آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

از طرح اتحاد بورس و بیمه رونمایی شد

مثلث مالی : در نشست خبری رونمایی از طرح اتحاد بورس و بیمه که با حضور مدیران شرکت بیمه باران و شرکت سبدگردانی آرمان اقتصاد برگزار شد. طرح اتحاد بورس و بیمه نتیجه مذاکرات بیش از 7-8 ماهه مدیران دو شرکت است. تجربه سال گذشته و ریزش‌های تند بازار سرمایه به ما نشان داد جامعه تا چه اندازه نیازمند سرمایه‌گذاری صحیح و کارآمد است. بنابراین این طرح می‌تواند خلاء‌های موجود را پر کند و به نیازهای مالی و سرمایه‌گذاری مردم پاسخ شایسته‌ای بدهد.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : در نشست خبری رونمایی از طرح اتحاد بورس و بیمه که با حضور مدیران شرکت بیمه باران و شرکت سبدگردانی آرمان اقتصاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بیمه باران، علیرضا هادی مدیرعامل، سید افضل موسوی رئیس هیات‌مدیره، محمد غلامرضایی معاون بازاریابی و فروش، رامتین حامی‌فرد مدیر روابط عمومی شرکت بیمه باران به همراه احمد اتحادپور مدیرعامل و دکتر هادی محمدخانی رئیس هیات‌مدیره شرکت سبدگردانی آرمان اقتصاد در این نشست حاضر شدند.

علیرضا هادی در ابتدای این نشست با اشاره به شرح مختصر تاریخچه تاسیس بیمه باران گفت: بیمه باران در پاسخ به نیاز سرمایه‌گذاری و پس‌اندازی در صنعت بیمه کشور پا به عرصه حیات گذاشت. اکنون در نخستین سالگرد تاسیس آن مفتخریم که اعلام کنیم استقبال بی‌نظیر آحاد جامعه از طرح انحصاری ترنم باران سبب دلگرمی ما برای ارائه طرح‌های نوین و تازه شده است.

او در ادامه افزود: ما اعتقاد داریم بیمه‌نامه ترنم باران با جذابیت‌هایی که دارد می‌تواند برای افرادی که علاقمند به پس‌انداز کردن هستند و از سوی دیگر نوسانات شدید در بازارهای مالی منابعشان را تهدید می‌کند، به شدت مفید باشد.

هادی تصریح کرد: بر اساس قوانین و مقررات بیمه مرکزی شرکت‌های بیمه مکلف هستند ضمن حفظ ارزش منابع اصلی، بیمه‌گذاران را از سود حاصل از مشارکت در منافع هم بهره‌مند کنند. ضمن اینکه آنچه باعث افزایش جذابیت ترنم می‌شود، گزارش مستمر و شفاف در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت است. ما عمیقا اعتقاد داریم مطلع بودن از وضعیت سرمایه‌گذاری‌اش حق مسلم بیمه‌گذار است. بیمه باران هر سه ماه یک بار سود مشارکت در منافع بیمه‌گذاران را اعلام و هر ۶ ماه یک بار به ذخیره ریاضی آن‌ها اضافه می‌کند. هم‌اکنون در تلاش هستیم بازه زمانی اعلام سود ماهانه شود.  

مدیرعامل بیمه باران ضمن ابراز خوشحالی از ابتکار طرح اتحاد بورس و بیمه گفت: طرح اتحاد بورس و بیمه که حاصل همکاری میان دو نهاد اقتصادی کشور است، می‌تواند راهگشای تداوم همکاری‌ها شود و فرهنگ بیمه و سرمایه‌گذاری با چشم‌انداز روشن‌تری به نسل‌های آینده کشورمان منتقل شود.

هادی اعلام کرد که برای استفاده از این طرح هیچ محدودیتی در پرداخت حق بیمه وجود ندارد و هر فرد بسته به تمایل و توان خود می‌تواند با پرداخت حق بیمه‌های ماهانه، دوماهه، سه‌ماهه، چهارماهه، پنج‌ماهه، شش‌ماهه و سالانه از این بیمه استفاده کند. ضمن اینکه نرخ سود تضمینی بسته به مدت زمان بیمه‌نامه متغیر است.

او در این باره تصریح کرد: سود تضمینی طرح اتحاد بورس و بیمه یک ساله۱۰ درصد، دو ساله ۱۱ درصد، سه ساله ۱۳درصد، ۴ ساله ۱۴درصد و ۵ ساله ۱۵درصد است. اگرچه برای میزان سود مشارکت نمی‌توان نرخ دقیقی را مشخص کرد اما با بررسی عملکرد شرکت بیمه باران در نخستین سال فعالیتش که بازدهی ۵۷ درصدی را در بر داشت، می‌توان به آینده روشن این طرح خوشبین بود.

او در پایان سخنان خود افزود: شرکت سبدگردان آرمان اقتصاد با خوش‌نامی در بازار سرمایه و شبکه منسجم در سراسر کشور در تداوم مسیری که در سال جدید برای خود ترسیم کرده‌ایم می‌تواند همراه خوبی برای بیمه باران باشد و رسیدن به اهداف مطلوب را سهولت ببخشد.

احمد اتحادپور مدیرعامل سبدگردان آرمان اقتصاد نیز در ادامه این نشست گفت: سبدگردان آرمان در سال ۹۲ تاسیس شد و با داشتن بیشترین تعداد کد سرمایه‌گذاری بزرگ‌ترین شرکت سبدگردان در کشور است.

به گفته مدیرعامل این شرکت سبدگردانی، طی ماه‌های قبل دغدغه‌های مشتریان در بدو ورود به بازار سرمایه این بود که چگونه می‌توانند از منافع بازار سرمایه بهره ببرند اما در زمان ریزش‌ها سرمایه‌شان در امان باشد.

او تصریح کرد: اکنون ما با همکاری بیمه باران پاسخ این پرسش را به درستی ارائه کرده‌ایم. طرح اتحاد بورس و بیمه نتیجه مذاکرات بیش از ۷-۸ ماهه مدیران دو شرکت است. تجربه سال گذشته و ریزش‌های تند بازار سرمایه به ما نشان داد جامعه تا چه اندازه نیازمند سرمایه‌گذاری صحیح و کارآمد است. بنابراین این طرح می‌تواند خلاء‌های موجود را پر کند و به نیازهای مالی و سرمایه‌گذاری مردم پاسخ شایسته‌ای بدهد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید