال ۹۷ به ۹۰ تومان درسال ۹۸ افزایش یافت . دربیمه تجارت نو با برنامه ریزی های خوبی که انجام شده  تا سال ۱۴۰۱ یعنی سه سال آینده طرح های جدیدی داریم که سود شان تضمین شده است .

  • درسال ۹۸ چقدر حق بیمه تولید شد ؟

: درسال ۹۶ زمانی که مدیریت بیمه تجارت نو را پذیرفتم ، پرتفوی شرکت حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بود که درانتهای سال ۹۷ به ۳۰۰ میلیارد تومان رسید و درانتهای سال  98 با رشد قابل توجه ۶۰۰ میلیارد تومان حق بیمه تولید شد. البته یکباردیگرتاکید می کنم ، سال ۹۸ سال حوادث طبیعی و مشکلات گوناگونی برای کشور بود ، با سیلی که گفته شد کم نظیر بوده و ۵۰ سال یکبار اتفاق می افتد ، باید با برنامه ریزی دقیق تعهدات را ایفا واز طریق سرمایه گذاری های مناسب بخش اعظم آن را جبران می کردیم.

  • بیمه تجارت نو خسارات را به موقع پرداخت کرد ، چرا قرارداد قبلی از سوی کمیته امداد تمدید نشد؟

: کمیته امداد ، بیمه گذار بزرگ و خوبی بود و بیمه تجارت نو درآن قرارداد ، درمجموع ازعملیات بیمه گری سود داشت و ضرری نکرد. اما برای تمدید سال بعد شرایط جدیدی داشتند ، کمیته تصمیم گرفت ، ریسک  مددجویان را با شکل دیگری درون خودش مدیریت کند و این ریسک به هیچ شرکت بیمه ای واگذار نشد. اتفاقا خواسته کمیته قرارداد درمان تکمیلی کارکنان با بیمه تجارت نو بود ، که ما ترجیح دادیم برای حفظ ترکیب پرتفوی این ریسک را قبول نکنیم ؛ زیرا سیاست ما ترکیب برابر پرتفوی متوسط صنعت بیمه است .

  •  بیمه تجارت نو نسبت به سایر رقبا در کدام رشته بیمه مزیت دارد؟

 : تجارت نو در رشته های مهندسی و کشتی دارای مزیت های دانشی خوبی است ، اما محدودیت های مندرج درآیین نامه ۹۵ که از جنس سرمایه است ، اجازه نمی دهد که ریسک های انرژی را به تنهایی بپذیریم و فقط در قالب کنسرسیوم باید وارد این حوزه شویم .

  •  سهم بیمه کشتی درپرتفوی تجارت نو چند درصد است ؟

: ترکیب پرتفوی کشتی درپرتفوی ما بالاتر از متوسط صنعت بیمه است .

  • آقای دکتر نوراللهی ، بورس تهران در ماه‌های اخیر با اقبال بی‌سابقه‌ای مواجه شده و دولت نیز مرتب مردم را تشویق می‌کند که به‌جای سرمایه‌گذاری در بازار ارز یا طلا، پس‌اندازهایشان را به بازار سرمایه وارد کنند. بنظرشما ، آیا زمان آن رسیده که صنعت بیمه برای حضور دربازار سرمایه برنامه ریزی جدیدی داشته باشد ؟

: سوال خوبی پرسیدید ، برغم تمام مشکلات و اتفاقات بنظرم امسال ، سال شکار فرصت هاست . بازار سرمایه ظرفیت خوبی است که با برنامه ریزی درست می تواند آثار تورمی پایه پولی درکشور را خنثی کند. به عبارتی فرصتی برای بیمه ها ایجاد شده تا از این ظرفیت جدید بالفعل شده استفاده کنند، با کمک تیم کارشناسی ، سرمایه گذاری مستمر دربازارداشته باشند و برای سهامداران سود بهتری بسازند .

  • محدودیت های آیین نامه سرمایه گذاری اجازه می دهد ؟

: توجه داشته باشید که درشرایط تورمی و درحالیکه بورس شرایط مساعدی دارد ، سپرده گذاری در بانک ها مانند گذاشتن گوله برفی مقابل آفتاب است که کم کم آب می شود.

الان بخش عمده ای از منابع شرکت های بیمه دربانک ها سپرده گذاری شده است که می توان با بازنگری حداقل و حداکثرها درآیین نامه سرمایه گذاری ، به شرکت های بیمه اجازه داد از شرایط بدست آمده ، استفاده بیشتری ببرند. این اتفاق هم به نفع کشوراست و هم به نفع خود صنعت بیمه .  برای بهره مندی از بازار سرمایه ، آیین نامه سرمایه گذاری باید زودتر بازنگری شود.

  • تغییرات قابل توجه خواهد بود ؟

: بستگی دارد ، شرکت ها از فرصت های به دست آمده چگونه استفاده کنند . درصنعت بیمه شرکت هایی هستند که پرتفوی سرمایه گذاری چند هزارمیلیاردی دارند اما سودی که درنهایت کسب می کنند ، زیر ۱۰۰ میلیارد تومان است. سود متناسب سرمایه گذاری ها حداقل حقوق صاحبان سهام است . اگر سود آوری مناسب باشد ، سهامداران جدیدی وارد بازار بیمه می شوند ، شرکت ها می توانند افزایش سرمایه دهند و بازار شاهد اتفاقات خوبی باشد .

  • آیا شرکت های بیمه جزو پربازده های بازار سرمایه هستند؟

: اخیرا بازار به شرکت های بیمه  اقبال نشان داده است . همانطور که می دانیم حاشیه سود عملیاتی بیمه ها پایین است ، البته برخی از شرکت های بیمه توانستند با ساختن EPS  های بالا مورد توجه بازار سرمایه قرارگیرند. این درحالی است که شرکت ها با تجدید ارزیابی دارایی های ارزشمند فعلی خود ، مورد اقبال سهامداران هستند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید