سوتفاهمی برای شبکه فروش بیمه

حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث به معنای حذف فروشنده بیمه نیست .

این پست را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print

یونس مظلومی مدیرعامل بیمه تعاون دراین باره گفت : برای شبکه فروش سوتفاهم پیش آمده است .

مثلث مالی : یونس مظلومی مدیرعامل شرکت بیمه تعاون درباره حذف بیمه نامه کاغذی شخص ثالث و انتقاد برخی از نمایندگان شرکت های بیمه ازاین تصمیم بیمه مرکزی ایران گفت : حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث به معنای حذف فروشنده بیمه نیست .

مظلومی در گفت و گو اختصاصی با پایگاه خبری مثلث مالی افزود: تا پیش ازاین بیمه گذار به دفتر نمایندگی مراجعه و بیمه نامه خود را تمدید می کرد و کارت جدیدی را با عنوان بیمه شخص ثالث از نماینده بیمه دریافت می کرد . البته بسیاری از نمایندگان قبل از سررسید بیمه نامه ، مشتریان خود را مطلع می کردند و بدون مراجعه او بیمه نامه  صادر و برای وی اراسال می شد . هزینه حق بیمه هم از طریق یکی از ابزارهای الکترونیکی بانکی پرداخت می شد .

وی ادامه داد : با حذف بیمه نامه تمام مراحل به همان روال سابق است و تنها درتنهایت به جای تحویل بیمه نامه کاغذی ، تصویربیمه نامه به مشتری داده می شود و اگر بیمه گذار اصرار به داشتن فیزیکی داشته باشد می تواند ، آن را پرینت بگیرد.

مدیرعامل بیمه تعاون با اشاره به تحولی که در سیستم فروش بیلط های مسافرتی درشرکت های هواپیمایی افتاد ، یادآورشد : زمانی مردم برای خرید بلیط به آژانس های مسافرتی مراجعه می کردند و بلیط کاغذی دریافت می کردند و برای گرفتن کارت پرواز وجود آن بلیط الزامی بود ، اما با حذف بلیط ها مشاهده می کنید هیچ مشکلی برای دفاتر مسافرتی پیش نیامد و هنوز آنها برای مسافرین خود بلیط صادرمی کنند . بلیطی که فیزیکی نیست و تنها کدی برای گرفتن کارت پرواز است .

مظلومی ادامه داد: اگر قرار بود شبکه فروش بیمه از بازار حذف شوند قبل از حذف فیزیکی بیمه نامه استارت آپ ها به بازار آمده بودند که با تمام ویژگی ها شاید حدود ۲ درصد بازار را به دست آورده باشند.

مدیرعامل بیمه تعاون گفت : درسه روز گذشته بیمه تعاون بیمه نامه های کاغذی شخص ثالث را حذف کرده است اما گزارش های پایان روز نشان می داد هیچ تغییری دربازارنماینده ها نداشتیم.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بیمه

فرآیند تصمیم / پیشنهادات ازکجا می آیند و چگونه تبدیل به مصوبات شورای عالی بیمه میشوند ؟

مثلث مالی : عاقبت بعد از چهار سال کار کارشناسی آخرین روزهای تابستان ۱۴۰۰ اصلاحیه آیین نامه کارمزد نمایندگان و کارگزاران رسمی بیمه ابلاغ شد . هرچند عباسیان فر ، مدیر کل دفتر برنامه ریزی و امور فنی بیمه مرکزی درخصوص فرآیند و روند اصلاحات آیین نامه توضیح می دهد ، اما جا دارد چند پرسش اساسی مطرح شود ، “آیا در تنظیم و اصلاحات آیین نامه ها به ویژه آیین نامه کارمزد شبکه فروش تنها پیشنهادات بیمه مرکزی اعمال شده است ؟ نقش کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه چیست و چه گروهی دراین کمیسیون عضویت دارند ؟ به طور مشخص پیشنهاد و پیش نویس اصلاحات از کجا می آیند و با چه فرآیندی تبدیل به مصوبه شورای عالی بیمه می شوند ؟ و چه افرادی دراین مسیر اظهارنظرمی کنند ؟

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید