راه اندازی دفتر معماری سازمانی در شرکت بیمه حافظ

به گزارش روابط عمومی بیمه حافظ، هادی اکرمی مشاور معماری سازمانی بیمه حافظ با بیان اینکه معماری سازمانی رویکردی است یکپارچه و جامع که جنبه ها و عناصر مختلف یک سازمان را با نگاه مهندسی تفکیک و تحلیل می نماید اظهار داشت: مجموعه مستندات، مدلها، استانداردها و اقدامات اجرایی برای تحول از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب با محوریت فناوری اطلاعات است که در قالب یک چرخه تکرارپذیر اجرا شده و به صورت مداوم توسعه و به روزرسانی می شود.

این پست را به اشتراک بگذارید

مثلث مالی : به منظور بهره گیری حداکثری و اجرایی نمودن هرچه بیشتر طراحی های صورت گرفته در قالب شناسنامه فرایندها و شناسنامه مشاغل دفتر معماری سازمانی در بیمه حافظ راه اندازی شد.

در شرکت بیمه حافظ، علیرغم توجه و پرداختن ضمنی به مضامین معماری سازمانی از جمله راهبردها و اهداف، برنامه ریزی، فرایندها، قوانین و مقررات، داده و اطلاعات، سامانه های نرم افزاری و …، لیکن مدیریت متمرکزی بر این نهاده های وجود نداشته و ضرورت تاسیس و راه اندازی واحدی جهت مدیریت متمرکز موضوعات مرتبط با معماری سازمانی بیش از پیش حس می شد.

به گزارش روابط عمومی بیمه حافظ، هادی اکرمی مشاور معماری سازمانی بیمه حافظ با بیان اینکه معماری سازمانی رویکردی است یکپارچه و جامع که جنبه ها و عناصر مختلف یک سازمان را با نگاه مهندسی تفکیک و تحلیل می نماید اظهار داشت: مجموعه مستندات، مدلها، استانداردها و اقدامات اجرایی برای تحول از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب با محوریت فناوری اطلاعات است که در قالب یک چرخه تکرارپذیر اجرا شده و به صورت مداوم توسعه و به روزرسانی می شود.

 در همین راستا و با عنایت به انجام موفق پروژه مدیریت فرایندهای کسب و کار در سال ۱۳۹۹ در خصوص فرایندهای اصلی، مدیریت و پشتیبانی شرکت بیمه حافظ، به منظور بهره گیری حداکثری و اجرایی نمودن هرچه بیشتر طراحی های صورت گرفته در قالب شناسنامه فرایندها و شناسنامه مشاغل، تصمیم به راه اندازی و استقرار دفتر معماری سازمانی اتخاذ گردید.

محورهای کلیدی فعالیت این دفتر عبارتند از:

  1. برنامه ریزی راهبردی و عملیاتی برای واحدهای شرکت
  2. پایش، کنترل و نظارت بر اجرای برنامه های راهبردی، عملیاتی، پروژه ها و اقدامات جاری واحدها
  3. طراحی و برآورد شاخص های کلیدی عملکرد جهت ارزیابی عملکرد واحدها در راستای برنامه های تدوین شده
  4. حصول اطمینان از مشارکت و تفکیک نقشها میان واحدهای ذینفع در برنامه های راهبردی و پروژه ها
  5. حصول اطمینان از اعتبار و بروز بودن نقشه های فرایندی (شناسنامه فرایندها، آیین نامه ها و دستورالعملهای مربوط به هر فرایند، اطلاعات مورد پردازش و سامانه های نرم افزاری بکار گرفته شده در هر فرایند و …)
  6. طراحی و برآورد شاخص های عملکردی فرایندها جهت ارزیابی عملکرد واحدهای دارای نقش در فرایندها
  7. حصول اطمینان از اعتبار و بروز بودن نقشه ساختاری (ساختار سازمانی کلان و تفصیلی، شناسنامه مشاغل و …)
  8. حصول اطمینان از اعتبار و کفایت نقشه تجهیزات و زیرساختهای فناوری اطلاعات
  9. گزارش دهی به مدیریت ارشد در خصوص کلیه موارد فوق الذکر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

بازار مالی

رییس کل خواستار فعالیت های بین المللی انجمن حرفه ای صنعت بیمه شد

مثلث مالی : مهندس مجید بهزادپور، با اشاره به نقش نیروی انسانی کارآمد و متخصص گفت: بیمه، صنعتی مبنتی بر نیروی انسانی است که در تمام سطوح باید به توانایی و پویایی آنها توجه ویژه داشت.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، رئیس کل ضمن ابراز خرسندی از فعالیت انجمن حرفه ای صنعت بیمه در راستای ارتقاء سطح دانش فعالان صنعت بیمه گفت: پیشنهاد می‌شود این انجمن فعالیت خود در حوزه های بین المللی را گسترش دهد و با برگزاری دوره های بین المللی برای کارکنان صنعت بیمه، دانش تخصصی آنها با تکنیک های جدید بیمه ای و ارزیابی ریسک به روز رسانی شود.

بیمه

بیمه پاسارگاد بار دیگر در بالاترین سطح توانگری مالی قرار گرفت

مثلث مالی : شرکت بیمه پاسارگاد برای سال های متوالی در سطح یک توانگری مالی قرار گرفت. طبق ارزیابی صورت های مالی مصوب سال ۱۴۰۰ توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شرکت بیمه پاسارگاد موفق به کسب سطح یک توانگری مالی مؤسسات بیمه با نسبت توانگری ۳۰۴ درصد شده است.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

Take a peek inside our Wonderworld

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید