مدیرعامل بیمه دانا تاکید کرد / ضرورت تدوین نظام اعتمادسازی در شرکت‌های بیمه

مثلث مالی : نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه دانا بر ضرورت تدوین نظام اعتماد سازی در شرکت های بیمه تاکید و اعلام کرد: این امر می‌تواند به عنوان راهبرد و خطی مشی اصلی برای ارتقای شرکت در عرصه رقابت و پیشبرد و اعتلای اهداف درون سازمانی و برون سازمانی مطرح شود.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه دانا بر ضرورت تدوین نظام اعتماد سازی در شرکت های بیمه تاکید و اعلام کرد: این امر  می‌تواند به عنوان راهبرد و خطی مشی اصلی برای ارتقای شرکت در عرصه رقابت و پیشبرد و اعتلای اهداف درون سازمانی و برون سازمانی مطرح شود.

به گزارش روابط عمومی بیمه دانا، دکتر ابراهیم کاردگر در گفتگویی با اشاره به اهمیت نظام اعتمادسازی در صنعت بیمه اظهار داشت: کسب و کار بیمه که مبادله دارایی‌های نامشهود است، بخش عمده‌ای از ریسک ها و مخاطرات جامعه را در سطوح مختلف پوشش داده است و به عنوان نهاد پشتیبان مالی در عرصه های مختلف اجتماعی اقتصادی نقش آفرینی کرده و یکی از مهم ترین نقاط اتکا و مأمن جامعه است.

وی افزود: بدیهی است بخش عمده‌ای از نظام اعتماد سازی جامعه بر عهده نهاد بیمه است و صنعت بیمه به عنوان یکی از ارکان نظام مالی، رابطه دوسویه‌ای با اعتماد دارد، به طوری که هم بر آن اثر گذاشته و هم اثر می پذیرد.

مدیرعامل بیمه دانا گفت: بسترسازی برای اعتماد به عنوان عنصر اصلی و پویا در تقویت سیستم های اقتصادی و مالی و ارزشمندترین سرمایه اجتماعی، بسیاری از هزینه های مبادلاتی ناشی از ریسک های اجتماعی و اقتصادی را کاهش داده و مشکل اطلاعت نامتقارن، مخاطرات اخلاقی و انتخاب نامساعد را در بازار بیمه به طور قابل اعتنایی کاهش می‌دهد.

دکتر کاردگر با اشاره به اینکه در واقع اعتماد، کلید اصلی برقراری ارتباط با مشتری و محرک آن برای استفاده از محصولات و خدمات سازمان هاست، افزود: یکی از مهم ترین و حتی شاید بنیادی ترین گام برای برقراری تعامل دیالکتیک و دو سویه میان مشتریان و صنعت بیمه، در گام اول اعتماد سازی و در گام بعدی حفظ و تداوم در یک فرآیند زمانی است. شاید بتوان ادعا کرد بخش عمده ای از عقب ماندگی اقتصادی در برخی کشورها ناشی از عدم اعتماد عمومی در سطح گسترده است. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد بین اعتماد و عملکرد اقتصادی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و میزان بالای اعتماد عمومی، فضای رقابت، همکاری و بهبود محیط کسب و کار را به طور فزاینده ای مهیا و ارتقاء می بخشد.

به گفته وی، اعتماد می‌تواند به عنوان عامل مهم، علاوه بر توسعه سایر متغیرهای رشد درون زا، ارزش ها و نام تجاری شرکت های بیمه را که نماد اعتماد و مزیت رقابتی آنهاست، به طور قابل اعتنایی متعالی نماید.

مدیرعامل بیمه دانا در پایان سخنان خود اظهار داشت: اگر بنیان نظام اعتماد سازی در شرکت های بیمه پایه گذاری و در بلندمدت نهادینه شود، بی شک بسترهای لازم برای توسعه پایدار و همه جانبه ایجاد شده و منجر به ارزش آفرینی و کاهش ریسک در حوزه های مختلف شده و ظرفیت های گسترده ای را برای فراگیری خدمات بیمه ای و ضریب نفوذ بیمه ایجاد خواهد کرد

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بازار مالی

رییس کل خواستار فعالیت های بین المللی انجمن حرفه ای صنعت بیمه شد

مثلث مالی : مهندس مجید بهزادپور، با اشاره به نقش نیروی انسانی کارآمد و متخصص گفت: بیمه، صنعتی مبنتی بر نیروی انسانی است که در تمام سطوح باید به توانایی و پویایی آنها توجه ویژه داشت.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، رئیس کل ضمن ابراز خرسندی از فعالیت انجمن حرفه ای صنعت بیمه در راستای ارتقاء سطح دانش فعالان صنعت بیمه گفت: پیشنهاد می‌شود این انجمن فعالیت خود در حوزه های بین المللی را گسترش دهد و با برگزاری دوره های بین المللی برای کارکنان صنعت بیمه، دانش تخصصی آنها با تکنیک های جدید بیمه ای و ارزیابی ریسک به روز رسانی شود.

بیمه

بیمه پاسارگاد بار دیگر در بالاترین سطح توانگری مالی قرار گرفت

مثلث مالی : شرکت بیمه پاسارگاد برای سال های متوالی در سطح یک توانگری مالی قرار گرفت. طبق ارزیابی صورت های مالی مصوب سال ۱۴۰۰ توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شرکت بیمه پاسارگاد موفق به کسب سطح یک توانگری مالی مؤسسات بیمه با نسبت توانگری ۳۰۴ درصد شده است.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید