آدرس

کیش- نوبنیاد دو - تمشک دو - پلاک ۴۴۳- واحد یک

تلفن

9360 447 764 98+

ایمیل

info@mosalasmali.ir

مثلث مالی

پایگاه خبری تحلیلی

اختیارات هیات مدیره برای تعیین دستمزدها / حقوق مدیران عامل از کدام منابع پرداخت می شود؟

مثلث مالی : مدیرعامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه درخصوص برکناری غلامرضاتاجگردون مدیرعامل بیمه سرمد گفت : درباره عزل آقای تاجگردون حرفی برای گفتن ندارم اما در خصوص میزان دستمزد مدیران دربخش خصوصی میتوانیم صحبت کنیم.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : مدیرعامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه درخصوص برکناری غلامرضاتاجگردون مدیرعامل بیمه سرمد گفت : درباره عزل آقای تاجگردون حرفی برای گفتن ندارم اما در خصوص میزان دستمزد مدیران دربخش خصوصی میتوانیم صحبت کنیم.

مسعود حجاریان با بیان اینکه در بخش خصوصی حقوق مدیرعامل را هیات مدیره تعیین می کند که رقم آن معمولا توافقی است ، یاد آورشد : طبق روال میزان دستمزدها در هیات مدیره تعیین و بعد از تصویب ، دستور پرداخت صادر می شود . حالا این سوال پیش می آید ، “آیا هیات مدیره همیشه می تواند هررقمی را برای پرداخت تعیین نماید “؟

حجاریان ادامه داد : پاسخ این سوال خیر است . زیرا برغم اینکه هیات مدیره تعیین کننده است اما رقم پرداختی با توجه به محل پرداختی حقوق متفاوت است . چنانچه از محل درآمدهای شرکت پرداختی صورت گیرد بله میزان آن را هیات مدیره با توجه به شایستگی مدیرو توافقی که صورت گرفته ،تعیین می کند اما ، چنانچه محل پرداختی ، حق بیمه های صادره باشد . موضوع فرق میکند و هر رقمی را نمی توان پرداخت کرد و ارقام بالا تخلف است.

مدیرعامل انجمن حرفه ای با اشاره به اینکه درصنعت بیمه کمتر شرکتی وجود دارد که دستمزدها از محل تولید حق بیمه پرداخت شود ، افزود : معمولا شرکت ها درآمدهای زیادی دارند و حقوق ها هم از این محل پرداخت می شود.

حجاریان درخصوص شرکت هایی که حق بیمه تولید می کنند و حقوق می پردازند ، متذکر شد : دراین موارد شرکت باید افزایش سرمایه دهد .

مدیرعامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه درخاتمه به نبود روش های پیشرفته برای ارتقای سطح انگیزه مدیران درشرکت های بیمه ایرانی اشاره کرد و گفت : در دنیا برای مدیرعامل موفق ، خرید سهام به ارزش پایه در نظر می گیرند تا مازاد ارزش آن نصیب مدیرعامل شود و او با انگیزه بیشتری کار نماید .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

ماموریت های شرکت بیمه اتکایی “رایا” اعلام شد

مثلث مالی : طی نامه ای از سوی دکتر علی بنیادی نائینی، چارچوب ها و الزامات قانونی و همچنین انتظارات نهاد ناظر صنعت بیمه از مدیران و دست اندرکاران شرکت بیمه اتکایی “رایا” ابلاغ شد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید