راه اندازی دفتر معماری سازمانی در شرکت بیمه حافظ

به گزارش روابط عمومی بیمه حافظ، هادی اکرمی مشاور معماری سازمانی بیمه حافظ با بیان اینکه معماری سازمانی رویکردی است یکپارچه و جامع که جنبه ها و عناصر مختلف یک سازمان را با نگاه مهندسی تفکیک و تحلیل می نماید اظهار داشت: مجموعه مستندات، مدلها، استانداردها و اقدامات اجرایی برای تحول از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب با محوریت فناوری اطلاعات است که در قالب یک چرخه تکرارپذیر اجرا شده و به صورت مداوم توسعه و به روزرسانی می شود.

این پست را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print

مثلث مالی : به منظور بهره گیری حداکثری و اجرایی نمودن هرچه بیشتر طراحی های صورت گرفته در قالب شناسنامه فرایندها و شناسنامه مشاغل دفتر معماری سازمانی در بیمه حافظ راه اندازی شد.

در شرکت بیمه حافظ، علیرغم توجه و پرداختن ضمنی به مضامین معماری سازمانی از جمله راهبردها و اهداف، برنامه ریزی، فرایندها، قوانین و مقررات، داده و اطلاعات، سامانه های نرم افزاری و …، لیکن مدیریت متمرکزی بر این نهاده های وجود نداشته و ضرورت تاسیس و راه اندازی واحدی جهت مدیریت متمرکز موضوعات مرتبط با معماری سازمانی بیش از پیش حس می شد.

به گزارش روابط عمومی بیمه حافظ، هادی اکرمی مشاور معماری سازمانی بیمه حافظ با بیان اینکه معماری سازمانی رویکردی است یکپارچه و جامع که جنبه ها و عناصر مختلف یک سازمان را با نگاه مهندسی تفکیک و تحلیل می نماید اظهار داشت: مجموعه مستندات، مدلها، استانداردها و اقدامات اجرایی برای تحول از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب با محوریت فناوری اطلاعات است که در قالب یک چرخه تکرارپذیر اجرا شده و به صورت مداوم توسعه و به روزرسانی می شود.

 در همین راستا و با عنایت به انجام موفق پروژه مدیریت فرایندهای کسب و کار در سال ۱۳۹۹ در خصوص فرایندهای اصلی، مدیریت و پشتیبانی شرکت بیمه حافظ، به منظور بهره گیری حداکثری و اجرایی نمودن هرچه بیشتر طراحی های صورت گرفته در قالب شناسنامه فرایندها و شناسنامه مشاغل، تصمیم به راه اندازی و استقرار دفتر معماری سازمانی اتخاذ گردید.

محورهای کلیدی فعالیت این دفتر عبارتند از:

  1. برنامه ریزی راهبردی و عملیاتی برای واحدهای شرکت
  2. پایش، کنترل و نظارت بر اجرای برنامه های راهبردی، عملیاتی، پروژه ها و اقدامات جاری واحدها
  3. طراحی و برآورد شاخص های کلیدی عملکرد جهت ارزیابی عملکرد واحدها در راستای برنامه های تدوین شده
  4. حصول اطمینان از مشارکت و تفکیک نقشها میان واحدهای ذینفع در برنامه های راهبردی و پروژه ها
  5. حصول اطمینان از اعتبار و بروز بودن نقشه های فرایندی (شناسنامه فرایندها، آیین نامه ها و دستورالعملهای مربوط به هر فرایند، اطلاعات مورد پردازش و سامانه های نرم افزاری بکار گرفته شده در هر فرایند و …)
  6. طراحی و برآورد شاخص های عملکردی فرایندها جهت ارزیابی عملکرد واحدهای دارای نقش در فرایندها
  7. حصول اطمینان از اعتبار و بروز بودن نقشه ساختاری (ساختار سازمانی کلان و تفصیلی، شناسنامه مشاغل و …)
  8. حصول اطمینان از اعتبار و کفایت نقشه تجهیزات و زیرساختهای فناوری اطلاعات
  9. گزارش دهی به مدیریت ارشد در خصوص کلیه موارد فوق الذکر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخبرنامه ما عضو شوید

دریافت تفسیر و تحلیل اخبار ، آنالیز بازار ، مصاحبه با متخصصین و کارشناسان

دریافت اخبار بیشتر...

Uncategorized

برگزاری نخستین دوره آموزشی “جامعه پذیری بدو استخدام” دربیمه پاسارگاد

مثلث مالی : دوره آموزشی “جامعه پذیری بدو استخدام” برای نخستین بار با هدف آشنایی و معارفه مقدماتی همکاران جدید الاستخدام با فرهنگ سازمانی ، افزایش کارایی و بهره وری سازمانی با حضور سید مرتضی حسنی عقدا معاون اقتصادی و پشتیبانی مدیرعامل، بهروز نیرومند راد رئیس کمیته فنی بیمه های اشخاص، فاطمه سبحانی مدیر امور مالی ، آزاده حیدری معاون مدیر سرمایه انسانی و آموزش ، مهدی کشاورز دیهیم معاون مدیر بیمه های درمان در تاریخ ۵ و ۶ خرداد ماه سال جاری در هتل پارسیان و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی توسط مدیریت سرمایه انسانی و آموزش برگزار شد.

بازار مالی

مصوبات بانکی ستاد ملی کرونا /

مثلث مالی : بانک مرکزی طی بخشنامه ای مصوبات ستاد ملی کرونا درحوزه بانکی را ابلاغ کرد.

با ما در تماس باشید

مشتاق شنیدن نظرات شما در ارتباط با این خبر هستیم.

دریافت خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد بفرمائید