آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

اکتبر خیال انگیز/ طبق پیش بینی ها بحران خدمات درآمد دبی را کاهش می دهد

مالی : طبق پیش بینی S&P درآمد دبی با بحران خدمات مانند حمل و نقل - گردشگری - املاک و مستغلات و سلامت کاهش می یابد اما آنها برای میزبانی از7 میلیون گردشگردهکده جهانی که فصل جدید آن از ماه اکتبرآغاز می شود ، برنامه ریزی کرده و حتی قیمت بلیط را بدون تغییر همان 15 درهم تعیین کرده اند.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : طبق پیش بینی S&P درآمد دبی با بحران خدمات مانند حمل و نقل – گردشگری – املاک و مستغلات و سلامت کاهش می یابد اما آنها برای میزبانی از۷ میلیون گردشگردهکده جهانی که فصل جدید آن از ماه اکتبرآغاز می شود ، برنامه ریزی کرده و حتی قیمت بلیط را بدون تغییر همان ۱۵ درهم تعیین کرده اند.

این درحالی است که طبق بررسی های S&P یکی از مطرح ترین شرکت های رتبه بندی اعتبار ، دبی آسیب پذیرترین اقتصادهای خاورمیانه و شمال آفریقاست و این اولین باری نیست که بازارها در مورد پیش فرض شرایط دبی گله مند هستند ، اما این بار با توجه به بحران سلامتی ، بحران حمل و نقل و گردشگری ، بازار املاک و مستغلات بیش از حد و افت قیمت نفت ، این نگرانی جدی ترازگذشته است.

S&P که در جهان رتبه بندی اعتبار، پیشرواست، پیش بینی کرد: بحران کرونا ویروس برای برخی از مهمترین بخش های امارات و در درجه اول املاک و مستغلات و مهمان نوازی چندین سال کاهش درآمد به دنبال دارد .

بنابراین گزارش قیمت املاک مسکونی از اوج بیش از حد سال ۲۰۱۴ و تقاضای ضعیف خود  30 درصد کاهش  و درآمد هر اتاق هتل موجود نسبت به سال ۲۰۱۵ بیش از ۲۵ درصد کاهش یافته است.

دراین شرایط یک مقام مسوول امارات به CNBC  گفته است : دهکده جهانی دبی امسال برای بیش از ۷ میلیون بازدید کننده و ثبت نام بیش از ۲ هزار فرصت سرمایه گذاری برنامه ریزی کرده است .

این مسوول اماراتی می گوید : ذهن مشاغل آینده نگر می تواند از غرفه ها ، کیوسک ها ، رستوران ها ، فروشگاه های خرده فروشی ، خدمات میهمانان یا مراکز تفریحی استفاده کند ، جایی که اکثر مشاغل طی فصول گذشته بیش از ۱۰۰ درصد بازده سرمایه گذاری داشتند و این امکان را می دهد تا عملیات خود را در اطراف پارک گسترش دهند .

وضعیت املاک دبی  

حیدر تواییما ، رئیس تحقیقات املاک و مستغلات در شرکت ارزیابی Value Strat دراین باره گفت: سال گذشته ، پیش بینی شد ، ارزش املاک و مستغلات دبی  در سال ۲۰۲۰ با ۷ درصد کاهش روبرو شود ،اما امروز عدد ۷ درصد خیلی خوش بینانه است و به تعویق افتادن نمایشگاه جهانی مورد انتظار دبی ، که قرار بود در ماه اکتبر آغاز به کار کند ، تضمین می کند رکود چند ساله این شهر حداقل برای یک سال دیگر ادامه داشته باشد.

طبق اعلام سازمان نظارت بر نمایشگاه جهانی ، نمایشگاه  دبی از اول اکتبر ۲۰۲۱ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ برگزارمی شود ، این تصمیم در حالی گرفته شد که همه گیر جهانی Covid-19  باعث تعطیلی اجتماعات بزرگ شده و صنایع مسافرتی – جهانگردی و مشاغل خرده فروشی به شدت آسیب دیده اند و همه آنها  به نمایشگاه جهانی بستگی دارد .

البته بسیاری اعتقاد دارند ، حتی نمایشگاه دبی هم بعید است مانع روند نزولی املاک و مستغلات دراین منطقه شود.

رویترز گزارش داد : قیمت املاک مسکونی در امارات بیش از یک چهارم ارزش سال ۲۰۱۴ کاهش یافته است و رویدادی مانند نمایشگاه بین المللی نمی تواند شرایط وخیم بازار املاک و مستغلات دبی را بهبود بخشد.

این درحالی است که برگزار کنندگان قبلاً گفته بودند ، دبی می تواند ۱۱ میلیون بازدید کننده خارجی را به نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۲۰ که از اکتبر ۲۰۲۰ آغاز می شود ، جذب کند.

اگرچه این امر می تواند باعث افزایش گردشگری و بهبود شرایط برای بخش خرده فروشی شود ، اما بازار املاک و مستغلات امارات که برای اقتصاد دبی بسیار مهم است بعید است تحت تأثیر قرار گیرد و فشارهای موقت بر روی هتل ها و خرده فروشان را کاهش می دهد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید