کنترل باید هوشمند باشد/ کنترل به دست افراد ،فنی نیست

این پست را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print

مثلث مالی : مهندس طالب قره چماقلو معاون توسعه بازار و شبکه فروش بیمه تجارت نو با استقبال از تصمیم بیمه مرکزی ایران مبنی بر حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث گفت : حذف فیزیکی بیمه نامه کاری بود که باید سال ها پیش انجام می شد ، اما حذف کاغذ به تنهایی کافی نیست و برای فرآیند کنترل بیمه نامه ها باید به فکر کنترل هوشمند بود .

قره چماقلو در گفت و گو با پایگاه خبری مثلث مالی با بیان اینکه تصمیم بیمه مرکزی برای حذف بیمه نامه کاغذی تصمیمی درست است ، افزود : اما باید در سیستم های صدوربرای حذف نسخه کاغذی تعریف مشخصی از بیمه نامه جایگزین داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد : مهم ترین نکته این تصمیم این است که  بیمه نامه ها به سیستم های مرتبط لینک باشند. به طوری که پلیس به طور هوشمند بتواند بیمه نامه جعلی را تشخیص دهد .

طالب گفت : کنترل بیمه شخص ثالث بعد از حذف کاغذی باید سیستمی باشد نه اینکه افراد بتوانند آن را کنترل کنند.

وی با اشاره به مشکلات گذشته در مورد عدم پرداخت سهم صندوق تامین خسارت های بدنی یادآورشد : باید درسیستم های صدور برای تمامی وسایلی که نیاز به بیمه شخص ثالث دارند تعریف مشخصی وجود داشته باشد تا از بروز غلط های موهومی جلوگیری شود.

معاون توسعه بازار و شبکه فروش بیمه تجارت نو درباره نگرانی نمایندگان از حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث گفت : این تصمیم به هیچ عنوان دورزدن شبکه فروش نیست و این موضوع با مسدود کردن راه فساد فنی ، شرایط مطلوبی را برای نمایندگان حرفه ای فراهم می کند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

فرآیند تصمیم / پیشنهادات ازکجا می آیند و چگونه تبدیل به مصوبات شورای عالی بیمه میشوند ؟

مثلث مالی : عاقبت بعد از چهار سال کار کارشناسی آخرین روزهای تابستان ۱۴۰۰ اصلاحیه آیین نامه کارمزد نمایندگان و کارگزاران رسمی بیمه ابلاغ شد . هرچند عباسیان فر ، مدیر کل دفتر برنامه ریزی و امور فنی بیمه مرکزی درخصوص فرآیند و روند اصلاحات آیین نامه توضیح می دهد ، اما جا دارد چند پرسش اساسی مطرح شود ، “آیا در تنظیم و اصلاحات آیین نامه ها به ویژه آیین نامه کارمزد شبکه فروش تنها پیشنهادات بیمه مرکزی اعمال شده است ؟ نقش کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه چیست و چه گروهی دراین کمیسیون عضویت دارند ؟ به طور مشخص پیشنهاد و پیش نویس اصلاحات از کجا می آیند و با چه فرآیندی تبدیل به مصوبه شورای عالی بیمه می شوند ؟ و چه افرادی دراین مسیر اظهارنظرمی کنند ؟

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید