آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

اقتصاد بدون نفت

نوبخت افزود: همت دولت و سازمان برنامه بودجه این است که این نفت از اقتصاد کنار گذاشته شود و برنامه های کشور بدون نفت را بتوان ارائه کرد.

این پست را به اشتراک بگذارید

رییس سازمان برنامه و بودجه درباره بررسی وضعیت صادرات نفت و میعانات گازی بر حسب میلیارد دلار پرداخت و گفت: همواره با یک نشیب و فراز اما به سمت کاهنده با صادرات نفت و گاز و درآمد های ناشی از آن مواجه بوده ایم.

وی افزود:  به طوری که از ۱۱۹ میلیارد دلار درآمد نفتی آغاز دهه ۱۳۹۰، در سال گذشته به حدود ۸.۹ میلیارد دلار رسید و اینکه در سال جاری این عدد به چه عددی خواهد رسید در یک جلسه غیر رسمی عرض می شود.

نوبخت افزود: همت دولت و سازمان برنامه بودجه این است که این نفت از اقتصاد کنار گذاشته شود و برنامه های کشور بدون نفت را بتوان ارائه کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در برنامه اصلاح ساختار بودجه که تقدیم نمایندگان خواهدشد ما اقتصاد بدون نفت طراحی شده و اعتقاد داریم کشور می تواند بدون نفت اداره شود مشروط به اینکه منابع جایگزین داشته باشد.

وی ضمن اشاره به وضعیت تولید ناخالص داخلی سرانه که برحسب میلیون تومان است گفت: وضعیت مذکور هم با یک فراز و فرودی در این دهه مواجه بوده و در سال ۹۸ نسبت به سال ۸۸ حتی تقلیل پیدا کرده است.

نوبخت با بیان اینکه رشد اقتصادی برای سال ۹۹ هنوز به طور فصلی بررسی می شود، افزود: به رغم اینکه در طی سال های گذشته ما حتی نرخ رشد مثبت دو رقمی داشته ایم اما در سال گذشته نرخ رشد اقتصادی با نفت از منفی ۱۰.۱ به منفی ۱.۸ رسیده یعنی هنوز رشد اقتصادی ما با نفت به خصوص به خاطر تولید و صادرات نفت کاهنده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان ساخت: رشد اقتصاد بدون نفت که درسه ماهه نخست ۹۸ منفی یک بود در سه ماهه دوم صفر شد و در سه ماهه سوم، هشت دهم مثبت شد به این معنا که اگر نفت از اقتصاد خارج شود فقط هشت دهم درصد رشد اقتصادی مثبت محقق می شود.

نوبخت ادامه داد: با آن هدف گیری در برنامه ششم که رشد اقتصادی باید به طور متوسط هشت درصد باشد، فاصله زیادی داریم.

منبع : ایرنا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید