آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

بانک مرکزی مسیر حرکت نرخ ارز را رصد می کند

مثلث مالی : رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی تأکید کرد که این بانک با تکیه بر قدرت بازارسازی خود، مسیر حرکت نرخ ارز را رصد کرده و بر اساس مجموعه اهداف سیاستگذاری خود، منابع و ابزارهای در دسترس آن را مدیریت می کند.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی تأکید کرد که این بانک با تکیه بر قدرت بازارسازی خود، مسیر حرکت نرخ ارز را رصد کرده و بر اساس مجموعه اهداف سیاستگذاری خود، منابع و ابزارهای در دسترس آن را مدیریت می کند. 

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، دکتر عبدالناصر همتی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

– قطب نمای سیاستگذاری بانک مرکزی حول کنترل تورم و کمک به رشد اقتصادی کشور است. در این راستا، نرخ ارز به عنوان یک متغیر کلیدی اقتصاد کلان نقشی مهمی به عهده دارد. 

– سیاست بانک مرکزی بر این استواراست که نرخ ارز بایستی باتوجه به شرایط اقتصاد کلان کشور، ازجمله روند ارزش صادرات نفتی و غیرنفتی، تراز خارجی و جلوگیری از هدررفت منابع ارزی کشور سامان گیرد.

– مقاومت درمقابل کاهش نرخ ارز از سوی کسانی که  ارز دارند را می‌توان درک کرد. ولی عوامل بنیادی بازار شرایط خود را در هرصورت تحمیل خواهدکرد. در همین راستا، تامل وارد کنندگان برای خرید ارز در سامانه نیما نیز  قابل درک است.

– بانک مرکزی با توجه به همه این عوامل و با تکیه بر قدرت بازارسازی خود، مسیر حرکت نرخ ارز را رصد کرده و بر اساس مجموعه اهداف سیاستگذاری خود، منابع و ابزارهای در دسترس آن را مدیریت می کند. 

– بنا به درخواست دولت و تائید مقام معظم رهبری مهلت بررسی لوایح پالرمو وCFT در مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام تمدید شده است. توجه داشته باشیم، عدم تعیین تکلیف FATF  می‌تواند در نبود تحریم ها مانعی برای سیستم بانکی کشور در انجام مبادلات بانکی بین‌المللی باشد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید