آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

اطلاق کلمه بیمه به “اوراق اختیار فروش” درست نیست /

مثلث مالی : انجمن حرفه ای صنعت بیمه به خبر بیمه سهام که از سوی گروه های مالی اعلام می شود ، واکنش نشان داد. در حالیکه هاشمی نژاد مدیرعامل گروه مالی ساتا و بیگدلی مدیرعامل بانک ملت از اجرای طرح بیمه سهام در قالب «اوراق اختیار فروش تبعی» خبر می دهند ، مسعود حجاریان مدیرعامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه اطلاق کلمه بیمه به اوراق اختیار فروش را واژه ای نادرست عنوان کرد .

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : انجمن حرفه ای صنعت بیمه به خبر بیمه سهام که از سوی گروه های مالی اعلام می شود ، واکنش نشان داد.

در حالیکه هاشمی نژاد مدیرعامل گروه مالی ساتا و بیگدلی مدیرعامل بانک ملت از اجرای طرح بیمه سهام در قالب «اوراق اختیار فروش تبعی» خبر می دهند ، مسعود حجاریان مدیرعامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه اطلاق کلمه بیمه به اوراق اختیار فروش را واژه ای نادرست عنوان کرد .

مسعود حجاریان مدیرعامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه به مثلث مالی گفت : بیمه تعهدی است که شرکت های بیمه بر اساس قانون و مصوبات شورای عالی بیمه قبول می کنند و تعهد بیمه گران درصورت وقوع حادثه تحت پوشش بیمه نامه در مدت اعتبار آن است.
وی یاد آور شد : اوراق اختیار فروش از جمله ابزارهای بازار سرمایه است که مطابق قانون به تصویب شورای عالی بورس رسیده است و به دارنده آن اختیار می دهد که سهام مندرج در اوراق را در سررسید به قیمت معین به صادرکننده اوراق بفروشد .

وی تاکید کرد : ماهیت این دو متفاوت هستند و اطلاق کلمه بیمه به اوراق اختیار فروش ، درست نیست .

این درحالی است که محمد بیگدلی مدیر عامل بانک ملت اعلام کرده در راستای حفظ آرامش سهام داران نمادهای زیر مجموعه وبملت در نظر دارد با انتشار اوراق اختیار فروش تبعی که در ایران با نام بیمه سهام شناخته می‌شود، از سهام زیر مجموعه خود حمایت کامل کند.
پیش تر هاشمی نژاد مدیرعامل گروه مالی ساتا اعلام کرده بود که مجموعه ساتا به عنوان سهام‌دار عمده بسیاری از شرکت‌های بزرگ بورسی قصد دارد برای برخی از سهم‌های زیرمجموعه خود اوراق «اختیار فروش تبعی» یا «بیمه سهام» منتشر کند.


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید