آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

بیمه پاسارگاد با تعامل خردمندانه ۱۴ ساله شد

مثلث مالی – لیلا اکبرپور: آیا در شرایط موجود می توان کسب و کارموفقی داشت ؟ یا باید درانتظاراصلاحات ماند و منتظرشد تا شرایط مورد انتظارساخته شود؟ آیا درشرایطی که بازاربیمه کشور با چالش های متعددی روبروست ، باید با چشم پوشی از برخی اصول ، بنگاه داری کرد ؟بنظرمی رسد عملکرد شرکت بیمه پاسارگاد که توانست برای خود شرایط بسازد و بدون اصلاحات بازار، کسب و کار موفقی دارد ، بهترین پاسخ به این پرسش باشد.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی – لیلا اکبرپور: آیا در شرایط موجود می توان کسب و کارموفقی داشت ؟ یا باید درانتظاراصلاحات ماند و منتظرشد تا شرایط مورد انتظارساخته شود؟

آیا درشرایطی که بازاربیمه کشور با چالش های متعددی روبروست ، باید با چشم پوشی از  برخی اصول ، بنگاه داری کرد ؟

بنظرمی رسد عملکرد شرکت بیمه پاسارگاد که توانست برای خود شرایط بسازد و بدون اصلاحات بازار، کسب و کار موفقی دارد ، بهترین پاسخ به این پرسش باشد.   

چرا پاسارگاد ؟

معصوم ضمیری نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد

درپی تصویب قانون تأسیس بیمه های خصوصی درابتدای دهه ۸۰ ، شمارشرکت های بیمه طی چهارسال به عدد ۱۳رسید و مدیران و کارشناسان بیمه های دولتی تدریجی جذب بخش خصوصی می شدند.  

یکی از مدیرانی که ۵ سال بعد از تصویب همین قانون جذب بخش خصوصی شد ، معصوم ضمیری مدیرعامل وقت بیمه آسیا بود.

گروه مالی پاسارگاد که قصد تاسیس شرکت بیمه موفقی را درسر داشت ، به دنبال مدیری با تجربه بود، که بتواند ،  هدف “ساخت یک شرکت الگو برای بخش خصوصی را جامه عمل بپوشاند. “

از بهمن ۸۵ ، روزی که بیمه پاسارگاد به ثبت رسید  14 سال می گذرد ، ماحصل فعالیت تمام این سال ها ، ساخت شرکتی است که شبیه هیچ شرکت دیگری نیست .

طی این سال ها همه چیز ثبات دارد ، نه تنها ارکان و اهداف تغییری نداشته حتی تغییرظاهری چشمگیری هم مشاهده نمی شود ؛ دفترمدیرعامل کماکان درهمان ساختمانی است که درغرب میدان فاطمی قرار دارد و برغم ورود جوانان ، پیشکسوتانی که سنگ بنای این شرکت را گذاشتند ، هنوز راس کارند. نتیجه ثبات مدیریت و اهداف بلندمدت ، ارتقای جایگاه بیمه پاسارگاد در بازار بیمه و سرمایه است .

ازنظرشکلی همه چیز مانند روزهای ابتدایی است اما آنچه تغییر کرده ، انتقال تفکربنیان گذاران پاسارگاد و ثبات رفتارشان درگسترش و پیشرفت به تک تک کارکنان بیمه پاسارگاد است . تشکیل خانواده ای که مانند یک جسم واحد برای حفظ و سلامت شرکت با انگیزه بیشتری کار می کنند ، نیروهای انسانی که جزء سهامداران خرد هستند و تحقق آرزوهای خود را درموفقیت شرکت می دانند وعملکرد بهتری دارند.    

رشد اصلی بیمه پاسارگاد که بیش از همه بابت توسعه بیمه های عمر است ، مدیون تفکرو باور بنیان گذارانی است که برایشان  آرامش سهامداران خرد و تامین آتیه بیمه گذاران اهمیت دارد.  

۱۴سال پیش هدف از تاسیس ،  کسب سود متوازن و همسو با منافع ملی عنوان و کسب حداکثر سهم بازار در بین شرکت های بیمه خصوصی تا سال ۱۴۰۴ به عنوان چشم انداز تدوین شد . هر دو ادعای بزرگی بودند ، خواسته ای که گروه مالی پاسارگاد  دنبال می کرد ، به جز سرمایه نیازمند تفکر و باور مدیری توانمند بود که این خواسته را جامه عمل بپوشاند.   

هر چند راه همچنان باقی است اما روند سود آوری بیمه پاسارگاد دربازارسرمایه و فروش ۶ میلیون بیمه نامه عمرو تامین آتیه تئوری کسب سود همسو با منافع ملی را تا حد زیادی محقق کرده و درآستانه سال ۱۴۰۰ این شرکت از نظر سهم بازار دررتبه چهارم ایستاده است .

سال ها گفته شد درتمام دنیا شرکت های بیمه سهامداران بانک ها هستند اما درایران این بانک ها هستند که شرکت های بیمه تاسیس می کنند ، دیدن موفقیت شرکت های بیمه این امید را قوت می بخشد که روزی درایران هم شرکت های بیمه مالک بانک باشند .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید